AndroidHealthClinic

Hoeveel bankdrukt Ed van Amsterdam

wat een gebrazel allemaal:P 1 simpele vraag en 6 pagina`s en nog geen concreet antwoord...
Ook al is het niet het doel van een bodybuilder, denk dat velen het toch best interessant vinden om te weten wat zo`n beest nu een keer kan drukken of wat hij gedrukt of gedeadlift , gesquat heeft.
Benieuwd of iemand nog met een getal komt...

Mischien moet hij daar zelf op antwoorden? Anders word het zo'n uit een verband gerukt verhaal denk je niet?

Maargoed cijfers wil je ?

De gemiddelde "grote" bodybuilder squat denk ik op herhaling tussen de 180 tot 220 kilo.
Bandrukken ong. tussen de 120 en 150 kilo op herhaling.
deadlift idem als squat denk ik.

Niet allemaal heel indrukwekkende gewichten als je het zo ziet staan.....alleen ga d'r in het echt maar eens aan staan en voer met die gewichten de oefeningen maar eens correct uit.

Bodybuilders trainen dan ook zelden op max dus is dan ook moeilijk te zeggen wat ze max kunnen drukken of trekken. Volgens mij boeit het ze ook niet zo anders waren ze wel powerlifters geworden.

Mischien moet hij daar zelf op antwoorden? Anders word het zo'n uit een verband gerukt verhaal denk je niet?

De gemiddelde "grote" bodybuilder squat denk ik op herhaling tussen de 180 tot 220 kilo.

Niet allemaal heel indrukwekkende gewichten als je het zo ziet staan.....alleen ga d'r in het echt maar eens aan staan en voer met die gewichten de oefeningen maar eens correct uit.

Bodybuilders trainen dan ook zelden op max dus is dan ook moeilijk te zeggen wat ze max kunnen drukken of trekken. Volgens mij boeit het ze ook niet zo anders waren ze wel powerlifters geworden.

Dit sowieso, maar dan ook nog eens het feit: waarom zouden ze een blessure riskeren?

kan wel zijn dat ik niet juist zit met de gewichten, heb ik het altijd moeilijk mee met die ****ing punds en ik heb dit snelsnel gepost.
is niet moeilijk;gewoon delen door 2,2 ongeveer.bvb 220pounds=100kg
er zijn ook veel calculators te vinden.
johnny jackson zn 1rm zijn trouwens
sq=375kg
bp=257kg of 248kg(zn site)
dl=386kg
barbell curl=98kg
bron:wikipedia

lou ferrigno had trouwens een dl van 386kg,en een bp van 260kg
en arnold heeft ook pl-wedstrijden gedaan,cijfers weet ik niet meer,maar hij had ook een dl van +300kg en een bp van +200kg

mss doen ze wel regelmatig 1rm(iedereen wil dat toch wel eens weten van zn eigen?alsof nog nooit
iemand een 1rm heeft geprobeerd of bvb dl???)
maar is het mss zolaag dat ze het niet op het net zetten:p

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Laatst bewerkt:
2x de helft.

• Topic Starter Topic Starter
wat een gebrazel allemaal:P 1 simpele vraag en 6 pagina`s en nog geen concreet antwoord...
Ook al is het niet het doel van een bodybuilder, denk dat velen het toch best interessant vinden om te weten wat zo`n beest nu een keer kan drukken of wat hij gedrukt of gedeadlift , gesquat heeft.
Benieuwd of iemand nog met een getal komt...

Dat heb je heel mooi weergegeven.

Bovendien gaat het mij niet per se om die 1 rep max. Het gaat om de inschatting van de kracht en in die zin is de 10 rep mij net zo lief.

sq=375kg
dl=386kg
barbell curl=98kg

Wikipedia is door iedereen aan te passen, dus als je het niet erg vind dan reken ik dit niet als een geldige bron?

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb Ed al een bericht gestuurd via zijn sticky. Dit komt nog wel bij Ed terug. Dat getal dat komt nog wel.

Goed, dat is wat ik wilde weten. Zo iets had ik wel verwacht. Al had ik de bankdruk wel iets meer ingeschat voor de "grotere" bodybuilders.

Als ik weet wat ze voor 10 reps doen, dan weet ik genoeg.

Dit zal niet bij ieder hetzelfde zijn. De verhouding tussen 1 rep max en 10 reps was bij mij 143 %. Daarbij moet wel vermeld worden dat de 1 rep max niet echt specifiek werd getraind. Alleen af en toe.

Is dit een standaard getal? Of kan dat per persoon sterk verschillen. En verschillen die percentages ook naarmate men meer gewicht kan wegduwen?

Stel dat iemand 10 keer 100 kg drukt en bij geen specifieke 1 rep max training de 1 rep max 143 kg is.

Is het dan ook zo dat iemand die 10 keer 120 kg drukt en geen specifieke 1 rep max training doet de 1 rep max dan 171,6 kg is (120 % keer 143 kg).

Bij een toename van het gewicht blijft de verhouding tussen het 10 reps gewicht en het 1 rep gewicht dan proportioneel of wordt die minder of meer?

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

mss doen ze wel regelmatig 1rm(iedereen wil dat toch wel eens weten van zn eigen?alsof nog nooit
iemand een 1rm heeft geprobeerd of bvb dl???)
maar is het mss zolaag dat ze het niet op het net zetten:p

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Dat heb je goed gezien.

Wikipedia is door iedereen aan te passen, dus als je het niet erg vind dan reken ik dit niet als een geldige bron?
het staat ook op zn site,maar dan wel een bench van 248kg
zn dl staat daar niet op,maar er zijn wel genoeg filmpjes/ibfo op het net te vinden.
iedereen kan wikipedia aanpassen,maar niet iedereen weet veel,dus is het wel redelijk betrouwbaar denk ik.

Ik heb Ed al een bericht gestuurd via zijn sticky. Dit komt nog wel bij Ed terug. Dat getal dat komt nog wel.

Goed, dat is wat ik wilde weten. Zo iets had ik wel verwacht. Al had ik de bankdruk wel iets meer ingeschat voor de "grotere" bodybuilders.

Dit zal niet bij ieder hetzelfde zijn. De verhouding tussen 1 rep max en 10 reps was bij mij 143 %. Daarbij moet wel vermeld worden dat de 1 rep max niet echt specifiek werd getraind. Alleen af en toe.

Is dit een standaard getal? Of kan dat per persoon sterk verschillen. En verschillen die percentages ook naarmate men meer gewicht kan wegduwen?

Stel dat iemand 10 keer 100 kg drukt en bij geen specifieke 1 rep max training de 1 rep max 143 kg is.

Is het dan ook zo dat iemand die 10 keer 120 kg drukt en geen specifieke 1 rep max training doet de 1 rep max dan 171,6 kg is (120 % keer 143 kg).

Bij een toename van het gewicht blijft de verhouding tussen het 10 reps gewicht en het 1 rep gewicht dan proportioneel of wordt die minder of meer?
Verschilt per persoon en ook aan je trainingssT. Als je nooit low reps doet piek je een stuk minder goed dan iemand die altijd 1-3 reps doet maar het ligt er ook aan wat voor spiervezel dominant is die bij bepaalde bewegingen gebruikt worden.

10 reps op 120 bij iemand die altijd sets doet met 10 reps zal hoogstwaarschijnlijk niet eens veel meer drukken dan 150..

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Dat heb je goed gezien.

Ik denk dat je niet zo veel in cijfers moet denken wat dit betreft.... ik denk niet dat je er een formule op los kan laten om vanuit 10 herhalingen uit te rekenen hoeveel zijn max is op 1 herhaling.

Je hebt namelijk te maken met mensen die er allemaal andere voeding in gooien andere spierkwaliteit hebben andere manier van trainen hebben etc etc....

sq=375kg
dl=386kg
barbell curl=98kg

lou ferrigno had trouwens een dl van 386kg,en een bp van 260kg

en arnold heeft ook pl-wedstrijden gedaan,cijfers weet ik niet meer,maar hij had ook een dl van +300kg en een bp van +200kg

No way dat Lou Ferrigno een deadlift van 386 had en een BP van 260.

In die tijd was Franco Columbo de sterkste BB-er en die deadlifte max zo'n 360kg.

Arnold zn alltime PR is geloof ik 320kg deadlift raw. BP weet ik niet, maar idd +200.

In die tijd was Franco Columbo de sterkste BB-er en die deadlifte max zo'n 360kg.

Arnold zn alltime PR is geloof ik 320kg deadlift raw. BP weet ik niet, maar idd +200.

Ik heb me laten vertellen dat Arnold's zwaarste deadlift 290kg is geweest en dat hij een 220kg als pr op de bank had staan. Met de squat was zijn top +/- 200kg.

Lou had een topbank van 230kg en deadlifte niet ver boven de 300kg.

Er is ooit een artikel over hun in de Muscle&Fitness geschreven waarin deze pr's besproken werd.

ik,heb dat ook ergens gelezen,maar weet niet waar,stond bij dl 850pounds en 560 bench(255kg)
columbo pr waren 297-236-340
en arnold heeft nog powerlifting wedstrijden gedaan en daar waren zn beste lifts 215-200-310(tot 725)in zn jonge jaren,hij zal later op training wel meer genomen hebben.
waarom zou dat niet kunnen?coleman max is ook 2x366kg,yates 4x327kg,en jackson 2x348kg(beetje info voor los angeles:p)

Terug
Naar boven