MuscleMeat

hoeveel kg dubells maximaal voor 14 jaar?

Bezoekers in dit topic

Pff, na 6 maandjes hard trainen, goed eten, goed slapen, zou die de 8 x 18 toch moeten halen :D
 
2 killo ? wij hebben dat niet eens ... voor 14 jaar is dit wel weinig zelfs wanneer je niet traint zou 2kg licht moeten zijn
 
Toen ik begon ging ik ook op 2kg elke hand en dat vond ik toen ook zwaar :p Gewoon telkens je gewichten verhogen ik zit ook al na 5 maanden op 14 Kg
 
Ik begon ook met 2kg, elke dag 50x (toen was ik alleen bezig met mijn biceps eigenlijk), haha dat heeft ervoor gezorgd dat ik een overbelaste elleboog kreeg, ik doe nu 5kg ongeveer per hand (setjes van 12 reps max), misschien is het nog niet veel, maar als je toch voor hypertrofie (massa) traint dan zal dat niet erg uitmaken, ik groei er wel mee en ik geloof niet dat ik er meer op moet gooien, zoals iedereen zegt: op gevoel doen.
Hier heb ik mijn dumbbells gekocht: http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p591_PE-Dumbbell-Set-2-x-18-5-kg.html

Oja, vergeet ook niet je hele lichaam te trainen ziet er beter uit, maar misschien ben je dat al aan het doen.
Eet wat meer en dan gaat het al een stuk beter, maak een goed voedingsschema bijv. a.h.v. stickies hier.
 
Anders zijn er ook de hele simpele dumbbells van bijv. de Intersport nog ( mag ik dat posten?:$) , wegen 15 kilo totaal, kun je even mee vooruit? Heb er zelf ook 2, gebruik ze alleen zowat niet meer sinds mn abbonement..
 
belangrijker is de beweging en concentratie op de spier(en).
 
Ik bedoelde hammer curls! :D
Ik zit nu met dumbbell curls op 14 kg en hammer op 16 kg (3-4x), en ik train nu 7 maand, over 5 maand hoop ik dat toch echt wel voor me kaar te hebben (6 x 16-18)..
Wil het best wel eens voor jullie filmen hoor..

dumbbell curls 14 kg? jij doet gegarandeert iets fouts jonge..
 
dumbbell curls 14 kg? jij doet gegarandeert iets fouts jonge..

Als je me niet geloofd is het toch niet mijn probleem? Of dat betekend toch niet dat ik iets 'fout' doe. Mijn verdere stats zijn 5 x 105 DL en 1 x 60 BP, dat kan spanksta ook bevestigen ;) Voor de rest ben ik in de 1e 6 maand dat ik trainde van 63 naar 74 kg gegaan, op het zelfde vet % gebleven. Dat heb ik zeker ook fout gedaan?
 
toon een filmpje dan geloven we het wel :p
 
toon een filmpje dan geloven we het wel :p

Komt goed als ik binnekort weer met spanksta train en dan toevallig curls doe zal ik vragen of hij ze filmt;).
 
In plaats van grote lifts gaan we nu ook al db curls filmen!:roflol:
 
In plaats van grote lifts gaan we nu ook al db curls filmen!:roflol:

Je hebt ook wel gelijk ja het is rond uit belachelijk. Het is ook niet het 'hoeveel curl jij' topic. Ik curl sowieso 1 x in de zoveel weken omdat voor mij mijn biceps prima groeien met BOR en pull ups
Maar ik was van plan sowieso men deadlift te filmen voor een form check, dus dan kan ik dat net zo goed meteen erbij filmen als ze mij niet op het woord willen geloven ;)
 
Je hebt ook wel gelijk ja het is rond uit belachelijk. Het is ook niet het 'hoeveel curl jij' topic. Ik curl sowieso 1 x in de zoveel weken omdat voor mij mijn biceps prima groeien met BOR en pull ups
Maar ik was van plan sowieso men deadlift te filmen voor een form check, dus dan kan ik dat net zo goed meteen erbij filmen als ze mij niet op het woord willen geloven ;)

Ach, snap niet dat hier moeilijk gedaan word over een concentration curl van 18 kg. Als iemand van 17 dat kan, kan iemand van 14 die een jaar traint dat ook. Period.

(Dit betekend dus dat ik je geloof als je dat zegt;))
 
Als je wilt dumbbell curlen denk ik het eerste jaar +- 16 KG, concentration curl zo'n 18 KG.

Moet enigzins mogelijk zijn maar in een jaar o_O dan heb je al wel eerder aan de gewichten gezeten of je moet goede genen hebben
 
Back
Naar boven