Hoi,
Dit is mijn tijd-eet-schema 1,5 uur voor en 3 uur na de training:
00.00u: trainingsmaaltijd: 30 gram eiwit, 100-125 gram koolhydraten+ wat vet.
01.00u: 2 lekkere grote mokken koffie voor de caffeine boost
01.30u. Begin met training(warmup niet meegerekend)
-warmup=circa 7 minuten fietsen intensief.
-krachttraining=1(cutting periode)tot 1,5 uur(groeiperiode) MAX!!
-in periode van droger worden, 15 tot 25 min. cardio na krachttraining
03.00u(voor het gemak een training genomen van 1,5 uur): meteen na training, EERST een pakje appelsap 200 ml=90 kcal snelle koolhydraten. DAARNA 1 sultanakoekje(50 kcal middelmatige koolhydraten). Pas daarna de eiwitshake(30 gram eiwit+15gram=60kcal melksuikers).
04.15u. 1 plakje roggebrood (90 kcal) of equivalent in kcal aan muesli(geen cruesli, zitten teveel eenvoudige suikers) + lekker stuk vlees van 150 gram(+/- 45 gram)
05.45u. plakje roggebrood (90 kcal) of equivalent in kcal aan muesli
06.15 u. lekker stuk vlees van 150 gram(+/- 45 gram)'
Voor het slapen gaan geef ik de voorkeur voor lekker groot stuk vlees i.p.v. een shake, omdat een shake sneller wordt opgenomen dan vlees. Ik denk dat vlees een constantere aanvoer van eiwitten(een stap verder: aminozuren) geeft in je slaap. Doch, ik word vaak 's nachts wakker, zeker wel 2 x per nacht om naar de WC te gaan. Voordat ik ga slapen, maak ik een eiwitshake(met water, geen melk) klaar in een flesje om 's nachts op te drinken, zodat ik na het verteren van het vlees alsnog een nieuwe aanvoer van eiwitten(en daarmee aminozuren) bewerkstellig.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn eetschema hebben.
Oh, mijn gegevens:
21 jaar.
lengte. 1,70m
Gewicht 's ochtend: 77 kg
Vetpercentage: 7-8 %
Trainingsfrequentie kracht: 4 x per week
Cardio: variabel, maar zeker wel 1 x per week interval-sprintlopen+2x per week vetverbrandingstraining, beide trainingen duren circa 20 minuten
Daarnaast train ik "natural". Heb weleens 5 jaar geleden 2 potjes van die andro's gebruikt, maar geen vooruitgang geboekt met die rotzooi.