Fitness Seller

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

Als ik mij niet vergis, heb je het over de bayesian side raises toch? Die is sowieso superieur t.o.v. dumbbells iig :)

Ja, maar dan nog wat meer opzij leunend basicaly :)
Oh en met een gewoon handvat ipv rope. Dan hou je je hand geproneerd.

En @hoxyz standing unilateral dumbell shoulder press is qua EMG het hoogst voor sides volgens mij ja

Zoals ik in mijn toevoeging al aangaf ben ik wel voorstander van compoundoefeningen met als toevoeging hypertrofie/assistance werk. Uiteraard heb je om gewicht van a naar b te verplaatsen spiermassa nodig en kracht en massa gaan ook gewoon in hand. Ik zal ook niet zeggen dat je met een ohp geen grote schouders kunt creëren, integendeel. Ik denk alleen wel dat in het geval van hoxyz die al bencht en verder geen interesse heeft in een sterke ohp maar in grote schouders beter een db press kan doen na zijn bench gevolgd door side raises (om maar even wat te noemen) dan een ohp. Is verder ook minder belastend, kost je minder herstel en je kunt meer volume draaien. Ik denk niet dat er één juiste manier is maar dat iedereen voor zichzelf moet kijken waar zijn prioriteiten liggen en waar hij of zij zijn focus op wil leggen.

ik vind side raises een goede manier om makkelijk volume toe te voegen voor je schouders met minimale belasting en herstel. Wat de gemiddelde strongman daar verder van vindt boeit me niet zoveel.

Ik ben het helemaal met je eens, dat er niet één juiste manier is waar iedereen zich maar gewoon aan moet houden voor optimale resultaten. Het blijft een kwestie van expirimenteren natuurlijk!
Daarnaast is het inderdaad zo dat bench en OHP niet super te combineren zijn binnen één training, tenzij je voor één van de lifts gewoon wat volume werk doet natuurlijk.

Dan rest mij eigenlijk het enige adviies aan @hoxyz om de dumbbell press te doen, en dan inderdaad de staande, unilaterale variant die MAXIMALE EMG activatie.

4x5x135kg squat vandaag. Pr it is, wel zwaar tho.

Zoals hieronder gezegd wordt is ohp niet bepaald een goeie massa bouwer voor je gehele delts. Front delts wellicht, maar of je die nog wilt aanspreken met 11 werkset bench in de week weet ik niet.

Eens. Volgens mij is qua emg activatie de standing unilat db ohp meest effectief.

Zeauu. Je wordt wel sterk kerel!!

Goed punt. Je draait inderdaad al een flink volume op de bench. Een zware OHP daarbij pakken is misschien niet verstandig.

:thumb:!

Dit met kabels tussen je benen (egyptian lateral raise zoals jeff nippard hem noemt) én dus naar de zijkant leunend voel ik echt geweldig voor side raises.
Goed opletten dat je niet cheat met traps. Pak ook met duim aan de kant vd rest van m'n vingers voor zo min mogelijk cheat met pols/onderarm.
Ja en doe een blinkddoek om op ze kop hangend met een clowsneus op

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.024
Ik ben het helemaal met je eens, dat er niet één juiste manier is waar iedereen zich maar gewoon aan moet houden voor optimale resultaten. Het blijft een kwestie van expirimenteren natuurlijk!
Daarnaast is het inderdaad zo dat bench en OHP niet super te combineren zijn binnen één training, tenzij je voor één van de lifts gewoon wat volume werk doet natuurlijk.

Dan rest mij eigenlijk het enige adviies aan @hoxyz om de dumbbell press te doen, en dan inderdaad de staande, unilaterale variant die MAXIMALE EMG activatie.

Zeauu. Je wordt wel sterk kerel!!

Goed punt. Je draait inderdaad al een flink volume op de bench. Een zware OHP daarbij pakken is misschien niet verstandig.

:thumb:!
Mwhoa vind mezelf nou niet bepaald sterk haha. Maar begint ergens op te lijken I guess.
Ja en doe een blinkddoek om op ze kop hangend met een clowsneus op
Beetje moeilijke benaming voor gewoon een side raise in de cable, maar dan met je pinken omhoog ipv hele hand en een beetje hangend zodat je rom wat groter wordt.

• #6.025
Deze week begonnen met cutten. Ga niet extreem lang cutten, denk een weekje of tien. Moet ook wel een eind kunnen komen.

Wou beginnen op 2600 maar veel die dat te weinig vonden dus ga toch iets hoger zitten. Rond de 2800 voor nu maar. Voeding vandaag ziet er zo uit
55c4b0a47c723daa0d124ad6095ce1e6.png

Meal 4&5 moeten omgedraaid worden.
Opzich doable maar het is wel even schakelen van 3500-4000kcal. Beste honger ook, vandaag zit ik ook al zeker op zo'n 6 liter vocht (cola light, crystal clear, monster, limonade..)

Door de week zijn alleen meal een en twee anders.

• #6.026
Weigh ins. Onderste is eerste week cut. Laatste getal is gemiddelde.
7a6cf16e56309c78584357c5b9bee248.png

Aint complaining dat gewicht niet echt dropt want ik zie nu al veel verschil in in m'n buik. En m'n taille is van 80,5cm naar 78,5cm gegaan.

Succes bro met t cutten!:)

Goede stand van zaken! Ga je weer naar de 30mm of eronder?

Hoeveel weeg je nu? Das best lang cutten opnieuw, je hebt nauwelijks in een surplus gezeten :/

Ben je zo chubby dan?

• #6.032
Hoeveel weeg je nu? Das best lang cutten opnieuw, je hebt nauwelijks in een surplus gezeten :/

Ben je zo chubby dan?
86kg. En nee ben niet chubby. Wie weet cut ik ook wel korter. Ik heb van november 2017 tot vorige week constant in een surplus gezeten. Dat is niet echt nauwelijks toch. :p Ik wil gewoon een iets betere basis zodat ik straks weer tot volgende zomer in een surplus kan zitten.

En ja I know dat 86kg relatief licht is, maar ik blijf liever tussen een bepaalde range.

86kg. En nee ben niet chubby. Wie weet cut ik ook wel korter. Ik heb van november 2017 tot vorige week constant in een surplus gezeten. Dat is niet echt nauwelijks toch. :p Ik wil gewoon een iets betere basis zodat ik straks weer tot volgende zomer in een surplus kan zitten.

En ja I know dat 86kg relatief licht is, maar ik blijf liever tussen een bepaalde range.
Dacht dat het korter was je surplus.

Wat bedoel je precies met 'ik blijf liever tussen een bepaalde range'? Vp dan of gewicht?

• #6.034
Dacht dat het korter was je surplus.

Wat bedoel je precies met 'ik blijf liever tussen een bepaalde range'? Vp dan of gewicht?
Tijd vliegt bro.

Nee bepaalde vet percentage range. En het komt me iets beter uit, komende tijd geen/weinig etentjes met gf en dat is de enige bottelnek die ik heb met het cutten. Buiten dat om kan ik heel strikt zijn, dus vandaar dat ik voor dit moment kies. Had vast nog wel iets langer door moeten bulken, maar dan zouden die etentjes (of m'n cut) wanneer ik meer activiteiten heb daar onder leiden.

Tijd vliegt bro.

Nee bepaalde vet percentage range. En het komt me iets beter uit, komende tijd geen/weinig etentjes met gf en dat is de enige bottelnek die ik heb met het cutten. Buiten dat om kan ik heel strikt zijn, dus vandaar dat ik voor dit moment kies. Had vast nog wel iets langer door moeten bulken, maar dan zouden die etentjes (of m'n cut) wanneer ik meer activiteiten heb daar onder leiden.
Duidelijk, komt goed!

• #6.036
Weinig te melden. Dieet beetje geswitched. Deed eerst elke dag gelijk. Nu op trainingsdagen 2900, rustdagen 2055 en indien een tweede rustdag achter elkaar (wat voor mij zondag is) een PSMF (protein sparing modified fast) 1400kcal.

Geen krachtverlies tot zo ver, en zag daarstraks voor het eerst in m'n leven veins op m'n quads. Ook beginnen er wat lijnen te komen
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Sick man die gif! Goed bezig

Nice man die legs :)

Terug
Naar boven