AndroidHealthClinic

Stelling hoeveel weet jij van voeding? ( quiz )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Parthenon, ik vraag me af hoe ik je moet inschatten. Heb je juist pubmed ontdekt, of zit je in de wetenschappelijke sector? Hoe dan ook heb jij de moed en tijd om telkens je een stelling plaats, deze te onderbouwen met artikels. Als dit zo'n discussie wordt, dan heb ik daar helaas geen tijd voor, heb examens.

Ben wel benieuwd naar jouw antwoorden op de vragen, ik heb ze voor mezelf beantwoord, maar jij gaat komen met wetenschappelijke artikels. En die ga ik nu eens bekijken sé. En niet telkens met epidemiologisch onderzoek afkomen aub.

Post dan ook even een foto van jou fysiek?
Ben wel eens benieuwd wat je kan bereiken door de hele dag planten te vreten.

geen idee? handdoekje neerleggen, beetje ouwehoeren, met je gsm spelen alsof iemand je belt, 40 reps bicepcurls doen in het squatrack en dan een bak cornflakes eten?

zit ik een beetje goed?

bijna, alleen ben ik socially awkward, dus ga ik niet met mensen ouwehoeren, neem ik mn gsm nooit ergens mee naartoe, en was het een beentraining;)
maar je had het deel van de handdoek en dat ik me in het squatrek zou bevinden toch al juist:thumbs:

Ik ga liever op een persoon af als Hiromi Shinya is de 70al gepasseerd en een pionier in colon-endoscopie(wat ik vroeger zelf ook al een 20x heb gehad zo'n pijp in je kont,je zou er bijna homo van worden als je het lekker vind whaha) en chirurgie en een praktijk ervaring waar je U tegen zegt.
Dan hier wat slap ouwehoeren over wat nu het beste vreten is voor de mens,iedereen moet zelf weten hoe die zijn leven op aarde wil slijten en of die dan wel of geen vlees eet zal mij toch echt een biet zijn,want ik ben gek op een stukkie bief,kip hoor,kijk maar naar Wout is vleeskeurmeester maar vreet ook een koe in de maand op whaha...

Sinds ik gras eet, maak ik de gains van mijn leven.

Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)

Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods

Hungary
91 % 10%

Usa
78% 13%

Belgium
71% 15%

Sweden
65% 17%

(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)

Mexico
27% 49%

Korea
21% 59%

Thailand
11% 72%

Laos
4% 91%

---------- Post added di 7 jun 2011 at 14:39 ----------

Even over het bovenstaande:

In de landen onderaan zijn mensen waarschijnlijk te arm om veel vlees te kunnen eten, en omdat ze arm leven gaan ze dood voordat ze hart en vaatziekten en/of kanker krijgen. Verder is het eten van groenten goed en verminderd de kans op hart en vaatziekten en kanker. Dit betekent echter niet meteen dat vlees ongezond is.

1 onjuist
2 onjuist
3 onjuist
4 onjuist
5 onjuist
6 onjuist

Groeten, de moeder van Bart
PS: We leven in een zesjescultuur

Jij ook ! Omdat er in het vorige topic naar wetenschappelijk bewijs gevraagd is komt elke hulplijn en en elke klinker met wetenschappelijke onderbouwing. Komt ie:

(1*) .

(2*)

(3*)

(4*) .

1) Sing, P. N., and G.E. Fraser. 1998. Dietary risk factors for colon cancer in a low-risk population. Am. J. epidem. 148: 761-74

2) Sinha R.,N. Rothmann, E.D. Brown, et al. 1995. High concentration of the carcinogen 2-amino-1-methyl-6-penylimidazo-(4,5-b) pyridine (Phip)
Cancer Res. 55 (20) : 4516-19

3) Thomson, B. 1999. Heterocyclic amine levels in cooked meat and the implication for New Zealanders. Eur J. Cancer Prev. 8 (3): 201-06

4) Davidson, M.H., D. Hunnighake, K.C. Maki, et al. 1999. Comparison of the effects of lean red meat VS lean white meat on serum lipid levels among free-living person with hypercholestrolemia: a long-term, randomized clinical trial. Arch. Intern. Med.159 (12) : 1331-38

Zal ik me er dan maar mee bemoeien voordat er mensen zijn die ook nog echt gaan geloven dat hier goed onderbouwde info wordt gegeven?

1) In het vorige topic heb ik je gevraagd wat er mis is met de cijfers die ik liet zien m.b.t. de Gerson therapie. Tot nu toe geen antwoord. Dus ben afwachtende.

2) Wat wil je met de post, waaraan ik hierboven reageer, laten zien? M.a.w. wat bewijzen deze quotes volgens jou? Ik zie namelijk alleen 4 random quotes uit 4 willekeurig uitgekozen artikelen. Hoe zit het met resultaten uit ander onderzoek? Zijn er ook studies die resultaten laten zien die niet in lijn zijn met jou suggesties in de post hierboven?

---------- Post added di 7 jun 2011 at 19:22 ----------

Vragen zijn slecht geformuleerd, zal dus wel een veganist zijn die propaganda wilt verspreiden.

De beperkte hoeveelheid beschikbaar onderzoek laat zien dat veganisten eerder overlijden dan vegetariërs en geen dag langer leven dan vleeseters. Dus so far for vegan food:

Veganism: In 1999, Key TJ (9) published an analysis of 4 different cohort studies (see extended table). Occasionial meat eaters, fish eaters, and vegetarians all had lower mortality rates compared with regular meat eaters (≥ 1 time/wk), but mortality rates for vegans and regular meat eaters were identical.
Link: Meat & all-cause mortality/survival. http://canceranddiet.nl/survival-mortality/meat.html

Ik heb geen belang of aandelen in groente en fruitakkers. Hopelijk lezen toch een paar mensen deze informatie en doen er iets mee.

Speciaal voor Big-T ook een hulplijn over vegatarisch eten geen propaganda maar wetenschappelijk onderzoek (1*):

Het volgen van een strict vegatarisch dieet is niet zo belangrijk als het eten van fruit en groeten. Iemand die witte pasta, granen en vegatarische fast food eet leeft ongezonder dan iemand die een klein beetje kip en een grote hoeveelheid groente, fruit en bonen eet. Verschillende studies hebben laten zien dat vegetarische mensen langer leven dan niet vegetariers doen. Als je de data goed bestudeert van de onderzoeken zie je vooral degene die een hoge inname onbewerkte groente en fruit inname hebben zonder vlees bijzonder lang leven met hoge levenskwaliteit.

Chang- Claude, J., and R. Frentzel Beyme. 1993 Dietary and lifestyle determinants of mortality among German vegetarians. Int. J. Epidemiol. 22 (2): 228-36

Kahn, H.A., R.I. Philips, D.A. Snowdon, and W. Choi. 1984. Association between reported diet and all cause mortality: twenty-one-year follow up on 27.530 adult Seventh-day Adventists. Am. J. Epidemiol., 119 : 775-87; Nestle, M. 1999 .

Animal VS Plant foods in human diets and health: is the historical record unequivocal? Proc. Nutr. Soc. 58 (2): 211-28

Als je je zielige cynisme achterwege zou laten, zouden er misschien meer leden zijn die inhoudelijk reageren.

Dat je referenties plaatst, wil nog niet zeggen dat je weet waar je het over hebt. De referenties suggereren dat de inhoud van deze artikelen de onderbouwing zou geven voor het zgn. wetenschappelijk onderzoek waar je aan refereert. Maar dat is niet zo:

1) Link 1 (Chang-Claude J. 1993) is een publicatie over de zgn. "German Vegetarian Study" In deze publicatie is geen significant effect gevonden van vegetarisme op de kans op overlijden. Een latere publicatie over deze zelfde onderzoeksgroep laat zelfs zien dat vegetariërs een niet-significant verhoogd risico hebben op overlijden (+ 10%): http://cebp.aacrjournals.org/content/14/4/963.long

2) Er zijn 5 onderzoeksgroepen waarin is gekeken naar de kans op overlijden bij vegetariërs vergeleken met vleeseters. In slechts één onderzoek (jou referentie 2: Kahn HA. 1984) verhoogde consumptie van vlees het risico op overlijden. In de overige 4 studies werd een niet-significant verhoogd risico op overlijden gevonden voor vegetariërs: http://canceranddiet.nl/survival-mortality/meat.html (3e tabel).
Je volgende uitspraak slaat dan ook helemaal nergens op. Of je hebt het beschikbare onderzoek niet goed bestudeert, óf je begrijpt de inhoud ervan niet:

Als je de data goed bestudeert van de onderzoeken zie je vooral degene die een hoge inname onbewerkte groente en fruit inname hebben zonder vlees bijzonder lang leven met hoge levenskwaliteit.

---------- Post added di 7 jun 2011 at 19:46 ----------

thanks voor degene die antwoorden hebben gegeven op de stellingen. Aan het einde van de week krijgen jullie de info. Tussentijds wat wetenschappelijk bewijs om de antwoorden wetenschappelijk te onderbouwen zoals gevraagd in het vorige topic door Isdatzo, Gouwetonny, Jinsu en Endorphin

Ik kan me niet herinneren dat ik je heb gevraagd om willekeurig wat onderzoekjes van het internet te plukken om een vooringenomen mening te "onderbouwen". :kiss:

Heb je de china studie al gelezen? Het grootste bevolkingsonderzoek van de wereld. Ondersteunt alle standpunten in dit topic.

Voor iemand met zo'n grote bek tegen het merendeel van de leden op dit forum, heb je wel erg weinig verstand van wetenschappelijjk onderzoek. De China Study is niet het grootste bevolkingsonderzoek van de wereld. 6.500 deelnemers is peanuts! Er lopen momenteel verschillende onderzoeksgroepen met meerdere honderdduizenden deelnemers. Verder maakt de opzet van de China Study het onmogelijk om hieruit relevante informatie te halen over de effecten van voeding op de gezondheid:
Link. The China Study: veel onbetrouwbare gegevens over een kleine groep mensen. http://voedingengezondheid.com/china-study.html

Naar aanleiding van het vorig geopende topic met daarin lachwekkende reacties wordt dit topic geopend met een aantal vragen. Leden zoals isdatzo, gouwetonny, Rob G, Beurt, Endorphin, Holymoly, Cools, Isnogood, Jinsu en overige leden nodig ik uit om op onderstaande vragen te reageren met waar of onwaar en eventuele onderbouwing. Over 4 dagen schrijf ik de antwoorden op met onderbouwing van wetenschappelijke onderzoeken . Veel succes!

Vraag 1) we hebben melk nodig om genoeg calcium binnen te krijgen om onszelf te beschermen tegen osteoporose

Vraag 2) Een dieet hoog in proteine is gezond

Vraag 3) De beste bron voor proteine is dierlijk voedsel zoals vlees, kip, eieren, vis en zuivel.

Vraag 4) Plantaardig voedsel hebben geen compleet opneembare proteines

Vraag 5) We kunnen onszelf beschermen tegen kanker door ons dieet te veranderen door een low fat dierlijk dieet te volgen met kip, vis en magere melk. En rood vlees te verwijderen

Vraag 6) op een groente, fruit en noten gebaseerd dieet moet je ander voedsel toevoegen om een volledig aminozuur profiel binnen te krijgen.

Laat me raden,

1: onjuist
2: onjuist
3: onjuist
4: onjuist
5: juist
6: onjuist

Win ik nu een emmer raw food? Mag ik lid worden van je sekte? Zullen chicks met dreadlocks zich naakt voor me werpen?

---------- Post added di 7 jun 2011 at 20:13 ----------

Ps: 9/11 was een inside job en het medicijn tegen kanker bestaat al lang maar wordt niet uitgegeven door 'the system' omdat ze rijker willen worden, net als met de aliens, en het alternatief op fossiele brandstof.

Pps. **** the system!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Isdatzo brn jij zelf R. Hoenselaar? Het blijft komisch dat je wetenschappelijke onderzoeken onderuit blijft halen door middel van de mening van 1 man. Ik zou het op prijs stellen als je post 43 nog eens goed leest voordat je een post doet die niet inhoudelijk op mijn post in gaat.

Ik zeg heel duidelijk dat een vegetarisch dieet niet per definitie gezonder is dan een ander dieet. Alleen een vegetarisch dieet met hoge groente en fruit inname wel. Dit is ook gebleken uit deze onderzoeken. Maar daarvoor moet je ze zelf lezen dan kan je er verder op inzoomen.

Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)

Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods

Hungary
91 % 10%

Usa
78% 13%

Belgium
71% 15%

Sweden
65% 17%

(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)

Mexico
27% 49%

Korea
21% 59%

Thailand
11% 72%

Laos
4% 91%

---------- Post added di 7 jun 2011 at 14:39 ----------

Wat houdt het dieet in?

Zet er anders ook even de gemiddelde sterfte leeftijd bij van de mensen. In Laos worden mensen niet eens oud genoeg om een ziekte als kanker op te lopen, gek he dat er niet veel mensen aan sterven? Nog meer van die monster statistics?

Laatst bewerkt:
Ik ga helemaal niks uitzoeken, dat hebben vooraanstaande onderzoekers al voor me gedaan. Geen van allen konden met de beste wil aantonen dat je therapie werkt!

Isdatzo brn jij zelf R. Hoenselaar? Het blijft komisch dat je wetenschappelijke onderzoeken onderuit blijft halen door middel van de mening van 1 man. Ik zou het op prijs stellen als je post 43 nog eens goed leest voordat je een post doet die niet inhoudelijk op mijn post in gaat.

Ik zeg heel duidelijk dat een vegetarisch dieet niet per definitie gezonder is dan een ander dieet. Alleen een vegetarisch dieet met hoge groente en fruit inname wel. Dit is ook gebleken uit deze onderzoeken. Maar daarvoor moet je ze zelf lezen dan kan je er verder op inzoomen.

Waarom zou ik op je vragen ingaan? Reageer eerst maar eens inhoudelijk op mijn vragen en dan kijken we wel verder. Mijn reactie gaat zeer zeker in op de suggestie die je wekt met je totale post.

Gruwelijke onderzoeken. Je hebt me overtuigd!

Heb niet alles gelezen maar is dat troll artikel over correlatie tussen melk consumptie en osteoporose al genoemd?

Regel nummer 1: correlation != causation.

Succes met je wetenschappelijke ondernemingen.

• Topic Starter Topic Starter
Beste rob g, dank voor je inhoudelijke reactie. Wist je dat in Laos 65 kinderen sterven per duizend bij de geboorte. In landen als belgie is dit slechts 4. In Laos sterven 82 kinderen per duizend voor ze vijf jaar worden. In belgie is dit slechts 5. In laos woont slechts 50% van de bevolking op minder dan 1km wandelen van drinkwater. Je moet dingen dus we'll in perspectief blijven bekijken.

Beste rob g, dank voor je inhoudelijke reactie. Wist je dat in Laos 65 kinderen sterven per duizend bij de geboorte. In landen als belgie is dit slechts 4. In Laos sterven 82 kinderen per duizend voor ze vijf jaar worden. In belgie is dit slechts 5. In laos woont slechts 50% van de bevolking op minder dan 1km wandelen van drinkwater. Je moet dingen dus we'll in perspectief blijven bekijken.

Spreek je jezelf hiermee niet tegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven