AndroidHealthClinic

hoge hartslag in rust

Bezoekers in dit topic

DvO zei:
Mijn hartslag is altijd rond de 90 a 100 in rust..
Als ik flink gesport hebt, komt ie ook niet hoger als 140.

Je hebt maar een heel kleine range waarbinnen je hartslag varieren kan.
Dat kan als oorzaak hebben dat je conditie toch heel beroerd is.
(ik weet niet of je cadio doet en fietst of loopt, of dat je een zittend leven heb buiten die 3 of 4 keer KT per week, wat ik me eigenlijk bij jou niet voor kan stellen)
Maar zo een slechte range verwacht ik eigenlijk alleen bij een ouder persoon die helemaal geen sport doet en alleen maar achter het bureau en in de auto zit.
Dus ik vermoed dat er bij jou toch iets anders aan de hand kan zijn, ik zou dit maar eens laten onderzoeken door een cardioloog.

Ter vergelijking, ik ben 40 jaar, doe intensief KT maar niet heel veel cardio (3*20min intensief per week) maar mijn rusthartslag is 58-60 en ik kan nog steeds pieken op 185-190 wat hoog is voor mijn leeftijd.
Van de week 20 min. cardio met een hartslag van continu 165 zonder dat ik helemaal dood was daarna.
Dus bij jou is de max. hartslag 140% van je rustwaarde terwijl dat bij mij meer dan 300% is.
 
Wat is normaal eigenlijk? Nu ik hier achter de pc een beetje muziek zit te luisteren en wat rondscroll op het forum heb ik ongeveer 55 gemeten. Heb vanmiddag vrij hard gewerkt een paar uur en vanochtend flink getraind, heeft dat ook invloed?
 
toen ik 48 had gemeten kwam ik net terug van uitgaan, toen ik uit bed kwam was ie 42. dus heeft wel wat invloed
 
EricR zei:
Een onderdruk van 60 en lager of een bovendruk van 120 en lager is te laag. Ook al zal dat voor minder problemen zorgen dan een te hoge bloeddruk.

QUOTE]
bij een sporthart met een lage hartslag kan er een groot verschil ontstaan tussen de bovendruk en de onderdruk ik had bijv met een polsslag van 34 als ik in vorm was een onderdruk van 51 en een bovendruk van 120 komt door de lange tijd tussen de slagen door dat de onderdruk erg zakt
 
Mijn hartslag is in rust 110/120 :o
Daar heb ik 2 weken terug tabletjes voor gekregen.
Zal nxt week weer laten op meten, hoop dat het dan beneden de 100 is.
en een hartslag van 90 in rust is normaal hoor..
Vrouwen zitten wel iets lager dan mannen meende ik.
Sommigen hier zeggen dat dat helemaal niet goed is, maar dat is volgens mijn arts heel normaal.
Met een hartslag van 90 per minuut zegt dat nog nix over conditie, goede conditie is snel herstellen.
Kan het weten want mijn conditie is aardig goed :)
heb afgelopen jaar minimaal 3 dagen per week fanatiek gecardio-ed.
 
Laatst bewerkt:
Interessante topic.
Ik ben zelf amateurbokser en ik krijg mijn hartslag na cardio/fitness/hardlopen/sparren ook niet zo snel omlaag, wat voor een ongunstig cardiovasculair effect zorgt.

Ik heb vernomen dat de Mexicaanse oud-bokser en wereldkampioen Salvador Sanchez een techniek gebruikte zodat hij tussen de rondes door na 40 seconden al een rustig hartritme had. 40 secondes! Bij mij moet dat minstens 4 minuten duren en dan moet ik nog geluk hebben dat het überhaupt omlaag gaat!

Ik ben deze techniek al een tijd aan het zoeken, op welk manier dit mogelijk is. Iemand enig idee?
 
Back
Naar boven