AndroidHealthClinic

hoeveel kg dubells maximaal voor 14 jaar?

Ach, snap niet dat hier moeilijk gedaan word over een concentration curl van 18 kg. Als iemand van 17 dat kan, kan iemand van 14 die een jaar traint dat ook. Period.

(Dit betekend dus dat ik je geloof als je dat zegt;))

Het was een hammer curl, dat had ik al verbeterd :D

Moet enigzins mogelijk zijn maar in een jaar o_O dan heb je al wel eerder aan de gewichten gezeten of je moet goede genen hebben

Ik tennis al 8 jaar, misschien dat ik daar iets aan kracht mee gewonnen heb, maar niet veel. Ik ben zelf ook begonnen een half jaar geleden met dumbbell curls van 6 KG..

Ik kon op m'n 16e ook al vrij snel 15kg curlen 4 sets van 8 reps.
Biceps is bij mij een van de sterkste oefeningen.
Nu doe ik ze niet meer want zit met een gerrriteerde pees/gerriteerd kraakbeen (dokter zegt elke keer wat anders) Duurt al een paar maanden en is erg vervelend. Probeer nu oefeningen waar veel druk op de binnenkant pols aan de kant van de pink komt te vermijden (doe nog wel hammer curls af en toe, en natuurlijk train je je biceps ook met een goede rug training)

Als ik 1x8x16kg moet curlen, sta ik al half te zwieren soms... Dus jij doet 4x8x14kg op 14 jaar en met jou frame?
Ik wil het wel eens zien, zou wel redelijk sterk zijn.

Beter renamen we dit topic even.
Ik stel voor: 'Hoeveel kunnen 14-jarigen curlen?'

Mensen mensen, waar maken we ons druk om??

2 KG is inderdaad véél te licht, ik was op mijn 13e begonnen met curls en toen deed ik 5 KG. Ben nu net 1 maandje 15 en kan nu 15 KG max curlen. Dus sowieso hoger dan 2 pakken, want dat is zoals mookbreda al zegt meer een bezigheidstherapie, je bereikt er niet echt veel mee. Ik zou verstelbare kopen, zodat je altijd kan bijstellen als je meer kilo's kan curlen. veel succes verder

vind het wel rot voor die gozer heeft tie net ze geld uitgegeven aan de 2kg dumbbells op advies van de verkoper ik had ze toch mooi terug gebracht

Die 7 euro zullen zijn spaarrekening niet geruïneerd hebben neem ik aan.
Denk ook niet dat je een jaar later nog mag komen aankakken met die dingen :D

voor een 14 jarige is 7 euro wel het uur loon ;)

14 jaar en dan 7 euri verdienen zeker niet
ik verdien 4,20 per uur dat is voor zaterdag en vakantiewerker veel (gaat nog ong. 1 cent van wat ik in de maand verdien af(van de hele loonstrook)
(werk dat alleen in de zomer is (seizoens werk) kan beter betalen)

Voor biceps heb ik 12 aan elke hand

14 jaar en dan 7 euri verdienen zeker niet
ik verdien 4,20 per uur dat is voor zaterdag en vakantiewerker veel (gaat nog ong. 1 cent van wat ik in de maand verdien af(van de hele loonstrook)
(werk dat alleen in de zomer is (seizoens werk) kan beter betalen)
Maar je hoeft toch ook niet om het uur dumbbells van 2 kg te kopen :D

Als je me niet geloofd is het toch niet mijn probleem? Of dat betekend toch niet dat ik iets 'fout' doe. Mijn verdere stats zijn 5 x 105 DL en 1 x 60 BP, dat kan spanksta ook bevestigen ;) Voor de rest ben ik in de 1e 6 maand dat ik trainde van 63 naar 74 kg gegaan, op het zelfde vet % gebleven. Dat heb ik zeker ook fout gedaan?

dan zijn je andere stats wel erg laag vergeleken met je curls.
concentration pak ik maar op 14-15 denk, en bench 2 x 80 dl 1 x 150

wel netjes dan sterke biceps. straks met je 18 ben je een beest :p

Ben zelf 15 maar er is volgens mij niet echt een limiet waar je je aan moet houden?
Net 15 geworden en deed voorheen ook al 18KG+

Terug
Naar boven