Fitness Seller

Hoeveel eieren (inclusief dooier) eten jullie per dag?

Peiling Peiling Ik eet dagelijks...

• 1 à 2 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 91 39,9%
  • 3 à 4 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 81 35,5%
  • 5 à 6 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 33 14,5%
  • Meer dan 6 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 9 3,9%
  • Ik eet enkel en alleen het ei-eiwit, niet de dooier.

Stemmen: 14 6,1%

• Totaal stemmers
    228

Captain Tsubasa

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m81
Aan degenen die dagelijks eieren eten, een vraag aan jullie:)

Hoeveel eieren (inclusief dooier) eten jullie zoal per dag?

P.S.: een aanvullende vraag -> No offence maar aangezien kippen van tegenwoordig die in de supermarkten worden verkocht nogal plantaardig worden gevoederd (voornamelijk met maïs, wat in de meeste gevallen al genetisch gemanipuleerd is over heel de wereld) en daardoor een 20:1 aan omega 6-3 verhouding bevatten; vroeg ik mij af wat jullie van omega-3 eieren vinden/denken? Is het zijn prijs waard? Zo'n 6 eieren kost €2,27.

"De samenstelling van de eieren is volgens de fabrikant vergelijkbaar met eieren van niet gehuisveste kippen in het wild. Deze noemt het daarom het ‘oorspronkelijke ei’.
De toelichting die men geeft is dat het Columbus ei wordt gelegd door kippen die een gevarieerd plantaardig voer krijgen met Omega-3 rijke planten en zaden; afgeleid van hun oorspronkelijke voedingspatroon in de wilde natuur.

Gewone eieren komen voort uit een industrieel kippenvoer dat eenzijdig uit granen en maïs bestaat"

[Link niet meer beschikbaar]

Meer info over het concept zie [Link niet meer beschikbaar] link.

Extra info over deze eieren, zie [Link niet meer beschikbaar].

10 waarvan 5 met dooier.

2 hele eieren momenteel
maak me zelf niet druk om de verhouding van vetten, maar die omega 3 eieren kunnen wel een uitkomst zijn als je daar op let.

Nog wat extra info over eieren.
De versheid van een ei kun je testen door hem in een bakje water te leggen. Als hij op de bodem op z'n zijkant blijft liggen is hij vers. Hoe verder hij naar boven rijkt hoe minder vers, als het ei drijft kun je hem eigenlijk al weggooien. Tevens handig om te weten als je een ei wil porcheren, dit gaat het beste met een vers ei. Een klein trucje ernaast is naar het ei luisteren als je hem op en neer beweegt. Als ie klotst is het ei goed. Deze methode is minder goed meetbaar dan het bakje water natuurlijk. :)

Geen vast aantal per dag. Elke werkdag (ma-vr) 1 bij de lunch. Na trainen (3x per week) 3. 1x per week 9 door de chinese kippensoep (2 dagen eten met 2 personen). En dan soms nog in het weekend een paar gebakken eitjes met groente en/of wat eieren door proteine muffins, cake of pancakes.

geen? eieren zijn overrated.

Op t moment geen

2/3 per week

geen eieren hier eet liever iets anders

6 per dag

10 met dooier, 8 bij mijn ontbijt en 2 door het avond eten. :heart: eieren

In een cut eet ik er 2 met dooier
In de bulk 6 met dooier

Wat doe je met die andere 5 dooiers dan?

Ik eet 5 hele eitjes op een dag.

Gewoon weggooien, kan ze ook opvreten, maar krijg dan teveel vet voor mezelf binnen op de dag.
Kan ook kiezen voor 5 hele en een andere eiwit bron erbij, maar ik maak het in een omelet met andere zooi erin, dan is het wat makkelijker.

5 gekookte elke dag.

Gewoon weggooien, kan ze ook opvreten, maar krijg dan teveel vet voor mezelf binnen op de dag.
Kan ook kiezen voor 5 hele en een andere eiwit bron erbij, maar ik maak het in een omelet met andere zooi erin, dan is het wat makkelijker.

Waarom gooi je ze dan niet uit je raam, dan kunnen dieren het opeten. Ik kan er slecht tegen als mensen eten weggooien.

Waarom gooi je ze dan niet uit je raam, dan kunnen dieren het opeten. Ik kan er slecht tegen als mensen eten weggooien.

ratten ? Nou ja zolang je het in je eigen tuin gooit...

Trouwens daar schijnen moslims ook last van te hebben van dat voedsel weggooien niet mag dus fl*kkeren ze het maar ergens voor de beesten neer. Op valentijnsdag echter de eendjes voeren met je vriend(in) dat kan dan weer wel.

ratten ? Nou ja zolang je het in je eigen tuin gooit...

Trouwens daar schijnen moslims ook last van te hebben van dat voedsel weggooien niet mag dus fl*kkeren ze het maar ergens voor de beesten neer. Op valentijnsdag echter de eendjes voeren met je vriend(in) dat kan dan weer wel.

Hahaha ratten dat is was je daar inderdaad van krijgt

Op het moment 3a4 biologische eieren per dag.

Terug
Naar boven