XXL Nutrition

Hoelang rust tussen trainingen bij fullbody?

YinYang

Advanced Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hier wordt aangeraden om 2-3x per week fullbody te doen als je nog een beginner bent. Hoeveel dagen rust heb je dan nodig tussen de trainingen in? En dit verschilt denk ik ook nog als wanneer je in bulk of cut zit?

Ik zit nu in de cut en doe op woe, vr en zo fullbody. Soms merk ik dat ik na 2 dagen (woe - vr bijv.) nog behoorlijk spierpijn heb in voornamelijk mijn benen. Had ik in de bulk minder last van.

Is het aan te raden om dan toch gewoon de benen te trainen of niet? Of misschien alleen de benen wat lichter trainen met bijv. meer reps?

Misschien dat het ook wel beter is om altijd 3 dagen rust tussen de trainingen te laten, bijv. woe en dan pas za pas weer trainen?

gewoon om de dag, hou er alleen rekening mee dat je in de cut beter wat minder volume kan draaien.

• Topic Starter Topic Starter
Ja minder volume doe ik zeker. Ben begonnen met ICF5x5 en doe nu de cutvariant (3x5 coumpounds, 2x8 iso's). Maar met flinke spierpijn gewoon gaan trainen dus? 48 uur moet dus altijd voldoende rust zijn om goed te kunnen herstellen en overcompensatie te hebben?

48 uur is meer dan zat. Hup trainen jij!

Terug
Naar boven