XXL Nutrition

Huawei

Die Huawei's (Y300 en Y320) zijn voor zo'n 60 euro's 2de hands te krijgen. En nieuw een 95-120 euro's.
En lijken de specs behoorlijk redelijk tav het bedrag. Die abscent lijn (P6 bijv) zullen wel wat duurder zijn.

Hoe zit het nu echt met zo'n aziatische telefoon (bijv Huawei) en bijvoorbeeld alleen 2G simkaarten herkennen? Of te wel, niet met 3G overweg kunnen? Wanneer je mobiel alleen maar 2G simkaart kent, betekent dat dan dat je er niets mee kunt omdat alles tegenwoordig 3G is? Ik heb dat nog steeds helemaal niet helder hoe dat nu precies zit. Is het echt aan te raden om zo'n dubbel sim model te pakken, of kan het altijd wel?

Zie ibood, telefoons zijn refurbished dus niet nieuw. 1.0gHz is ook matig, maar als je niks gewend bent, is het snel genoeg.

Ik ben in bezit van een G615, tzt via Conrad besteld uit Duitsland. Erg tevreden, goede processor (4core 1.5 gHz) voor een betaalbare prijs (300 oi).

heb zelf een huawei p6.
Hele goede prijs voor wat je krijgt (hardware-matig).
ben wel een IT-student en heb er dus een Custom-rom opgezet (aangepast uiterlijk en nog wat andere zaken) want het hauwei uiterlijk vond ik niet fijn om mee te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Net zelf de G510 aangeschaft. Zal vanavond een revieuwtje schrijven als ik dat ding helemaal ingesteld heb.

Lijstje welke in NL verkrijgbaar zijn;
[Link niet meer beschikbaar]

Heb zelf dus de 510, 120 euro afgerekend, daar heb ik 10 euro btg van vodafone bij gekregen en 20 euro cashback actie, dus prima actie. De verkoper had er nog maar een paar liggen in t zwart zei die, omdat die dingen ontzettend goed lopen.

Samen met de G525 een 4,5 inch scherm, alleen de G700 heeft een groter scherm (5.0 inch)

Ik heb net een nieuwe telefoon uit China,
de

Xiaomi Hongmi (Xiaomi Redrice)

Ik zou zeggen google dat ding ff want hij is supergoed, supersnel (4 dubbele processor) en supercheap
Je kan ze alleen niet in europa kopen want hij is hier nog niet 'doorgebroken'
images?q=tbn:ANd9GcQA3xdgGEqA_nXglg5ws5riDwtVBo2vEkisCHTjF-NLVH8uQ-It.jpg

Heb zelf nu al twee jaar een HTC Sensation, loopt nooit vast, al 300x laten vallen en nog steeds heel. Top ding. Zou zelf voor een bekender merk als HTC of Samsung gaan dan een 'Lenovo'.

Op het werk hebben we enorm veel lenovo pc's gehad. Waren goede dingen. Al is een telefoon natuurlijk geen pc, maar ik heb er meer vertrouwen in dan in huawei.

Ik heb net een nieuwe telefoon uit China,
de

Xiaomi Hongmi (Xiaomi Redrice)

Ik zou zeggen google dat ding ff want hij is supergoed, supersnel (4 dubbele processor) en supercheap
Je kan ze alleen niet in europa kopen want hij is hier nog niet 'doorgebroken'
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zit hard op die van mij te wachten. Duurde wel godsgruwelijk lang voordat ie uberhaupt verscheept werd (15 dagen) ben benieuwd hoe ie bevalt als ie eindelijk binnen is. Het is m'n eerste smartphone.

Is t mogelijk al die voorgeinstalleerde meuk van vodafone te verwijderen?

Wel grappig, je koopt tegenwoordig voor 90 euro ofzo een goede telefoon. Terwijl sommige mensen in 2 maanden tijd dat geld al kwijt zijn aan hun "gratis" telefoon.

Wel grappig, je koopt tegenwoordig voor 90 euro ofzo een goede telefoon. Terwijl sommige mensen in 2 maanden tijd dat geld al kwijt zijn aan hun "gratis" telefoon.

Precies. En de meeste mensen merken echt amper verschil tussen een telefoon van 100 euro en eentje van 600. Gemiddelde mens merkt niet of je nou een duo of quad-core processor hebt.

Precies. En de meeste mensen merken echt amper verschil tussen een telefoon van 100 euro en eentje van 600. Gemiddelde mens merkt niet of je nou een duo of quad-core processor hebt.

Die telefoon die ik poste heeft quad-core en enorm scherm en is 90 euro.

Die telefoon die ik poste heeft quad-core en enorm scherm en is 90 euro.

Met 512 mb RAM. Dat ga je zeker wel merken en ook t verschil tussen een telefoon van 200 en de toptoestellen blijven gigantisch. Moet wel zeggen dat ik op dit moment nog een galaxy s2 heb met 1gb RAM en 1,2gHz dual core en t bij normaal gebruik snel genoeg is. Downloaden, installeren, spelletjes blijven op deze specs nog een wankel punt. Ga volgende x ook niet meer voor t toptoestel als ik een redelijke abbo kan regelen met een middenklasser, die hebben nog betere specs dan de galaxy s2.

Met 512 mb RAM. Dat ga je zeker wel merken en ook t verschil tussen een telefoon van 200 en de toptoestellen blijven gigantisch. Moet wel zeggen dat ik op dit moment nog een galaxy s2 heb met 1gb RAM en 1,2gHz dual core en t bij normaal gebruik snel genoeg is. Downloaden, installeren, spelletjes blijven op deze specs nog een wankel punt. Ga volgende x ook niet meer voor t toptoestel als ik een redelijke abbo kan regelen met een middenklasser, die hebben nog betere specs dan de galaxy s2.

Waar zou 512mb te weinig voor zijn dan? Voornaamste wat ik er mee ga doen is bellen, agenda gebruiken en ebooks lezen

Ik zit hard op die van mij te wachten. Duurde wel godsgruwelijk lang voordat ie uberhaupt verscheept werd (15 dagen) ben benieuwd hoe ie bevalt als ie eindelijk binnen is. Het is m'n eerste smartphone.

Ja bij mij duurde het ook lang, had hem na 25 dagen binnen. Maar via China air mail is eenmaal langzaam. ik had extra betaald om met dhl te laten versturen en toen hebben ze hem via zweden post gestuurd ofzo, daar was ik het niet mee eens dus is de telefoon weer terug gegaan naar China, en toen weer naar Nl.

Maar het is het wachten waard, het is een fijn ding. Heel snel ook. Met een gorrilascherm, of hoe dat ook heet.
Alleen moet je hem wel helemaal opnieuw programmeren, wat niet zo makkelijk is..

Net zelf de G510 aangeschaft. Zal vanavond een revieuwtje schrijven als ik dat ding helemaal ingesteld heb.

Lijstje welke in NL verkrijgbaar zijn;
[Link niet meer beschikbaar]

Heb zelf dus de 510, 120 euro afgerekend, daar heb ik 10 euro btg van vodafone bij gekregen en 20 euro cashback actie, dus prima actie. De verkoper had er nog maar een paar liggen in t zwart zei die, omdat die dingen ontzettend goed lopen.

Samen met de G525 een 4,5 inch scherm, alleen de G700 heeft een groter scherm (5.0 inch)

Prima dingetje. Dat je idd minder RAM en minder snelle processor hebt merk je een beetje. Snel op de terugknop drukken geeft even vertraging, van menu naar menu duurt een seconde langer soms, spelletjes (grafisch) gaan haperig tijdens het laden.

Verder prima ding. Irritant dat het beginscherm gelijk het scherm is waar alle apps op staan, weetniet of dit in alle androids zo is? Vroeger had je een apart menu waar alle apps in stonden.

Ben zelf geen top-end toestel gewend (blackberry's, Desire HD) dus dit is een prima aankoop voor dit geld.

Ontzettend mooi en scherp scherm ook.

Huawei gaat t nog heel goed doen hier in Nederland.

_____

weet jij toevallig hoe je een screenshot maakt op je huaweii?

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------

Ik heb een huawei g700

Voor de prijs/kwaliteit zijn het toptelefoons. De chinezen voeren een agressieve prijspolitiek om zoveel mogelijk marktaandeel te winnen. Huawei wordt gedeeltelijk gesubsidieerd door de overheid, waardoor ze de kosten fors kunnen indrukken en dus de telefoon spotgoedkoop kunnen verkopen. Samsung en iphone zijn er helemaal niet blij mee en betichten huawei van 'oneerlijke concurrentie'.

Nu, dat gezegd zijne, meeste vrienden van mij hebben een Iphone 5, galaxy s4 en een s3 note(?) en die telefoons zijn werkelijk superieur qua beeld, snelheid en camera qualiteit. No contest:D
Als je zoekt naar de beste telefoons, dan moet je voor 1 van die 3 gaan. (natuurlijk, de grote nadeel is dat ze heel duur zijn).

Als je voor een goedkopere model wilt, maar je wilt tegelijkertijd een deftige smartphone, dan moet je voor een huawei gaan. De mijne kost 240 euro. 5 inch screen (iphone vind ik echt veel te klein en zelfs 5 inch vind ik klein naar mijn doen), 8 mp camera (zogezegd hetzelfde als de iphone 5, maar iphone heeft echt wel een beter camera kwaliteit hoor), quadcore 1.2 (ik vind mn gsm snel genoeg, maar wederom, kan echt niet op tegen iphone of samsung galaxy).

Voor die specs vind ik 240 aan een spotprijs. Vergelijkbare gsms zijn htc desire x, samsung s3 mini etc (die smartphones kosten 300 euro wel + ze hebben een miniscreen)

edit: wat de scherm betreft, toetsen op de apps merk ik geen verschil. Ze zijn even gevoelig en vloeiend.

Belangrijk nadeel is dat de scherm niet krasvrij is. Dus bij aanschaf van een huawei raad ik je sterk aan om ook een plastieken wrapper aan te schaffen opt scherm (kost gelijk 5 euro ofzo)

Geen flash ? Mijne wel hoor

just pic getrokken
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ohja, er is geen 4g netwerk mogelijk op huawei g700, wel 3g

Terug
Naar boven