Wat betreft de ronde bouw van vermeende 'ufo's' kan ik weinig zinnigs op zeggen, klinkt op zich logisch voor een leek. Ik heb totaal geen verstand van natuurkunde en techniek en aanverwante zaken maar het verbaast mij dan weer wel dat op de dag van vandaag nog geen voertuigen zijn in de vorm van vliegende schotels.
Je hebt totaal geen verstand van natuurkunde maar je probeerd alsnog te debateren over een onderwerp waar je dus totaal geen verstand en kennis van hebt. En desondanks probeer je mij ook nog eens voor gek te zetten.
als kernfysicus of in ieder geval aankomend kernfysicus zou toch moeten weten dat een zichzelf serieus nemende academicus geen popscience documentaires van discovery channels erg serieus neemt en vooral niet als bronvermelding? Ik zeg niet dat het onzin is in dit specifieke geval, ik probeer alleen aan te geven dat je overkomt als zo'n typische zelfbenoemde geleerde (verwijzend naar eerdere uitingen hier op dbb) omdat je regelmatig naar popscience documentaires kijkt van discovery, documentaires die veelal verouderd en vooral een versimplificeerde weergave van de werkelijkheid achter de schermen van de wetenschappelijke wereld. Uw verwijzing zeg helemaal niets over geheime vluchten met vliegende schotels bemand door Amerikanen in de periode na de tweede wereld oorlog.
Ik zou haast beginnen te denken dat je jaloers bent op mijn passie. Ik gebruik niet alle informatie die ik van discovery channel gebruik letterlijk. Ik scan het web af voor informatie als ik een onderwerp tref dat mij aanspreekt. Maar aangezien je zelf al zegt dat je niet veel van natuurkunde afweet, gaf ik een voorbeeld van de discovery channel aangezien je daar eerder mee geconfronteerd zou zijn dan één of andere site op het internet.
Vliegende schotels zijn gebouwd, period. Dat is gewoon een feit en er is ook veel mee geexperimenteerd vanwege de vele voordelen die een schotel heeft boven een vliegtuig. Deze technologie stamt terug naar 60 jaar geleden toen Hitler heel veel superwapens bouwde. Hij had de grootste tank ooit gebouwd(the mouse), het grootste cannon(Big Bertha), de eerste echte lange afstands raketten(the V1 en later de V2), hij bouwde het grootste oorlogsschip ter wereld(de Bismarck), hij bouwde de beste tanks(King Tigers), hij begon met het bouwen van de eerste echte sterke U-boats, sterke vliegtuigen zoals stukas en messerschmits en de beste infanterie ter wereld. Hell, hij had het sterkste(maar niet grootste) leger ter wereld. De duitsers waren ook bezig met het atoom project totdat Amerika de wetenschappers had meegenomen.
Als mensen slim genoeg zijn om een bom te ontwikkelen waarmee ze een hele stad in 1 keer mee kunnen wegvagen en hiermee de koers van de oorlog kunnen bepalen, dan zijn ze ook wel slim genoeg om een vliegende schotel te ontwikkelen.
Natuurlijk heeft Duitsland geexperimenteerd in vliegende schotel technologie. De technologie was nieuwd en dus uniek. Hij had dus geen kans op concurentie en hij zag dat de techniek veel potentieel had. Elektromagnetische aandrijving is de aandrijving van de toekomst. Kijk naar de MagLev die snelheden van 400km p/u haalt. Het enige verschil is dat Duitsland 60 jaar geleden het potentieel al zag. Deze technologie is echter altijd geheimgehouden net zoals de Manhattan Project waarvan informatie pas vrij werd gegeven na Hiroshima en Nagasaki. 2 Atoom explosies kan je niet geheimhouden, dit wel. Waarom denk je dat het Amerikaanse leger zo sneaky deed over de vliegende schotel sightings? Eerst waren het Aliens en toen opeens was het een weerballon.
Waarom zien mensen sinds de 2e wereld oorlog opeens overal dingen in de lucht? Het is wel op een rage uitgelopen, maar net zoals een legende heeft deze rage wel een bron van waarheid. Ik heb zelf ook wel eens dingen in de lucht gezien die met onverklaarbare snelheiden reizen. Er zijn objecten op radar gezien die met snelheden reizen die veelvoudig de topsnelheid hebben van een mig-21. Er zijn mensen uit het leger geweest die hebben gezegd dat ze dingen hebben gezien die normaliter niet in het luchtruim zou verwachten of wat dacht je van piloten uit de commerciele luchtvaart, militaire luchtvaart en gerespecteerde astronauten die Unidentiefied Flying Objects hebben gezien?
Of lijkt het logischer dat het buitenaardse wezens zijn die ons al decennia lang begluren en mensen en koeien ontvoeren om er proeven op uit te voeren?
Ik vermoed ook dat de zaken iets gecompliceerder liggen dan zoals u het uitlegt 'tunen en op een schoteltje plakken'. Ik neem aan dat een aldanniet aankomende kernfysicus dit best beter kan uitleggen zonder verwijzingen te maken naar discovery of wikipedia?
Ik neem aan dat iedereen wel snapt dat het iets moeilijker ligt dan tunen en onder een schoteltje plakken, maar ik hoopte dat je dat wel zou begrijpen inplaats van het zo letterlijk te nemen.
Ronde vormen bieden minder luchtweerstand en kunnen makkelijker van richting veranderen. Een vliegtuig moet eerst banken, een schotel hoeft dat niet. Voor mij wijst alles in die richting.
Ik concludeer niet dat er vliegende schotels in het geheim zijn en nogsteeds worden gebouwd en gebruikt vanwege een paar documentaires op the discovery channel. Nee, ik geloof dat ze nogsteeds in het geheim worden gebouwd en gebruikt vanwege alle informatie die ik over dit onderwerp heb verzameld in de loop der jaren waar ik uiteindelijk me eigen oordeel over heb gevelgd.
Stel je voor dat die technologie inderdaad is zoals sommige beweren, dat die schotels snelheden van 15000+km per uur halen. Tuurlijk houden ze het dan geheim. Waarom zouden 60 jaar lang proeven doen om iets uit te vinden om vervolgens de technologie zomaar vrij te geven?
Er worden genoeg dingen gebouwd achter gesloten deuren waar jij nog niet van zou durven dromen.
Ik neem aan dat een aldanniet aankomende kernfysicus dit best beter kan uitleggen zonder verwijzingen te maken naar discovery of wikipedia?
Ach ja, houd jij het maar lekker simpel joh