Fitness Seller

Hoeveel kilo tillen

• Topic Starter Topic Starter
15 kilo per arm heffen dat bedoel ik

Wedden voor karma dat het hierover gaat?
DBCurl.gif

hee kerel ik weet niet welke oefening je bedoelt maar als je niet meer dan 200 kg kan tillen (zoals luuc zegt) moet je echt HEEL snel naar de dokter want dan zit er iets goed fout, dit kan bijvoorbeeld komen door verkeerde voeding of misschien wel een anale infectie.

idd... je moet minimaal je eigen leeftijd X 3 kg kunnen curlen, menneke

15 kilo per arm heffen dat bedoel ik

:roflol: Zoek eerst maar eens uit of je überhaupt de helft aan kunt! Trouwens, dat moet je uiteraard zelf uittesten. Hoe kunnen wij nu weten welke gewichten voor jou van doen zijn?

Begin gewoon met 5kg per arm. Doe je daar gemakkelijk 15 herhalingen mee, neem dan iets meer. Enz.

koop een setje verstelbare dumbbells tot 15kg en je kan denk wel genoeg doen voor iemand van 13

misschien kan je wel wat dumbbells van massalah lenen? hij heeft denk ik precies de juiste maten voor je!

en nu naar bed..........

:roflol: wat een reacties weer :D

Probeer vooral de oefening goed uit te voeren.
Grote gewichten omhoog slaan staat stoer maar grotere armen staat indrukwekkender ;)

In het begin vooral niet teveel willen tillen aangezien behalve je spieren je pezen het ook nog niet gewend zijn aan intensieve belasting.

• Topic Starter Topic Starter
Probeer vooral de oefening goed uit te voeren.
Grote gewichten omhoog slaan staat stoer maar grotere armen staat indrukwekkender ;)

In het begin vooral niet teveel willen tillen aangezien behalve je spieren je pezen het ook nog niet gewend zijn aan intensieve belasting.

Ok dankje

Ook anabolen zijn aan te raden in het begin.Je groeit uit je zelf al harder en met anabolen erbij nog harder.Je bent binnen no-time een massa beest.Maar hiervoor verwijs ik je naar de anabolen sectie.

Dit heet nou spam .. :rolleyes:

k*t topic

Koop gewoon 15 KG dumbbells die verstelbaar is en ga een beetje met die dingen zwaaien. Lees op dit forum en ga wanneer je 14 bent een sportschool opzoeken.

Om t ebeginnen... begin maar met een gewicht waar je 20 herhalingen mee kan doen en doe er maar 15 mee zodat je de techniek eerst goed leert zonder al te zwaar te gaan. Na verloop van tijd kun je de gewichten dan omhoog gooien mits je in staat bent om je techniek goed te houden en niet als een idioot gaat staan smijten met het spul.

IMO is het juist niet goed om hoog in de reps te gaan zitten als je de techniek onder controle wilt krijgen. Rippetoe heeft geloof ik in zijn boek 'starting strenght' een onderzoek staan waarin concentratie/techniek uitgezet is tegen het aantal reps. Hoe meer reps je maakt, des te meer dit ten koste gaat van je techniek. Hij raadt daarom aan om juist heel laag in de reps te gaan zitten (5).

Terug
Naar boven