XXL Nutrition

Bankdruk verhogen

Zwaarder worden en minder oefeningen doen. Dan rep je binnen no time 100+

Sneller naar de 100 gaan, je opbouw is wel lang met 80 en tweemaal 90 ertussen in.
Goeie pre-workout met cafeine en een spotter kunnen je mentaal stimuleren.
Denk dat je hem dan wel pakt.

Ik maak daaruit op dat je het er niet mee eens bent. Wil je ook ff uitleggen waarom?

1. zwaarder worden maakt het wel makkelijker om sterker te worden, maar is niet noodzakelijk en ook geen garantie dat je sterker zal worden.
2. Minder doen is zo'n beetje het slechtste advies dat je kan geven. Meer doen betekent gewoon meer resultaat. Oftewel, hij moet gewoon MEER volume gaan draaien op voornamelijk de bench om daar beter / sterker op te worden.

Je lijkt Hell wel.

1. Zwaarder worden zal helpen. Mooi, zijn we het daar over eens.
2. Ik zeg niet minder doen, ik zeg minder oefeningen doen. Meer is ook niet altijd beter. Waarom doe jij niet 2x per week 5 chest oefeningen als je denkt dat je daardoor meer kan benchen?

Je lijkt Hell wel.

1. Zwaarder worden zal helpen. Mooi, zijn we het daar over eens.
2. Ik zeg niet minder doen, ik zeg minder oefeningen doen. Meer is ook niet altijd beter. Waarom doe jij niet 2x per week 5 chest oefeningen als je denkt dat je daardoor meer kan benchen?

Als je het genuanceerder had gebracht was er ook helemaal geen probleem geweest. Verder is meer over het algemeen wel degelijk beter, afhankelijk van de intensiteit. Als je een idee wil hebben van wat ik bedoel met veel volume doen (wekelijks gezien) moet je bijvoorbeeld eens in mijn log kijken. Ik doe geen 2x per week 5 oefeningen, maar wel iets van 5 x per week 2 push oefeningen.

Ik volg je log af en toe aangezien we op vergelijkbaar kracht niveau zitten. Prima log. Ik doe alleen wel minder frequentie, volume en oefeningen dan jij.

Ik volg je log af en toe aangezien we op vergelijkbaar kracht niveau zitten. Prima log. Ik doe alleen wel minder frequentie, volume en oefeningen dan jij.

Ik vraag me nu echt af wie je bent. Jammer dat je als anoniem ingelogd bent. Ken ik je van NPB wedstrijden of kan ik je daarvan kennen? Antwoord in persoonlijk bericht kan ook.

:D Sinds vorige week geen afro meer.

Maar je kent me niet. Ik train puur recreatief. Heb geen enkele ambitie om wedstrijden te doen

Uhh. Falen op deadlifts is juist super belastend voor je herstelvermogen, dus ja, dat geldt ook voor DL's.
Heb het over techniek falen( dat is failure in pl world lijkt mij) Als je techniek faalt op deadlift kan je er vaak nog wel wat reps met puur kracht er uit halen.

Heb het over techniek falen( dat is failure in pl world lijkt mij) Als je techniek faalt op deadlift kan je er vaak nog wel wat reps met puur kracht er uit halen.

Falen is gewoon het niet halen van een rep. Dat kan door vermoeidheid komen, slechte techniek waardoor je een rep niet af kan maken, een combinatie of whatever. Als je nog door kan deadliften dan heb je dus niet gefaald.

Tenzij je dit bedoelt: op het moment dat je techniek echt slecht begint te worden kun je beter stoppen of de volgende set verlichten, vanuit PL perspectief (dat is dus uit de buurt blijven van failure).

Het ging over bankdrukken dacht ik. Maar voor deadlifts geldt dat misschien nog wel sterker: wegblijven van failure. Gewoon het niet halen van een rep. Als je technisch goed lift zou je een rep alleen mogen falen op kracht en niet op techniek. Met lelijke techniek door blijven liften is gewoon dom, dat is dan weer wat anders.

Ik maak wel stappen van 20 kilo..
Opwarmen met 40, set van 20. Dan 60, set van 12. 80, set van 8. En dan een set van 8x100. Vaak pak ik ook nog zwaarder om aan het gewicht te wennen. Negatieve herhalingen werkt ook prima.
Ik ben behoorlijk sterker geworden met bankdrukken toen ik ook regelmatig zwaar deadliftte. Stond daar versteld van wat een verschil dat kan maken.

Ik maak wel stappen van 20 kilo..
Opwarmen met 40, set van 20. Dan 60, set van 12. 80, set van 8. En dan een set van 8x100. Vaak pak ik ook nog zwaarder om aan het gewicht te wennen. Negatieve herhalingen werkt ook prima.
Ik ben behoorlijk sterker geworden met bankdrukken toen ik ook regelmatig zwaar deadliftte. Stond daar versteld van wat een verschil dat kan maken.

Voor jou is van 80 naar 100 gaan wat anders als voor iemand die 90 kilo net een paar keer drukt.

Terug
Naar boven