MuscleMeat

Huidig 'voedingschema', tips gevraagd!

Ellington

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben sinds enkele weken bezig met cardiotraining (2-3 keer per week) om mijn vetpercentage wat naar beneden te halen, wat nu rond de 15% ligt. Ik zou graag na mijn examenperiode (volgende donderdag) wat aan mijn voeding doen.

Momenteel eet ik:

's Morgens:
-Oftewel niets, maximum een pakje koeken, glas melk, of een cola.

's middags:
Broodje kaas en hesp, soms pasta, soms broodje philadelphia (smeerkaas) met peper en zout. Ik ben sinds enkele weken gestopt met 2x per week smiddags dürüm te eten. Cola.

Namiddag:
Wat er maar eetbaar te vinden is thuis, na school. Chips, koekjes, soep, hamburger, etc. Cola.

Tijdens de training:
Een liter water.

's avonds:
Meestal wat de pot schaft. Dit houd meestal kip, varkensvlees, pasta, enzovoort in. Als dit mij smaakt neem ik wel 3 borden vol meestal. Cola.

Voor het slapen:
Koekje, fruit, iets kleins voor het slapen dus. Cola.

Snachts:
Cola.

Aangezien de kans er bij mij thuis niet echt in zit om met een dieetplan op de proppen te komen, zou ik graag wat tips krijgen om buiten mijn avondeten wat aan mijn voeding te doen, dus vooral 'smorgens, smiddags, en tussendoor. Visgerechten lust ik trouwens écht niet.

Hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
drink cola light !

's Morgens:
ik raad brinta aan, mengen met 0.5 miter magere melk ofzo

's middags:
Broodje kaas en hesp, soms pasta, soms broodje philadelphia (smeerkaas) met peper en zout. Ik ben sinds enkele weken gestopt met 2x per week smiddags dürüm te eten. Cola.
Cola dumpen , door water vervangen. voor de rest niet echt een probleem, ik zou er wat meer mager vlees inzette, maar weet niet hoe het zit als je cardio doet, vis kan handig zijn denk ik

Namiddag:
Wat er maar eetbaar te vinden is thuis, na school. Chips, koekjes, soep, hamburger, etc. Cola.
Alles wat hier staat hoort gewoon niet :rolleyes:, drink wat melk en eet nootjes, en dan bedoel ik geen borrelnoten ofzo, maar ongezouten noten zoals cashewnoten

Tijdens de training:
Een liter water.
das mooi

's avonds:
Meestal wat de pot schaft. Dit houd meestal kip, varkensvlees, pasta, enzovoort in. Als dit mij smaakt neem ik wel 3 borden vol meestal. Cola.
Cola dumpen ... again

Voor het slapen:
Magere kwark (250-500gr), trage eiwitte, goed voor spieropbouw tijdes de nacht

Snachts:
Cola.
duuuuuuuude , oeveel liter cola drink jij op een dag? WATER

Hartelijk bedankt!

ziezo, COLA DUMPEN, OVERAL, ik spreek uit ervaring ;)

Hallo,

Ik ben sinds enkele weken bezig met cardiotraining (2-3 keer per week) om mijn vetpercentage wat naar beneden te halen, wat nu rond de 15% ligt. Ik zou graag na mijn examenperiode (volgende donderdag) wat aan mijn voeding doen.

Momenteel eet ik:

's Morgens:
Halve liter magere melk + Brinta (hoeveelheid aanpassen aan je calorieiname uiteraard)+ 2 eieren evt wat fruit

's middags:
3 á 4 sneeden brood met magere vleeswaren (geen kaas), 0.5 liter magere melk

Namiddag:
Walnoten,pinda's, of vette vis, fruit erbij

's avonds:
Voorzichtig aan met de pasta als je probeert af te vallen, je koolhydraten inname beperken. Neem i.p.v vet vlees (vis uitgezonderd) een magere variant zoals kalkoen of kipfilet
Absoluut geen cola

Voor het slapen:
500Gram magere kwark, evt nog wat vets, walnoten,pinda's ,vette vis

Snachts:
Cola.
Magere melk/water

Aangezien de kans er bij mij thuis niet echt in zit om met een dieetplan op de proppen te komen, zou ik graag wat tips krijgen om buiten mijn avondeten wat aan mijn voeding te doen, dus vooral 'smorgens, smiddags, en tussendoor. Visgerechten lust ik trouwens écht niet.

Hartelijk bedankt!

Simpel voorbeeldje, bereken uit hoeveel calorieen je dagelijks in moet nemen om af te vallen en pas de hoeveelheden uit mijn voorbeeld daarop aan.

Dus absoluut geen:
Cola
Snoep
Zoete drankjes
Suiker in je koffie/thee
Koekjes
Chips
McD

Twee keer per week mag je even cheaten zolang je het een beetje beperkt.
2X per week krachttraining en 2X per week cardio is stukken beter dan alleen maar cardio overigens.

Succes :p

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik train dus 3x per week (40 minuten krachttraining, 40 minuten cardio (crosstrainer, loopband)

Is een broodje kip curry aan te raden smiddags? Of kalkoenfilet?

Kalkoenfilet is wel aan te raden ja, kip curry weet ik niet precies

• Topic Starter Topic Starter
Echt geen idee, ik eet 's middags namelijk in een snackbar, met broodjes en pastagerechten. De voedingswaarde ken ik dus niet echt.

Terug
Naar boven