Ze weet dat ze dat effect op mij heeft.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze weet dat ze dat effect op mij heeft.
Heb je daar een bron van, ik ben namelijk het spoor een beetje bijster van de regels.
Ja, voor beiden wordt 13 april aangehouden.@Gremlin Voor iemand die 12 febr. de eindafrekening krijgt of 1 mei geldt hetzelfde
Reken ik weer eens verkeerd? Want volgens mij zit je de tweede periode veel sneller aan je prijsplafond.Volgens mij is voor iedereen het jaar in 365 blokjes verdeeld op basis van gemiddeld gebruik over een dag. Dat zou moeten betekenen dat je gemiddeld genomen goed uitkomt, ongeacht wanneer je peilmoment is.
Het risico zit er wel in het niet kunnen compenseren en dat gemiddeld niet helpt bij extremen. Als je in het eerste deel minder gebruikt en het tweede deel meer, bijvoorbeeld door een vroeg inzettende strenge winter, dan mag je dat niet compenseren. Omgekeerd mag dit ook niet.
Nee. Maar binnen een periode kan dat wel. Hoe meer je nu gebruikt, hoe minder je eind van het jaar overhoudt.Als je in het eerste deel minder gebruikt en het tweede deel meer, bijvoorbeeld door een vroeg inzettende strenge winter, dan mag je dat niet compenseren. Omgekeerd mag dit ook niet.

Volgens mij is die datum van 13 april een voorbeelddatum voor iemand wiens contract dan het meetmoment heeft. Voor die andere data geldt dat als scheiding van de periode.Ja, voor beiden wordt 13 april aangehouden.
Reken ik weer eens verkeerd? Want volgens mij zit je de tweede periode veel sneller aan je prijsplafond.
1 januari - 13 april = 15 weken
610 gas : 15 weken = 40,6 per week
976 : 15 weken = 65 per week
14 april - 31 december = 37 weken
590 gas : 37 weken = 15,9 pw (826/jaar)
1924 : 37 weken = 52 pw (2704 per jaar)
Voor elektra is dat minder dan wat het Nibud aangeeft voor een gemiddeld huishouden van twee personen. Bij gas is het zelfs lager dan een flatje.
Nee. Maar binnen een periode kan dat wel. Hoe meer je nu gebruikt, hoe minder je eind van het jaar overhoudt.
Dus win/win voor energieleveranciers als ze je nu een veilig gevoel geven
![]()
Oh, dus in de 2e periode gebruik je 35% minder stroom?Volgens mij is die datum van 13 april een voorbeelddatum voor iemand wiens contract dan het meetmoment heeft. Voor die andere data geldt dat als scheiding van de periode.
Het verbruik is ook verdeeld naar gemiddeld verbruik: in de maanden januari en februari is het vaak het koudst, dus dan verbruik je veel meer gas. Dat neem jij niet mee in jouw berekening.
Niet aan het einde van het jaar, maar aan het einde van de periode.
Ja. En stroom?
Als je minder op gas zit, verbruik je meer stroom
Selfy time ?
Ik ben een basisschool dropout.Selfy time ?
Jij hebt dus ook alleen laag onderwijs genoten, net als ik.