XXL Nutrition

Hoeveel gram havermout eet jij per dag?

• Topic Starter Topic Starter
je bent een beest!

hehe maar ik ben het met g-men eens.. je voeding is totaal ruk

ontopic: ik eet een kleine 200gram havermout op een dag... verdeeld over 2 maaltijden

waarom zou het ruk zijn? Misschien zijn de verhouding niet conventioneel maar er zijn wel meer mensen die bulken met weinig vet. Bovendien eet ik ook 300+ aan eiwit dus dat is ook niet weinig.

zou kunnen maar ik houd het liefst kh en vetten apart vanwege eventuele vetopslag. Ik vind het ook vrij veel wat ik eet. Ik heb het geleidelijk aan omhoog gewerkt omdat ik maar geen vet opsloeg dus dan maar weer meer eten. En nu lijkt het alsof ik oneindig veel kh kan vreten zonder dat ik er dik van word. En ik denk dat het komt dat ik mijn vetten erbij laag houd. Hierdoor is er door de kh wel een insuline piek maar na genoeg geen vetten om direct op geslagen te worden als vet.

dan is het toch vreemd dat je zoveel havermout weg werkt. In 400 gram havermout zit ongeveer 28 gram vet. Dus het is niet zo dat je de koolhydraten goed gescheiden houdt van de vetten. Nu is het natuurlijk wel zo dat havermout niet zo'n hoge insuline piek veroorzaakt, maar 28 gram vet gecombineerd met de hoge hoeveelheid koolhydraten (248 gram) zou volgens jouw principe van het scheiden van koolhydraten en vetten toch niet ideaal zijn.

Verder moet je bij je dagelijkse eiwit inname natuurlijk niet vergeten de plantaardige eiwitten mee te rekenen. In 600 gram havermout zit 78 gram proteïne. Dat gecombineerd met de 14 gram eiwit van je bord rijst, komt op een totaal van 92 gram plantaardige eiwit. Dus je krijgt meer eiwit binnen dan je denkt, alleen een substantieel deel ervan is dus niet van hoogwaardige eiwitbronnen.

dan is het toch vreemd dat je zoveel havermout weg werkt. In 400 gram havermout zit ongeveer 28 gram vet. Dus het is niet zo dat je de koolhydraten goed gescheiden houdt van de vetten. Nu is het natuurlijk wel zo dat havermout niet zo'n hoge insuline piek veroorzaakt, maar 28 gram vet gecombineerd met de hoge hoeveelheid koolhydraten (248 gram) zou volgens jouw principe van het scheiden van koolhydraten en vetten toch niet ideaal zijn.

Verder moet je bij je dagelijkse eiwit inname natuurlijk niet vergeten de plantaardige eiwitten mee te rekenen. In 600 gram havermout zit 78 gram proteïne. Dat gecombineerd met de 14 gram eiwit van je bord rijst, komt op een totaal van 92 gram plantaardige eiwit. Dus je krijgt meer eiwit binnen dan je denkt, alleen een substantieel deel ervan is dus niet van hoogwaardige eiwitbronnen.

dat klopt inderdaad. Maar als ik de verhoudingen echt ga uitrekenen denk ik dat ze helemaal niet zo vreemd zijn. Alleen het aantal kcal misschien.

150 's morgens en 150 eind van de middag. dus 300 gram havermout totaal op een dag.

3x 125gr in een shake..

ben gelukkig niet de enige :D

Voeding moet afwisselend zijn? Waarom? Een lichaam herkent echt niet of je je koolhydraten uit macaroni, havermout of rijst haalt. Suiker is dan weer ander verhaal;)

Voeding moet niet afwisselend zijn, het is misschien wel makkelijker vol te houden.

En op deze manier ga je een shredded ecto worden?

Ik momenteel 600 gram. 's ochtends 400 gram voor ontbijt en dan voor het trainen nog 200 gram. Goed spul is het en blijf er onverklaarbaar droog bij :scratch:
Wie overtreft mij? :D

Damm dat is best veel ik overtref je niet, zou het niet eens op de vroege morgen naar binnen krijgen gewerkt. 150gram vind ik meer dan genoeg 's morgens. Eet dan wel 3x150 per dag.

Voeding moet afwisselend zijn? Waarom? Een lichaam herkent echt niet of je je koolhydraten uit macaroni, havermout of rijst haalt. Suiker is dan weer ander verhaal;)

Voeding moet niet afwisselend zijn, het is misschien wel makkelijker vol te houden.

:stupid:

ik zeg fotos..

maar ff serieus als je zoveel carbs kan eten maar toch scherp blijft ben je off ecto puur sang of een super talent.. aangezien je zegt bijna 100kg te wegen denk ik een talent..

ik zeg fotos..

maar ff serieus als je zoveel carbs kan eten maar toch scherp blijft ben je off ecto puur sang of een super talent.. aangezien je zegt bijna 100kg te wegen denk ik een talent..

haha, ik weet het niet. Ik ben slechts 93 kilo momenteel. Maar ik ben wel 5 kilo zwaarder geworden in 4 weken tijd met een lager BF :o Wel met een shitload aan vocht hoor. Ik denk wel 3 a 4 kilo extra vocht. Maar toch een dikke kilo VVM erbij :D
Ik denk dat het een dikke rebound is van 1 jaar cutten :p
Als ik een harde (zonder al te veel vocht) 95 kilo ben zal ik wat foto's schieten.

Laatst bewerkt:
mijn maag loopt al te zeuren bij 80gr Havermout en een eetlepel honing... Laat staan 700gr op een dag :eek:

Het is maar wat je lekker vind ;)

ik totaal 230 gram havermout per dag.

2 x 150 gram = 300 gram :D

bij het ontbijt 50 gram en als ik 's avonds train daarna nog 30 gram.

ongeveer 100 gram per dag.

Terug
Naar boven