willemyates
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 31
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 112kg
- Vetpercentage
- 25%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1x per jaar maar 1 rep max is toch heeeel weinig hoor!
Ik doe dat 1 keer per week... toch voor bankdrukken - deadliften.
Dan moet ik dat toch vaker gaan doen. In dat powerliften moet ik me gaan verdiepen. In doe bodybuilding (8-12 reps) en daarbij ook trainingen van 4-6 reps. En dat vul ik aan met trainingen van 1-3 reps. Dat moet nog komen. Op het moment ben ik net weer opnieuw begonnen na jaren en doe 8-12 reps. Wat zeg je van 1 keer per 6 weken voor mij? Vergeet niet dat ik:
ooit lang geleden, toen ed een sportschool in amstelveen had heb ik hem daar zien trainen, volgens mij drukte hij serietjes met 160kg maar squaten deed hij volgens mij wel met 280kg reet op de grond, mijn kaak viel op de grond, waren echt diep dat was wat me het meest verbaasde.
wat een gebrazel allemaal1 simpele vraag en 6 pagina`s en nog geen concreet antwoord...
Ook al is het niet het doel van een bodybuilder, denk dat velen het toch best interessant vinden om te weten wat zo`n beest nu een keer kan drukken of wat hij gedrukt of gedeadlift , gesquat heeft.
Benieuwd of iemand nog met een getal komt...
Klopt. HIT is een geweldige methode voor hardgainers. Het probleem voor hardgainers is hun van nature hoge verbranding. Die zal door vele volumineuze workouts alleen maar hoger worden en dan wordt het nog moeilijker om massa aan te zetten.
Ok, mooi doel. Zul je wel moeten faseren en periodiseren. Ales tegelijk gaat niet.
Magnusson bankte vrij recent dat gewicht op een PL-wedstrijd. In het verleden heeft ie wel zwaarder gebankt. Niet dat hij zoveel trainde op de bank trouwens (tenminste dat denk ik gezien zijn sporttak). Als er één oefening niet interessant is voor Strongman, dan is dat wel bankdrukken.
In je lijstje mis ik wel nog bijvoorbeeld een Siem Wulfse.
Volgens mij officieel 275 staan en in een wedstrijd waar een goedgekeurde scheidsrechter te weinig was om het een officieel NR te maken 285 gedrukt.
Heeft toen hij op weg ging om de 300 te halen richting het einde van zijn loopbaan bij een slecht aangegeven 275 een van zijn pecs compleet aan gort geblazen.
Waarom is het interessant hoeveel Ed v Amsterdam drukt? Je leest in ieder geval niet veel meer over hem en zijn top jaren zijn allang voorbij ben ik bang.
Het gaat ook niet per se om Ed van Amsterdam. Het gaat erom wat een zwaargewicht bodybuilder a la Ed van Amsterdam weg kan drukken. Het had ook betrekking kunnen hebben op Arthur Buurman, die grote Belg (Lucien Gunther of zoiets) uit de jaren 80 of Ralf Moller.
Wat hij nu drukt is niet zo interessant. Het gaat erom wat hij op zijn top heeft gedrukt.
Al wil ik nu ook wel - na 7 pagina's - graag weten wat hij drukt.
Ik ga Greg Kovacs uit Canada eens opzoeken. Dat was een hele zware en sterke bodybuilder.

en setjes van 6-8 reps met 260kg SCHUIN-bankdrukken.
Die stats die hij claimde waren regelrecht uit de duim gezogen! In zijn trainingsvideo hebben ze de kwaliteit express dusdanig beroerd gemaakt, dat het niet zou opvallen dat het bewerkt is. Maar dus wel.
Zonder twijfel een hele sterke en beestachtig grote BB-er. Want wat een monster was(is?) dat zeg!
Hij was het boegbeeld van Muscletech eind jaren '90. In de bladen als Musclemag was het Greg voor en na en de krachtstats waren ongelooflijk. Dat was zijn middel om in de publiciteit te komen, die claims. Zo zou hij setjes van 15 herhalingen kunnen legpressen met 2000kg....en setjes van 6-8 reps met 260kg SCHUIN-bankdrukken.
Later bleek het halterwerk zich in smithmachines af te spelen...ok, dan nog is 260 bruut....
Maar toen ontdekte ik dat het gewoon 3-jes met 220kg schuin waren. Dat vind ik wel sterk, maar was dus niet veel sterker dan Dorian Yates, hell zelfs ik heb 3-jes met 200kg schuin in de smith-machine gedrukt....dus.....tjah.....nee!
En Greg is door vele Strongman en PL-ers uitgedaagd om zijn claims waar te maken en is daar tot op heden nooit op ingegaan...dus dat zegt ook voldoende.
Wat ik al eerder zei, in de US-magazines zijn de stats veelal sterk overdreven. Lengte, gewicht en krachtprestaties. Waarom? Beats me......![]()

het was 2000pôunds mike(909kg)wat veel is natuurlijk.Die stats die hij claimde waren regelrecht uit de duim gezogen! In zijn trainingsvideo hebben ze de kwaliteit express dusdanig beroerd gemaakt, dat het niet zou opvallen dat het bewerkt is. Maar dus wel.
Zonder twijfel een hele sterke en beestachtig grote BB-er. Want wat een monster was(is?) dat zeg!
Hij was het boegbeeld van Muscletech eind jaren '90. In de bladen als Musclemag was het Greg voor en na en de krachtstats waren ongelooflijk. Dat was zijn middel om in de publiciteit te komen, die claims. Zo zou hij setjes van 15 herhalingen kunnen legpressen met 2000kg....en setjes van 6-8 reps met 260kg SCHUIN-bankdrukken.
Later bleek het halterwerk zich in smithmachines af te spelen...ok, dan nog is 260 bruut....
Maar toen ontdekte ik dat het gewoon 3-jes met 220kg schuin waren. Dat vind ik wel sterk, maar was dus niet veel sterker dan Dorian Yates, hell zelfs ik heb 3-jes met 200kg schuin in de smith-machine gedrukt....dus.....tjah.....nee!
En Greg is door vele Strongman en PL-ers uitgedaagd om zijn claims waar te maken en is daar tot op heden nooit op ingegaan...dus dat zegt ook voldoende.
Wat ik al eerder zei, in de US-magazines zijn de stats veelal sterk overdreven. Lengte, gewicht en krachtprestaties. Waarom? Beats me......![]()

Ik kende geen echte stats van hem behalve dat hij met 250 kg de bent row in reps zou doen. Ja, ja. Ik moet zeggen dat ik de bovenstaande gegevens ook niet had geloofd. Dat kan niet in vergelijking met de WR's powerlifting.
Dus het is allemaal overdreven. Mooie marketing truc. Werd gezegd dat men het speciaal had gemaakt om het aan anderen te bewijzen die het niet geloofden. Maar Mike Diesel houd je niet voor de gek.
Die Kovacs zijn kracht zal dan mee vallen maar hij had ooit een wedstrijdgewicht van 145 kg bij 186 cm. Al had hij daar mee geen hoge klassering. Ik vraag me zelfs af of hij ooit wel aan de Mr Olympia heeft meegedaan.

...)het was 2000pôunds mike(909kg)wat veel is natuurlijk.
coleman komt tenminste met bewijsmateriaal af met o.a. een legpress van 8x2300pounds!(1045kg)![]()
Vergeet niet dat ik:
60 % bodybuilder/25 % strong man/15 % powerlifter wil zijn/gaan worden.

In je lijstje mis ik wel nog bijvoorbeeld een Siem Wulfse.
Volgens mij officieel 275 staan en in een wedstrijd waar een goedgekeurde scheidsrechter te weinig was om het een officieel NR te maken 285 gedrukt.
Heeft toen hij op weg ging om de 300 te halen richting het einde van zijn loopbaan bij een slecht aangegeven 275 een van zijn pecs compleet aan gort geblazen.
moet je natuurlijk niet gaan zeggen dat je niet dit procent dat procent kan zijn en vervolgens zeggen dat je 105% iets bent!![]()
Ik heb Greg Kovacs 2x mogen ontmoeten. Een rustige beer en best aardig eigenlijk. Wel is hij veruit de grootste BB-er die ik ooit gezien heb en ik heb er velen gezien. Zo ongelooflijke freak....echt waar. Off-season ging hij meestal naar 185kg lichaamsgewicht....al heeft ie de 200kg ook al eens aangetikt.....
Maar zijn fysiek was dusdanig grof en groot dat hoe droog hij ook stond, het als een bult klei eruitzag. Nooit Olympia-materiaal geweest, puur door zijn genetische tekortkoming, n.l. het te groot zijn (jaja, zelfs dat kan!)
Overigens ikzelf ben 1.86m lang en Greg is een halve kop langer, dus schat hem zeker op 1.92m. (of hij moet hele hoge schoenen aangehad hebben......)
---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:50 ----------
Ok, als dat zo is dan heb ik me verrekend. Kan gebeuren. 909kg is best veel, maar wel een stukje dichter bij de realiteit.
hmmm....nee ik kan me herinneren dat ie een keer werd aangekondigd als "the man with the two ton legpress!".... na jah zal allemaal wel.
Hij heeft zijn stats nooit echt duidelijk waar kunnen maken en heeft als BB-er zeker het maximaal haalbare voor zijn doen eruit gehaald.
---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:57 ----------
Onzin!
Je kunt niet 10% dit en 20% dat zijn. Je bent voor de volle 100% en liefst 105% hetzij Bodybuilder, strongman of powerlifter, maar niet van alles een beetje.
Ik zal je die illusie alvast wegnemen.![]()
Er staat anders wel een artikel van 9 pagina's (The Flying Dutchman) van Ed in Muscle Mag International (november 2009).Waarom is het interessant hoeveel Ed v Amsterdam drukt? Je leest in ieder geval niet veel meer over hem en zijn top jaren zijn allang voorbij ben ik bang.

? Hoe bedoel je?