- Waardering
- 2.886
- Lengte
- 2m
- Massa
- 158kg
Ja vooral lekker als je een bevrucht ei met een half kuiken hebt.
Supermarkt verkoopt al jaren geen legbatterijeieren meer
Een verrassingsei.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
6 per dag, 2 dooiers, je moet geen eieren in de supermarkt halen, maar gewoon bij een boer die ze vers verkoopt, smaken je eieren ook gelijk veel lekkerder als in de supermarkt![]()

Deed ik ook jaren geleden, tot ik een andere vorm erin zag, nooit meer van de boer voor mij.
Hoge dosissen EPA (omega-3, uit visolie) is een farmacologische benadering om jezelf tegen een verscheidenheid aan ziektes te beschermen maar is niet echt de juiste oplossing en ook niet goed voor je gezondheid in het algemeen.
2 hele eieren momenteel
maak me zelf niet druk om de verhouding van vetten, maar die omega 3 eieren kunnen wel een uitkomst zijn als je daar op let.
Wie zegt dat je alleen maar legbatterij eieren hebt.. is gewoon vrije uitloop en ik kan ze kopen op de dag dat ze zijn gelegd, 4,60 voor 30 eieren en veel beter als die zooi die er al langer als een week in de supermarkt ligt, moet je uiteraard wel zoiets in de buurt hebben
---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------
wel extra gains in dat ei wel aardig van die boer
Omdat ArA essentieel is voor een goede gezondheid, en niet EPA. En EPA werkt ArA tegen. Dat laatste kan ook gezondheidsbevorderende effecten hebben, maar als je verder al gezond bent valt dat reuze mee en moet je je EPA inname niet overdrijven (tot zelfs beperken).Hoe kom je er bij dat het niet goed is voor de gezondheid en in het algemeen?
Omdat ArA essentieel is voor een goede gezondheid, en niet EPA. En EPA werkt ArA tegen. Dat laatste kan ook gezondheidsbevorderende effecten hebben, maar als je verder al gezond bent valt dat reuze mee en moet je je EPA inname niet overdrijven (tot zelfs beperken).
EPA komt sowieso maar in héle kleine hoeveelheden voor in zoogdieren en andere land dieren. Daar is een reden voor.
EPA wordt heel erg gehyped vanwege de anti-inflammatoire eigenschappen, maar het is belangrijk om te begrijpen dat het inflammatie alleen onderdrukt, niet compleet tegen gaat of voorkomt. Het is belangrijk dat je voeding en levensstijl goed/gezond is, om inflammatie te voorkomen. Niet om EPA te nemen om achteraf de problemen te dempen.
Ja, dat valt toch precies in lijn met wat ik zeg ..?
En zuivel bevat geen ArA.
Ja, dat valt toch precies in lijn met wat ik zeg ..?
Nee.Vetrijke zuivel wel: volle melk, volle kwark, vetrijke kaas.
EPA vermindert PGF2 (en nog belangrijker PGF2-a) hoeveelheden en dat zijn belangrijke anabole ''stofjes'' die herstel/groei bevorderen (maw, versnellen).Tja, enerzijds wel maar anderzijds weer niet;
Jij bent een échte voorstander van een groter ratio van AA ten opzichte van EPA/DHA.
Een ratio van 5:1 AA/LA (arachidonzuur/linolzuur) en EPA/DHA is aanvaardbaar maar geef mij dan maar liever (uit preventie) een 2:1 of zelfs een 1:1 ratio, wat volgens mij en ook de literatuur het meest gezonde lijkt...
Nee.
EPA vermindert PGF2 (en nog belangrijker PGF2-a) hoeveelheden en dat zijn belangrijke anabole ''stofjes'' die herstel/groei bevorderen (maw, versnellen).
Gewoon zorgen dat je daar genoeg van binnenkrijgt (250 mg+ per dag) en verder niet druk over maken.
Nee.
EPA vermindert PGF2 (en nog belangrijker PGF2-a) hoeveelheden en dat zijn belangrijke anabole ''stofjes'' die herstel/groei bevorderen (maw, versnellen).
De literatuur over de ideale ratio is speculatief, at best.
Gaat om de ratio van je fosfolipiden in je celmembranen, maakt in het grote geheel niets uit.By the way, ik denk dat die PGF2 en PGF2-a vermindering door EPA ook wel opgelost kan worden door je EPA rijke voedsel of supplementen gewoon rondom je training te vermijden, toch?
's Ochtends en/of 's avonds voor het slapengaan zou je daar dus profijt aan kunnen hebben?
[Nerdmode] als er een kuiken in zon ei groeit verandert de voedingswaarde van het totale ei als het goed is niet, of negatief ivm warmte uitstraling? Aangezien gesloten systeem dus er kunnen geen voedingsstoffen bijkomen, alleen omgezet. .?