XXL Nutrition

Hoeveel gram havermout eet jij per dag?

Endomorf type:

trainingsdagen: 40 a 50 gram smorgens - 20gram 2u voor WO en 20 gram erna
niet trainingsdagen: 40 gram smorgens

Al de rest uit groentjes :rolleyes:

ligt aan de dag die ik heb qua kcals...
varieert van 50 naar 150 gr...liefst zou ik meer eten,vind het echt heerlijk!:p

Is Havermout in te nemen met water?

Momenteel 70 gram.

Ik eet nu elke ochtend 75g Brinta met 250ml Magere Melk en 250ml Water.
Brinta met alleen water is niet te eten en ik wil graag stoppen met Magere Melk te nemen.

Vandaar de vraag!

Ga je niet ongelofelijk uit je kont pruttelen als je zoveel havermout met een grote hoeveelheid water drinkt? Word dat wel goed verteerd? Kheb het eens met melk gedaan, het kwam eruit zoals het er in ging...

Heeft het dan wel zin? Ik ben bang dat m'n voeding niet goed word opgenomen als het er bijna hetzelfde uit komt, maar of dit echt zo is weet ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft het dan wel zin? Ik ben bang dat m'n voeding niet goed word opgenomen als het er bijna hetzelfde uit komt, maar of dit echt zo is weet ik niet.

Tja, ik denk dat mn lichaam even moet wennen. Ik kijk het nog een paar dagen aan anders verlaag ik weer iets. Maar ik word verdomd sterk de laatste tijd + zwaarder + droger, dus ergens doet het wel iets goed. Mn maag draait wel flinke overuren.

je bent een beest!

hehe maar ik ben het met g-men eens.. je voeding is totaal ruk

ontopic: ik eet een kleine 200gram havermout op een dag... verdeeld over 2 maaltijden
haha, voeding kan niet ruk zijn, what works does the job...

ik zeg fotos..

maar ff serieus als je zoveel carbs kan eten maar toch scherp blijft ben je off ecto puur sang of een super talent.. aangezien je zegt bijna 100kg te wegen denk ik een talent..
nouja, als iemand een jaar lang cut met low carbs dan zal zijn spierweefsel behoorlijk insulinegevoelig zijn en de meeste voedingsstoffen dus direct naar de spier gaan, verder zorgt zoveel havermout dus voor een geleidelijke afgifte van insuline, maar leptine (belangrijk hormoon voor vetverbranding) stijgt ook als je insuline stijgt en dus is het zodoende mogelijk dat je droger word en meer massa gaint, omdat je spieren het (nog) goed opnemen, waarschijnlijk zal het wel een keer stabiliseren en de spieren minder opnemen, maar dat zal nog wel ffies duren.

nouja, als iemand een jaar lang cut met low carbs dan zal zijn spierweefsel behoorlijk insulinegevoelig zijn en de meeste voedingsstoffen dus direct naar de spier gaan, verder zorgt zoveel havermout dus voor een geleidelijke afgifte van insuline, maar leptine (belangrijk hormoon voor vetverbranding) stijgt ook als je insuline stijgt en dus is het zodoende mogelijk dat je droger word en meer massa gaint, omdat je spieren het (nog) goed opnemen, waarschijnlijk zal het wel een keer stabiliseren en de spieren minder opnemen, maar dat zal nog wel ffies duren.

thanx voor je uitleg riggard. Ik wist de theorie erachter niet maar nu is het al een stuk duidelijker. :) Zolang ik van die rebound gebruik kan maken, zal ik er 100% van profiteren.

thanx voor je uitleg riggard. Ik wist de theorie erachter niet maar nu is het al een stuk duidelijker. :) Zolang ik van die rebound gebruik kan maken, zal ik er 100% van profiteren.
zou je toch moeten weten na het lezen van al die berardi artikelen ;)

hehe, maar je spieren insulinegevoelig houden is eigenlijk waar het allemaal om draait als je wel spiermassa maar geen vet wilt gainen.

maar zelf merk ik ook wel dat ik carbs nodig heb om droog te blijven, alleen niet zoveel als jij ;) meestal iets van 200 a 250 gram op niet trainingsdagen en 600gr op trainingsdagen.

zou je toch moeten weten na het lezen van al die berardi artikelen ;)

hehe, maar je spieren insulinegevoelig houden is eigenlijk waar het allemaal om draait als je wel spiermassa maar geen vet wilt gainen.

maar zelf merk ik ook wel dat ik carbs nodig heb om droog te blijven, alleen niet zoveel als jij ;) meestal iets van 200 a 250 gram op niet trainingsdagen en 600gr op trainingsdagen.

Eigenlijk moeten weten inderdaad :o

Ik dacht dat leptine er voor zorgde dat, wanneer het insuline niveau te hoog stijgt, er een prikkel in de hersens gegeven wordt dat er genoeg eten binnen is. Ik dacht niet dat het direct een effect had op de vetverbranding. Het onderdrukt gewoon het hongergevoel de komende uren. Het is pas als het insuline-niveau onder bepaalde waarden valt dat glucagon vrijgemaakt wordt en dit gaat vetcellen aansporen om vet vrij te maken en te laten afbreken om de bloedsuikerspiegel op peil te houden.

Pfffff...hoe meer ik over voeding en de onderliggende werkingsprincipe lees, hoe meer ik in de war geraak ???

Weet je wat ik denk: doe gewoon wat goed voor je is. Voor sommigen werkt dit, voor sommigen dat. Ik heb gemerkt aan mezelf dat ik alles wat ik ooit al gelezen heb over voeding etc niet van toepassing is op mezelf. Ik kan absoluut niet tegen complexe koolhydraten uit graanproducten. Graanproducten zijn bij mij direct vetopslag. Het enige dat ik nog naar binnenwerk is havermout, producten van grof speltmeel en volledige geplette graanproducten. Al de rest laat ik links liggen, zelfs volkoren en dergelijke. Ik haal mijn koolhydraten zoveel mogelijk uit groenten, bonen, fruit en dan liefst ongekookt. Ik eet dan wel gemakkelijk meer dan 1,5 kilo aan groenten per dag. Voordeel is wel dat ik er kerngezond bijloop en goed van naar de pot kan van gaan :D

Als Smoothmold zoveel havermout kan verwerken op 5% vet, zou ik zeggen: krik die proteïne-inname ook flink op. Wie weet zitten we hier dan binnen de kortste keren met een abnormaal beest op het forum.

ik vind 50 gr genoeg maar dat zal komen omdat ik het dus echt niet lekker vind bwakkkk

interessant, ik eet ook 600gr ongeveer per dag verdeeld over 4 maaltijden,is makkelijker op te krijgen en beterkoop dan "rijst met kip" en tis vlugger klaargemaakt en gezonder.
Waarom zoveel geld uitgeven aan kip als het niet nodig is? Enige nadeel van haver is het opgeblazen gevoel erna

ik 100gram max dus ik overtref je niet :S

Terug
Naar boven