XXL Nutrition

Hoofdpijn bij inspanning

joost-heijden

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Hi,

Vandaag gestart met 3x15 deadlift. Na de 2e set kreeg ik ontzettende, knallende, hoofdpijn. Dit hielt aan voor zo'n 3 minuten, daarna trok dit weer weg..

Met andere oefeningen kwam dit weer terug bij hoge inspanning.

Over de hele dag, voldoende water gedronken. En voor mijn training heb ik een goede bak koffie en muesli reep genomen, mocht dit verschil maken in een antwoord.

Ik heb er al enkele keren last van gehad, maar ben nu benieuwd waar het aan kan liggen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Zoek naar spanningshoofdpijn. Ik raad aan om rust te houden. Vermijd opkomende herkenbare pijn tijdens het trainen. Zorg dat je goed ademt tijdens de oefening. Zorg dat je houding goed is. Oppassen met bijvoorbeeld te veel extensie of flexie in de nek.

Gaat vanzelf over.

• Topic Starter Topic Starter
Zoek naar spanningshoofdpijn. Ik raad aan om rust te houden. Vermijd opkomende herkenbare pijn tijdens het trainen. Zorg dat je goed ademt tijdens de oefening. Zorg dat je houding goed is. Oppassen met bijvoorbeeld te veel extensie of flexie in de nek.

Gaat vanzelf over.

Juist, gekeken naar de symptomen en die komen akelig overeen. Bedankt voor het snelle bericht.

Zal extra op de ademhaling gaan letten, de volgende workouts.

Daarnaast zeg je "rust houden". Maar bedoel je daarmee een dag, week, weken of maand?

Op dit moment is mijn hoofdpijn namelijk weer verdwenen. Alleen met hoge inspanning komt deze tevoorschijn.

Juist, gekeken naar de symptomen en die komen akelig overeen. Bedankt voor het snelle bericht.

Zal extra op de ademhaling gaan letten, de volgende workouts.

Daarnaast zeg je "rust houden". Maar bedoel je daarmee een dag, week, weken of maand?

Op dit moment is mijn hoofdpijn namelijk weer verdwenen. Alleen met hoge inspanning komt deze tevoorschijn.

Als het minder is dan ipv rust weekje, gewoon rustig opbouwen. Zoals ik zei je moet het niet te veel provoceren. Je merkt zelf wel wanneer je weer op volle inspanning kan trainen.

Waarom ook deadlift 15reps?

Beter 5x5 en elke week rustig aan verhogen.

Even terzijde, als reactie op je 15 reppers op de deadlift. Ik weet niet of je net begonnen bent met liften of al trainde maar gewoon de deadlift niet deed.

In ieder geval is stronglifts of starting strength een mooi schema om de techniek van de compound oefeningen aan te leren (dus ook de deadlift)

Laatst bewerkt:
Genoeg drinken, ademhaling controleren, misschien iets met bloeddruk te maken?

Heb dit lang geleden ook eens gehad. Alsof er een stalen pen van onder naar boven in m'n achterhoofd klapte. Flinke druk op mn kop ook. Straalde flnk uit naar bepaalde delen in mn romp. Kwam hoogstwaarschijnlijk door het niet uitademen tijdens de oefening.

Dit gebeurd vrij vaak. Heeft inderdaad te maken met het niet goed in en uitademen waardoor je te weinig zuurstof opneemt! Let goed op je ademhaling bij de deadlift, je lichaam heeft bij deze zware compount oefening Veel zuurstof nodig.

Dit gebeurd vrij vaak. Heeft inderdaad te maken met het niet goed in en uitademen waardoor je te weinig zuurstof opneemt! Let goed op je ademhaling bij de deadlift, je lichaam heeft bij deze zware compount oefening Veel zuurstof nodig.
Waar baseer je dit op?

zenuwen in nek of schouder,
of last van een kies of een vulling?
Mineraal te kort?
Je ademhaling?

Zou gewoon naar een dokter gaan

Ik kreeg enkele maanden terug soms hoofdpijn toen ik zwaar legpresste (300kg+). Had dit enkele trainingen op rij, toen ben ik begonnen met niet meer zo zwaar te gaan en dit hielp me. Nu kan ik weer 300kg+ doen zonder hoofdpijn te hebben.

ko
Ik kreeg enkele maanden terug soms hoofdpijn toen ik zwaar legpresste (300kg+). Had dit enkele trainingen op rij, toen ben ik begonnen met niet meer zo zwaar te gaan en dit hielp me. Nu kan ik weer 300kg+ doen zonder hoofdpijn te hebben.

als je niet goed op je ademhaling let komt er inderdaad veel druk in je hoofd. Misschien wat lichter trainen en op je ademhaling let zodat je je comfortabel voelt in wat je lift, denk als je dit hebt gevonden en eenmaal automatisme wordt dat je er minder last van hebt

Terug
Naar boven