Fitness Seller

Hoeveel kilo tillen

IMO is het juist niet goed om hoog in de reps te gaan zitten als je de techniek onder controle wilt krijgen. Rippetoe heeft geloof ik in zijn boek 'starting strenght' een onderzoek staan waarin concentratie/techniek uitgezet is tegen het aantal reps. Hoe meer reps je maakt, des te meer dit ten koste gaat van je techniek. Hij raadt daarom aan om juist heel laag in de reps te gaan zitten (5).
Ik zoek het even op :p

edit:
Sets of 5 reps seem to be optimal for teaching purposes. It is apparent from EMG (top) and force (bottom) data that there is a progressive loss of motor coordination with higher repititions. In reps 1-5 the muscle is firing in a very coordinated manner (tight uniform EMG waves and consistent force production), by reps 10-14 rhere is a significant loss of motor coordination (erratic EMG waves and force continuity during the rep), and by 25-29 repititions motor neuron activity is greatly randomized and force generation is lower and less uniform. Although we as coaches need to see multiple repetitions to detect errors and determine movement patterns, using more than 5 repetitions will likely make teaching correct technique more difficult. Note that the peak level of force production on rep 20 is essentially the same as on rep 1 although control of the force has degraded. A 20-rep set is not really heavy, but it sure is long.
bron: "Starting Strength"

Laatst bewerkt:
Wat een advies zeg.... :rolleyes:

Als ik jou was zou ik niet te zwaar en te veel trainen 2 keer per week opdrukken en een beetje dumbbell curlen en triceps oefeningetjes en misschien een paar schouder oefeningen en een paar been oefeningen (dumbbell squats) en goed veel eitjes eten :)

En inderdaad heel belangrijk om op de vorm te letten, in het begin niet zwaar gaan; maar voor de uitvoering gaan, helemaal als je nog zo jong bent.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik doe nu elke dag 15 keer met de dummbless en ik neem elke dag een ei en kwark THX voor de info.

kerel ga gewoon lekker naar de sportschool en vraag daar naar advies, dit forum is niet echt iets voor jou blijkbaar

lol, hij is pas 13 joh.. toen wist ik niet eens wat dumbbells waren (misschien lag dat aan mijn intelligentie mja..:cool: )

Maar even on topic: Gozer, probeer eerst push ups, sit ups ,(als je weet wat dat zijn, en anders vraag je t ff ) en daarna kun je dr naast nog dumbbells kopen als je nog meer wilt doen. Na verloop van tijd kun je je ook inschrijven bij een sportschool(weet niet of ze 13-jarigen toelaten zonder begeleiding)

succes jongen!;)

probeer eerst de oefeningen te "begrijpen" voor ze uit met een klein gewicht.
Als ik 12 jaar was trainde ik met dumbbells van 2 kg

beste michal ,

Op een leeftijd van 13 jaar is het niet verstandig om al te gaan trainen met stevige gewichten.
als je toch perse wilt trainen zou ik hoog in reps gaan en licht in gewicht zoals hier al werd vermeld.
Verder zou ik wel bodyweight exercises doen zoals pull ups , push ups , crunshes , turkisch get ups ...
wanneer je 16/17 jaar bent kan je het beste naar de sportschool gaan en heb je een groot groeipotentieel en mag je al met de grote gewichten beginnen werken , zolang de techniek optimaal blijft

groet

Idd, onderzoek toont aan dat wereld dan zal vergaan.

Precies. Je botten gaan scheef groeien, je spieren nemen de vreemdste vormen aan en je hele lichaam wordt ontwricht. Dit is het resultaat van iemand die al vanaf zijn 13e fanatiek bankdrukt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:bang: kan dat echt

Een ander persoon die vanaf zijn 13e bankdrukt:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven