Fitness Seller

hoeveel kilo zou ik moeten kunnen bankdrukken?

Ik ben nu 3 weken achter elkaar bezig in de sportschool, eerste week ging ik 2x, 2e week ging ik 3x, 3e week 4x, en nu ben ik bezig aan me 4e week, en ben maandag + dinsdag gegaan, en gister een MTB training die redelijk zwaar was.

Ik bankdruk (18 jaar, 1,75 lang en 71 kg) 25kg aan elke kant (dus 50kg zonder stang. Stang is 20 volgens mij) Komt op 70 KG. Ben ik op de goede weg?

Ligt er aan voor welke bende je.uitkomt.

Ik ben nu 3 weken achter elkaar bezig in de sportschool, eerste week ging ik 2x, 2e week ging ik 3x, 3e week 4x, en nu ben ik bezig aan me 4e week, en ben maandag + dinsdag gegaan, en gister een MTB training die redelijk zwaar was.

Ik bankdruk (18 jaar, 1,75 lang en 71 kg) 25kg aan elke kant (dus 50kg zonder stang. Stang is 20 volgens mij) Komt op 70 KG. Ben ik op de goede weg?
:roflol: Best goed, ik zit nog maar aan een kant.

Dat is dus gewoon een opmerking van iemand die niet kan bankdrukken.

Ik ben erg tevreden met mn PR van 95 kg, ook al was dit in een smith machine.

Verder kan ik me altijd erg irriteren aan van die stoere mannetjes die heel veel kilootjes drukken met een techniek waar je van gaat huilen, en dan staan ze op en lopen ze naar de volgende oefening alsof ze het mannetje zijn.

Dan maar wat minder kilootjes drukken, techniek gaat voor mij boven gewicht.

Laatst bewerkt:
Lol bankdrukken in de smithmachine.

Ik ben erg tevreden met mn PR van 95 kg, ook al was dit in een smith machine.

Verder kan ik me altijd erg irriteren aan van die stoere mannetjes die heel veel kilootjes drukken met een techniek waar je van gaat huilen, en dan staan ze op en lopen ze naar de volgende oefening alsof ze het mannetje zijn.

Dan maar wat minder kilootjes drukken, techniek gaat voor mij boven gewicht.

Vind het vrij grappig dat je zo op techniek hamert, maar wel in de smith bencht...
Is dit omdat je gym geen vrije gewichten heeft of een bewuste keuze?

Vind het vrij grappig dat je zo op techniek hamert, maar wel in de smith bencht...
Is dit omdat je gym geen vrije gewichten heeft of een bewuste keuze?

Ik bedoel techniek in het algemeen, niet alleen voor bench press uiteraard.

Maar het antwoord op jou vraag lijkt me duidelijk, geen losse barbell in de sportschool aanwezig. Dit zou te gevaarlijk zijn..... :D

t/m mei abbo bij de sportschool, daarna ga thuis verder trainen, grotendeels omdat ik thuis fatsoenlijk kan trainen op de grote 3, en niet in z'n fockt up smith machine.

Verder heb ik zelf niet zo veel met bench press, mijn voorkeur gaat uit naar dumbbell press

ik ben 17 jaar ;)toen ik was begonnen met fitnesse weegde ik 102.6 kg en nu ben ik 94.5 kg en bij benchpresse pak ik 45 kg

Joo , ik ben 15 jaar oud , 1m90 ,78 kilo , train nu 4 maanden , en bench press nu max 8reps van 35 kg :) techniek is fine maar ben best wel trots op mezelf :D hoeveel zou ik normaal zeker moeten kunnen drukken?

Joo , ik ben 15 jaar oud , 1m90 ,78 kilo , train nu 4 maanden , en bench press nu max 8reps van 35 kg :) techniek is fine maar ben best wel trots op mezelf :D hoeveel zou ik normaal zeker moeten kunnen drukken?
tis natuurlijk eweinig, maar denk niet dat veel mensen van je leeftijd dat na doen :D
tis progressie dat telt, niet gewicht

tis natuurlijk eweinig, maar denk niet dat veel mensen van je leeftijd dat na doen :D
tis progressie dat telt, niet gewicht
35kg is wel zonder stang , stang is hoogstwaarschijnlijk nog eens 20 kg ,en ik bench press nog maar 2 maand en ben begonnen op 12 kg dus het gaat snel :)

beste om me stang te beginnen en dan 100% goede techniek, daarna rustig opbouwen

Stang vol gooien en met slechte forum hou je tijdje vol en daarna gaan je schouders pijn doen omdat de meeste hun schouders gebruiken, vind de techniek die powerlifters gebruiken het fijnst

ik bench nu 3x82.5 met 1.85 en 70kg :)

Terug
Naar boven