XXL Nutrition

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

Bezoekers in dit topic

Nooit spierpijn in mijn triceps daarvan, denk dat je uitvoering niet goed is tbh
 
Na elke pull training heb ik redelijk veel spierpijn in m'n triceps. Ik vermoed door de rope/straight arm pulldowns. Zijn maar drie setjes tho en doms is aardig pittig.

Ik denk dat je het niet kan elimineren om geen triceps erbij te te pakken, niet het doel van de oefening uiteraard. Of is m'n techniek gewoon ruk?
Probeer eens de uitvoering te doen met een stang ipv rope
 
Pullovers in het algemeen hitten m’n triceps ook altijd wel wat. Doe wel nooit de cable variant.
 
Heb net even het verschil geprobeerd, vind dat met touw je minder triceps voelt dan met stang. Geen idee wat je normaal doet.
 
Ligt ook wel een beetje aan de oefeningen, doe je niet halve pushdowns met die pulldowns waardoor je te veel de triceps activeert? Kan me wel voorstellen dat als de pulldowns te zwaar wordt, dat je gaat compenseren met je triceps.
Nah de uitvoering is an sich wel prima. Armen redelijk strekt met een lichte buiging.
Probeer eens de uitvoering te doen met een stang ipv rope
Will try.
Pullovers in het algemeen hitten m’n triceps ook altijd wel wat. Doe wel nooit de cable variant.
Vind met dumbells erg ongemakkelijk, teveel gekloot ook.
Heb net even het verschil geprobeerd, vind dat met touw je minder triceps voelt dan met stang. Geen idee wat je normaal doet.
Zal het eens met een stang proberen, lijkt me wel minder fijn. Is verder voor lats wel een prima oefening, misschien dat de spierpijn nu gewoon zo hevig is omdat ik lang niks heb gedaan.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Ik ben helemaal klaar met het slacken wat ik heb gedaan. Eerste lockdown in principe een diepe cut afgerond waar ik arguably in vier weken het podium op had gkeund als ik zo terug kijk. Sinds dien vrijwel niks meer gedaan. Gemiddeld misschien een a twee keer per week trainen.

Ik kan opzich om 16:00 naar de gym, dus heb een uurtje. Vrijdag's ben ik vrij en word ik ALTIJD wakker met hoofdpijn wat ik vaak als een verloren gymdag zag want m'n prestaties zijn gewoon ruk. Zaterdag en zondag is m'n gym altijd vroeg dicht en door gebrek aan motivatie werden die dagen het ook niet dus. Nu worden de openingstijden verwijd in het weekend dus die opties komen erbij. Ik ben veel massa kwijt, veel vet erbij. Recompen met below avarage genetics klinkt als onzin dus ik ga gewoon cutten. Hopelijk met overloaden wat massa tegleijk terug winnen. Start op zo'n 3250 kcal (ben al maanden stabiel rond 88-92kg op 3-5k, ik haal m'n protons en vreet gewoon). Misschien 3500 ish, 200g proton en de rest boeit me niet.

M'n rug is altijd nog kapot dus kan geen freewieght rows, pulls of squats doen. Gehele rug is sowieso een strongpoint qua fysiek dus dat maakt het minder erg. Upper chest, dellts en armen hebben de prioriteit. Destijds met een dbber wat zitten pielen en kwamen hier op uit. UB/LB trekt m;n rug niet qua LB frequency en ik wil veel te veel oefeningen doen om een upper body sessie goed te laten werken. Plus met 1 uur kunnen gymen redi k dat niet. Dit is m'n huidige split (veel aparte oefeningskeuzes doordat ik amper equipment heb + m'n rug dus kapot is). Als er opmerkingen zijn hoor ik het graag. Intensity wise alles gewoon tot falen. Quads zijn altijd oke, hams en glutes hebben absurd weinig massa. Op sub acht procent bodyfat had ik amper abs. Deels loshangendvel, deels gewoon een absurd slechte core. M'n taile is extreem smal wss door m'n kleine structuur + geen ab massa. Elke dag wil ik dus iets van core werk doen, ene dag crunch variant, andere dag een raise variant.

Pull (Rug + hams) - Reden = complete lowerbody vind ik kut dus ik split quads en hams. Het liefst doe ik een RDL Hier maar dat trekt m'n rug niet. Misschien dat ik ga beginnen met hele hoge rackppulls en kijken of ik steeds meer ROM kan creeren.

Leg curl 3 sets. 1x8-10 1x10-12 1x12+
Chest supp lat pulldown met zo'n prime bar. 2 sets 1x 8-10 1x10-12
Chest supp cable row met prime bar 3 sets. 1x7-9 1x10-12 1x12+ dropset 1x.
Back extension 2x falen. Deze superset ik tussen een row zodat ik tijd bespaar (want ik daal snel in motivatie gedurende training langer duurt). Verder heb ik geen hamstring equipment en pulls kan ik niet.
DB preacher curl 1x8-10 1x12+
Standing cable curl dubbele pulley 1x8-10 10-12+ (misschien intensifier?)
Optioneel carble crunch/leg raise en kuiten


Push - top shelf (upper chest/delts) dominant. Nu ik dit zo uitgeschreven heb ziet het eruit als best veel borst volume. Ik heb een bizar goede MMC met die chest press (oude natilus) dus die wil ik er in houden. Than agian heb je ook een fly nodig. Db shoulder press ben ik totaal geen fan van, maar ik heb delt volume nodig.

Cuffed lateral raise 10-12 12-15
Incline smith 5-7 8-10
Db shoulder press 8-10 10-12
Chest press 8-10 10-12 restpause
Cable fly 10-12 12-15 dropset
Prime pushdown 8-120 12-15 dropset
Overhead extension 10-12 12-15
Cable crunch xx
Kuiten xx

Quads + biceps
Adductoren 8-10 12-15
Leg extension 8-10 12-15
Horizontale leg press 8-10 10-12 (haat hem, maar we hebben niks anders)
Smith squat - xx Laatst op erg laag gewicht (60 ish kg) tot falen gedaan en tot dit gewicht heb ik geen pijn gevoeld. Ik denk dat ik dit erin ga houden en kijken of ik dit kan gebruiken als main movement want ik HAAT onze leg press. Voor nu komt smith na de leg press zodat ik 100% warm ben. Vaste sets/reps laat ik weg want doel is voornamelijk pijnvrij zijn.
-Al het bicep, kuit, ab werk wordt gepaired/superset met voorgaande oefeningen zodat ik tijd bespaar. Zolang het niet zorgt voor extra fatigue randomize ik dit gewoon.
Preacher curl 8-10 10-12
Kuiten 10-12 12-15 intensifier
Standing cable curl dubbele pulley d handles 10-12 12-15+ intensifier

Dan heb ik drie dagen. Idealiter train ik meer, maar is me afgelopen periode niet gelukt. Split hierna zou zijn bovenstaande met als dag 4/5/6 een armdag + repeat of a b c + ub lb. God know wat. Main doen is voor nu plezier en consistentie terug krijgen dus als ik deze drie dagen haal ga ik misschien gewoon andere dagen repeaten of freestylen. Mezelf forceren kut dingen te doen werkt niet meer voor mij.

Ik sta open voor feedback. Alles is RPE 10 (hopelijk, in de praktijk is dat best pittig) en het moet vooral pijnvrij + leuk zijn. Ik hoop gewoon weer plezier terug te krijgen en met consistentie weet ik dat ik dedicated was in het verleden dus heb ik m'n oude shape zo weer terug hoop ik.
 
Leuk dat je weer gaat loggen, en succes! ;)
 
Leuk dat je weer gaat loggen, en succes! ;)
Niet te vroeg juichen. Maar heb lang genoeg niks gedaan, hoop zo een beetje stok achter de deur te krijgen. Veel prive variabelen waardoor ik motivatie kwijt ben maar hoop het weer wat op te kunnen pakken want bodybuilding was altijd m'n #1.
 
In!
 
Let’s fucking go!
 
Ben benieuwd! Als je elke training bijhoud maak je het voor zelf leuker om de training erop jezelf te verbeteren, dat houd mij tenminste gemotiveerd.

Succes ✌️
 
Innnn
 
Die Don vlogs werken positief 😝
 
In! Succes man, denk dat als je eenmaal een paar weken weer aan het trainen bent en je de gewichten weer omhoog ziet gaan je zo weer terug in die flow komt:cool:
 
In, enneh, beetje voorzichtig met al die blessures…
 
:D
Let’s fucking go!
:D
Ben benieuwd! Als je elke training bijhoud maak je het voor zelf leuker om de training erop jezelf te verbeteren, dat houd mij tenminste gemotiveerd.

Succes ✌️
Klopt. Ik ga vooral niks doen wat ik niet leuk vind.
Welcomee
Die Don vlogs werken positief 😝
Haha nee. Al vind ik het wel leuk vermaak, kijk de gehele dag youtube. :p
In! Succes man, denk dat als je eenmaal een paar weken weer aan het trainen bent en je de gewichten weer omhoog ziet gaan je zo weer terug in die flow komt:cool:
Denk ik ook, maar kwam er gewoon niet in afgelopen maanden. Door nieuwe maatregelen word ik geforceerd om op bepaalde tijden te gaan dus dat kan m'n ritme wel ten goede komen.
In, enneh, beetje voorzichtig met al die blessures…
Loop er al twee jaar mee dus weet ondertussen wel wat ik wel en niet kan doen. :p Al het chest supported row/pulldown werk kan prima. Freeweight squats, rows, pulls niet. Al heb ik die al maanden niet gedaan dus kan weer eens een poging wagen. Gelukkig vind ik chest supported werk toch chiller en haal ik meer uit qua MMC.
 
Ik ben helemaal klaar met het slacken wat ik heb gedaan. Eerste lockdown in principe een diepe cut afgerond waar ik arguably in vier weken het podium op had gkeund als ik zo terug kijk. Sinds dien vrijwel niks meer gedaan. Gemiddeld misschien een a twee keer per week trainen.

Ik kan opzich om 16:00 naar de gym, dus heb een uurtje. Vrijdag's ben ik vrij en word ik ALTIJD wakker met hoofdpijn wat ik vaak als een verloren gymdag zag want m'n prestaties zijn gewoon ruk. Zaterdag en zondag is m'n gym altijd vroeg dicht en door gebrek aan motivatie werden die dagen het ook niet dus. Nu worden de openingstijden verwijd in het weekend dus die opties komen erbij. Ik ben veel massa kwijt, veel vet erbij. Recompen met below avarage genetics klinkt als onzin dus ik ga gewoon cutten. Hopelijk met overloaden wat massa tegleijk terug winnen. Start op zo'n 3250 kcal (ben al maanden stabiel rond 88-92kg op 3-5k, ik haal m'n protons en vreet gewoon). Misschien 3500 ish, 200g proton en de rest boeit me niet.

M'n rug is altijd nog kapot dus kan geen freewieght rows, pulls of squats doen. Gehele rug is sowieso een strongpoint qua fysiek dus dat maakt het minder erg. Upper chest, dellts en armen hebben de prioriteit. Destijds met een dbber wat zitten pielen en kwamen hier op uit. UB/LB trekt m;n rug niet qua LB frequency en ik wil veel te veel oefeningen doen om een upper body sessie goed te laten werken. Plus met 1 uur kunnen gymen redi k dat niet. Dit is m'n huidige split (veel aparte oefeningskeuzes doordat ik amper equipment heb + m'n rug dus kapot is). Als er opmerkingen zijn hoor ik het graag. Intensity wise alles gewoon tot falen. Quads zijn altijd oke, hams en glutes hebben absurd weinig massa. Op sub acht procent bodyfat had ik amper abs. Deels loshangendvel, deels gewoon een absurd slechte core. M'n taile is extreem smal wss door m'n kleine structuur + geen ab massa. Elke dag wil ik dus iets van core werk doen, ene dag crunch variant, andere dag een raise variant.

Pull (Rug + hams) - Reden = complete lowerbody vind ik kut dus ik split quads en hams. Het liefst doe ik een RDL Hier maar dat trekt m'n rug niet. Misschien dat ik ga beginnen met hele hoge rackppulls en kijken of ik steeds meer ROM kan creeren.

Leg curl 3 sets. 1x8-10 1x10-12 1x12+
Chest supp lat pulldown met zo'n prime bar. 2 sets 1x 8-10 1x10-12
Chest supp cable row met prime bar 3 sets. 1x7-9 1x10-12 1x12+ dropset 1x.
Back extension 2x falen. Deze superset ik tussen een row zodat ik tijd bespaar (want ik daal snel in motivatie gedurende training langer duurt). Verder heb ik geen hamstring equipment en pulls kan ik niet.
DB preacher curl 1x8-10 1x12+
Standing cable curl dubbele pulley 1x8-10 10-12+ (misschien intensifier?)
Optioneel carble crunch/leg raise en kuiten


Push - top shelf (upper chest/delts) dominant. Nu ik dit zo uitgeschreven heb ziet het eruit als best veel borst volume. Ik heb een bizar goede MMC met die chest press (oude natilus) dus die wil ik er in houden. Than agian heb je ook een fly nodig. Db shoulder press ben ik totaal geen fan van, maar ik heb delt volume nodig.

Cuffed lateral raise 10-12 12-15
Incline smith 5-7 8-10
Db shoulder press 8-10 10-12
Chest press 8-10 10-12 restpause
Cable fly 10-12 12-15 dropset
Prime pushdown 8-120 12-15 dropset
Overhead extension 10-12 12-15
Cable crunch xx
Kuiten xx

Quads + biceps
Adductoren 8-10 12-15
Leg extension 8-10 12-15
Horizontale leg press 8-10 10-12 (haat hem, maar we hebben niks anders)
Smith squat - xx Laatst op erg laag gewicht (60 ish kg) tot falen gedaan en tot dit gewicht heb ik geen pijn gevoeld. Ik denk dat ik dit erin ga houden en kijken of ik dit kan gebruiken als main movement want ik HAAT onze leg press. Voor nu komt smith na de leg press zodat ik 100% warm ben. Vaste sets/reps laat ik weg want doel is voornamelijk pijnvrij zijn.
-Al het bicep, kuit, ab werk wordt gepaired/superset met voorgaande oefeningen zodat ik tijd bespaar. Zolang het niet zorgt voor extra fatigue randomize ik dit gewoon.
Preacher curl 8-10 10-12
Kuiten 10-12 12-15 intensifier
Standing cable curl dubbele pulley d handles 10-12 12-15+ intensifier

Dan heb ik drie dagen. Idealiter train ik meer, maar is me afgelopen periode niet gelukt. Split hierna zou zijn bovenstaande met als dag 4/5/6 een armdag + repeat of a b c + ub lb. God know wat. Main doen is voor nu plezier en consistentie terug krijgen dus als ik deze drie dagen haal ga ik misschien gewoon andere dagen repeaten of freestylen. Mezelf forceren kut dingen te doen werkt niet meer voor mij.

Ik sta open voor feedback. Alles is RPE 10 (hopelijk, in de praktijk is dat best pittig) en het moet vooral pijnvrij + leuk zijn. Ik hoop gewoon weer plezier terug te krijgen en met consistentie weet ik dat ik dedicated was in het verleden dus heb ik m'n oude shape zo weer terug hoop ik.
Sounds like a plan...succes!
 
Ik ook iets teveel
Screenshot_20211128-185933_YouTube.jpg
 
;d

Op m'n mobiel kijk ik het niet. Vaak zit ik gewoon beetje internet te browsen met op andere scherm of op de achtergrond youtube aan. Ik vind op mobiel te klein en wil ondertussen nog wat andere dingen kunnen doen. Of zijn die youtube account statistieken, want dan bern ik ook wel benieuwd. :emo:
Via mobiel youtube app op je account plaatje klikken
Screenshot_20211128-193839_YouTube.jpg


Heb die van mij ook verboden met tablet en mobiel/tv stream.
 
Back
Naar boven