XXL Nutrition

Hoeveel minuten na het trainen neem jij je Post Workout Shake?

Peiling Peiling Binnen hoeveel minuten zit jij aan je shake na de training?

• Direct

Stemmen: 30 14,6%
  • Binnen 5 minuten

Stemmen: 29 14,1%
  • Binnen 10 minuten

Stemmen: 22 10,7%
  • Binnen 15 minuten

Stemmen: 28 13,7%
  • Binnen 20 minuten

Stemmen: 15 7,3%
  • Binnen 25 minuten

Stemmen: 16 7,8%
  • Binnen 30 minuten

Stemmen: 21 10,2%
  • Binnen 35 minuten

Stemmen: 4 2,0%
  • Binnen 40 minuten

Stemmen: 2 1,0%
  • Binnen 45 minuten

Stemmen: 7 3,4%
  • Binnen 50 minuten

• Binnen 55 minuten

Stemmen: 0 0,0%
  • Binnen een uur

Stemmen: 5 2,4%
  • Binnnen anderhalf uur

• Binnen 2 uur

• Langer dan 2 uur

Stemmen: 5 2,4%
  • Weet niet

• Verschillend

• Drink geen shake

Stemmen: 12 5,9%
  • Wat gaat jou dat aan?

Stemmen: 3 1,5%

• Totaal stemmers
    205
Ik neem verschillende dingen na de workout en niet op het zelfde tijdstip dus wat moet ik hier dan invullen ???

1. Direct water
2. Vrijwel direct na de workout creatine met druivensap
3. Na 5 minuten nog wat meer druivensap
4. Na 15 Minuten whey
5. Na een half uur een kleine proteine rijke maaltijd.

En dan neem ik vlak voor de workout nog een een vruchtensapje, en ruim voor de workout (+/- 30 minuten) een kleine langzame koolhydraat houdende maaltijd.

tgaat voor mij even goed zonder shakes dus gewoon avondmaal en 2u later een bak kwark en/of eieren

Hoi,

Dit is mijn tijd-eet-schema 1,5 uur voor en 3 uur na de training:

00.00u: trainingsmaaltijd: 30 gram eiwit, 100-125 gram koolhydraten+ wat vet.
01.00u: 2 lekkere grote mokken koffie voor de caffeine boost
01.30u. Begin met training(warmup niet meegerekend)
-warmup=circa 7 minuten fietsen intensief.
-krachttraining=1(cutting periode)tot 1,5 uur(groeiperiode) MAX!!
-in periode van droger worden, 15 tot 25 min. cardio na krachttraining
03.00u(voor het gemak een training genomen van 1,5 uur): meteen na training, EERST een pakje appelsap 200 ml=90 kcal snelle koolhydraten. DAARNA 1 sultanakoekje(50 kcal middelmatige koolhydraten). Pas daarna de eiwitshake(30 gram eiwit+15gram=60kcal melksuikers).
04.15u. 1 plakje roggebrood (90 kcal) of equivalent in kcal aan muesli(geen cruesli, zitten teveel eenvoudige suikers) + lekker stuk vlees van 150 gram(+/- 45 gram)
05.45u. plakje roggebrood (90 kcal) of equivalent in kcal aan muesli
06.15 u. lekker stuk vlees van 150 gram(+/- 45 gram)'

Voor het slapen gaan geef ik de voorkeur voor lekker groot stuk vlees i.p.v. een shake, omdat een shake sneller wordt opgenomen dan vlees. Ik denk dat vlees een constantere aanvoer van eiwitten(een stap verder: aminozuren) geeft in je slaap. Doch, ik word vaak 's nachts wakker, zeker wel 2 x per nacht om naar de WC te gaan. Voordat ik ga slapen, maak ik een eiwitshake(met water, geen melk) klaar in een flesje om 's nachts op te drinken, zodat ik na het verteren van het vlees alsnog een nieuwe aanvoer van eiwitten(en daarmee aminozuren) bewerkstellig.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn eetschema hebben.

Oh, mijn gegevens:

21 jaar.
lengte. 1,70m
Gewicht 's ochtend: 77 kg
Vetpercentage: 7-8 %
Trainingsfrequentie kracht: 4 x per week
Cardio: variabel, maar zeker wel 1 x per week interval-sprintlopen+2x per week vetverbrandingstraining, beide trainingen duren circa 20 minuten
Daarnaast train ik "natural". Heb weleens 5 jaar geleden 2 potjes van die andro's gebruikt, maar geen vooruitgang geboekt met die rotzooi.

Laatst bewerkt:
By the way: in deze poll wordt gesproken over "een shake", maar per dag neem ik zeker wel 4 x een shake. 's ochtends na het waken ook i.c.m. cruesli...

Gr. Mikesta

Ik neem geen shakes, ik neem alleen dextrose met water en daarna heel wat eieren zonder eigeel. Ongeveer 10 minuten na me training, en dan 1 uur later een volledige maaltijd.

Marky zei:
Ik neem geen shakes, ik neem alleen dextrose met water en daarna heel wat eieren zonder eigeel. Ongeveer 10 minuten na me training, en dan 1 uur later een volledige maaltijd.

Neem je die eieren rauw of kook/bak je eerst die eieren?? Maar waarom neem je geen shakes? Gevoeligheid van de maag of gewoon financiële redenen?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
mikester zei:
By the way: in deze poll wordt gesproken over "een shake", maar per dag neem ik zeker wel 4 x een shake. 's ochtends na het waken ook i.c.m. cruesli...

Gr. Mikesta
De meesten hier nemen nu eenmaal een whey-shake na de training.
Over die shake gaat het.
En voor het slapen gaan een paar kippen en koeien opvreten is inderdaad wel lekker, alleen krijg ik altijd het zuur als ik vlees eet voordat ik ga slapen.

Ik neem nooit een shake na mijn training

Wat ik wel neem is het volgende:

50 gram dextrose
5 gram creatine
5 gram glutamine
1 amino ampul (vloeibare van MDoubleYou)
10 whey amino tabs

Ik gebruik deze combinatie al zeker nu 2 jaar en voel me er kiplekker bij.

Maar binnenkort ga ik toch eens wat nieuws proberen.
Heb me nu kortgeleden weipotje besteld van LSP Nitro Load
(http://www.lsp-sports.de/Katalog/NitroLoad/nitroload.html)
Sorry voor de reclame!

Ben dan wel van plan om toch nog wat extra glutamine/creatine erbij te gooien en maar mixen die hap! :D

neem gelijk naar de training neem mijn shake mee naar de gym

daar zit in 50gram dextrose 35 gram whey.

trainen -> dan 15 min naar huis , tegen dat ik dan daadwerkelijk de shake in mijn keelgat giet zit ik aan 25min :p

ik neem eerst een banaan en dan na min of 15 de shake.

Direct.

30-40 mins na training wei met water 30 mins daarna een grote maaltijd

Zo, weer een poll uit de oude doos. Ik neem hem tegenwoordig vrij snel (10 min). Eerst creatine met dex in water, daarna een whey shake met melk.

drink het eventuele resttje water of sportdrank op. kleed om . heb de shake dan na minder dan 10 minuten als ie in auto klaar ligt en anders na 25 minuten autorijden..ja 25 minuten rijd ik erover. ga misschien een andere gym proberen maar echte gym's zoals ik hier mensen soms hoor praten ken ik bij mij niet in de buurt. omgeving roosendaal

3kneedead zei:
hmmm direct na de krachttraining doe ik cooling down van 8 niet super optimaal, maar wel goed genoeg!

Cooling down op een stairmaster oid. na de krachttraining??? welke halve zool heeft dat je aangeleerd? :p

Waarom is dat nou weer een halve zool ?

Leg alsjeblieft uit wat er zo slecht is aan een cooling down na krachttraining.

uhh neem altijd eerst een banaan, zodat mijn lichaam snel koolhydraten binnen krijgt. (Het lichaam heeft eerst behoefte aan coolhydraten en suikers, omdat die opraken tijdens de workout, daarna pas aan eiwitten.) Dan ga ik douchen en ff pimpen voor de spiechel zoals centaur dat mooi noemt :) . Dáárna neem ik pas een eiwitshake (dus 30 minuten later ongeveer).

feelngood zei:
uhh neem altijd eerst een banaan, zodat mijn lichaam snel koolhydraten binnen krijgt. (Het lichaam heeft eerst behoefte aan coolhydraten en suikers, omdat die opraken tijdens de workout, daarna pas aan eiwitten.) Dan ga ik douchen en ff pimpen voor de spiechel zoals centaur dat mooi noemt :) . Dáárna neem ik pas een eiwitshake (dus 30 minuten later ongeveer).

Bedankt voor je wetenschappelijke uitleg, helaas heb je weinig aan fructose/fruit na je training. Bovendien is ook bewezen dat een combinatie van snelle KH met snel eiwit (whey) de opname verbetert.

Binnen 5 min. Maak thuis de shake klaar en die staat dus in de auto.

Terug
Naar boven