Fitness Seller

Homegym of nieuwe sportschool?

ZwartWit

Cool Novice
Waardering
0
Hallo mensen,

over een kleine 2,3 maand zit eindelijk mijn lidmaatschap bij Fit for Free erop en is het dus tijd voor een nieuwe sportschool of (waar mijn voorkeur naar uit gaat) een eigen trainruimte.

Ik heb een kleine 2 jaar, 3 dagen per week getraint bij fit for free. Hier heb ik vooral het laatste half jaar veel geleerd van een ander lid die al zijn hele leven trainde.

Nu wil ik niet meer trainen bij fit for free omdat het toch niet echt lekker (meer) traind. Een aantal punten:

- Het word allemaal te oud (materiaal)
- Weinig los spul
- Na 6 uur te druk (voor 6 uur heb ik geen tijd, alleen met vakanties)
- Train alleen dus liever thuis
- Het is elke keer een heel stuk fietsen, waarvan ik de route minimaal 1x per dag af leg omdat ik er in de buurt op school zit.

Dit is hoopelijk na 3 maanden voorgoed verleden tijd.

Echte proffesionele begeleiding bij het squaten en deadliften heb ik nog nooit gehad, maar doe het wel doormiddel van filmpjes via internet.

Maargoed, nu even over mijn eventuele toekomstige homegym, wat moet er in komen te staan en misschien nog wel belangrijker WAAR moet het komen te staan.

Het lijstje waar ik aan zit te denken is het volgende:

Squatrack
Bankje
(eventueel incl leg extension en leg press)
Olympische halterstang/barbell
2 handhalters
120kg aan gewichten (later uitbreiden)Lat pullyAls ruimte wil ik mijn oude slaapkamer gebruiken met de afmetingen van 3x2.5meter. Dit is echter wel een houten verdiepingsvloer (probleem?)

Het budget is €700,-

Wat zouden jullie mij aanraden, een homegym of een nieuwe sportschool?

Alvast bedankt mensen :o

EDIT:

Als het een sportschool word, word het de volgende:

http://www.fitinnsport.nl/

Dit is vooral Panatta apparatuur...

Ook kins gym is een optie maar die is wel wat duurder..

Laatst bewerkt:
Die gym ziet er zoiezo puik uit vind ik. Prijs is ook niet te duur.

• Topic Starter Topic Starter
Medewerkers zijn ook aardig.. Was er vorige week langs geweest en boden me aan een keer savonds mee te trainen.

En het is nog geen km vanaf mijn huis..

Ik zou als je nog wat ruimte heb nog wat cable torens neerzetten en dan lekker thuis trainen :)

zit je bij fit for free in hengelo..? heb er een tijdje gewerkt, nu niet meer, maar ik zou kiezen voor thuis te trainen, goedkoper, en het scheeld kilometers, en je kunt gewoon trainen wanneer je wil, vind ik persoonlijk erg fijn

Als ik jou was ging ik voor de homegym.. De voordelen spreken voor zich. Je zegt dat je nog 2 a 3 maanden bij je sportschool zit. Hou gedurende die tijd marktplaats gewoon goed in de gaten en grijp meteen je kans als je een goede deal tegen komt! 700 euro is een budget waar je een heel eind mee komt als je het op de juiste manier besteed. Zo had ik laatst twee olympische halters en 220 kilo schijven voor 140 euro. In ieder geval succes ermee!

sportschool

zit je bij fit for free in hengelo..? heb er een tijdje gewerkt, nu niet meer, maar ik zou kiezen voor thuis te trainen, goedkoper, en het scheeld kilometers, en je kunt gewoon trainen wanneer je wil, vind ik persoonlijk erg fijn

Nee zat gewoon in Almelo, gingen wel aantal mensen van Almelo na Hengelo.. Dat hoorde ik wel eens.. Volgens mij is die in Hengelo ook 1x zo groot

als de je een goede sportschool op 1 km hebt, waarom dan nog twijfelen ?

als de je een goede sportschool op 1 km hebt, waarom dan nog twijfelen ?

Omdat thuis trainen de bom is.

Ik train nu 3 maanden thuis en het is voor mij persoonlijk een van de betere aankopen die ik heb gedaan.

Maar goed, het is wel persoons afhankelijk en het heeft zo zijn voor en nadelen. Dat lekkere vrouwtje in je oude gym zie je niet meer, aan de andere kant wordt je ook niet meer door haar afgeleid. Het is een keuze die je moet maken, beetje afwegen dus.

Sportschool.
Heb je interactie met anderen en krijg je vaak nog nuttige tips.
Alsook er altijd een soort van controle is in positieve zin.

Verder heb je meestal meerdere materialen.

Weet niet of je aan je materialen geraakt voor 700 euro.

Sportschool.
Heb je interactie met anderen en krijg je vaak nog nuttige tips.
Alsook er altijd een soort van controle is in positieve zin.

Verder heb je meestal meerdere materialen.

Weet niet of je aan je materialen geraakt voor 700 euro.

Wat als je geen interactie wil?
Die nuttige tips zijn idd soms nuttig, maar soms probeerde ze mij ook complete onzin wijs te maken. Buiten dat denk ik dat je na 2 jaar trainen wel de nodige kennis hebt.

Je hebt meerdere materialen, maar die heb je niet direct nodig, bijna alles is te vervangen met barbell/dumbbell oefeningen.

Wat als je geen interactie wil?
Die nuttige tips zijn idd soms nuttig, maar soms probeerde ze mij ook complete onzin wijs te maken. Buiten dat denk ik dat je na 2 jaar trainen wel de nodige kennis hebt.

Je hebt meerdere materialen, maar die heb je niet direct nodig, bijna alles is te vervangen met barbell/dumbbell oefeningen.

Denk dat dit inderdaad een belangrijke factor is. Indien je inderdaad weinig interactie wil, is homegym ideaal.

Maar ik kijk wel eens grag naar de vrouwtjes, extra motivatie ;)

Denk dat dit inderdaad een belangrijke factor is. Indien je inderdaad weinig interactie wil, is homegym ideaal.

Maar ik kijk wel eens grag naar de vrouwtjes, extra motivatie ;)

Of duw je voor dat leuke vrouwtje er 10kg extra op, maar moet ze de bar van je af plukken :D

Wel direct een goede one liner: "bedankt voor de hulp" :p

Keuze moet je zelf maken, kerel..
Ik kies home-gym.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Het word nog een hele lastige keuze.

Ik heb nog even de tijd om na te denken. Heb al beetje op marktplaats zitten rond kijken maar nog niet echt iets moois kunnen vinden in de buurt..

Maargoed, ik heb nog even de tijd en misschien word het toch nog wel een sportschool.

Volgens mij is er bij die sportschool waar ik heen wil gaan niet zo heel veel te doen savonds dus dat vind ik wel een pluspunt. Het enige minpunt vind ik de openingsdagen en tijden daar.. Maargoed het is afwegen tegen elkaar.

Wanneer ik toch voor een homegym kies zullen er uiteraard foto's verschijnen..

Thuis trainen gewoon. Dan heb je ook alles , en verspil je niet je hele leven geld aan de gym.

En 700 euro is een heel mooi budget. Ik heb er al een goede 300 euro aan uitgegeven en het enige wat me nog ontbreekt is een squatrek :(

Thuis trainen gewoon. Dan heb je ook alles , en verspil je niet je hele leven geld aan de gym.

En 700 euro is een heel mooi budget. Ik heb er al een goede 300 euro aan uitgegeven en het enige wat me nog ontbreekt is een squatrek :(

Dan gooi je nog een 300euro er tegenaan, dan ben je klaar ;)

Ik zou voor de sportschool gaan, want ik vraag me ten zeerste af of je genoeg gaat hebben aan die 3x2.5 meter....

Terug
Naar boven