AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ik zou nog even wat goedkope stroomverbruikers aanschaffen.
Als dit echt structureel zo blijft heeft het wel oprecht zin om een extra portable airco te lenen bij mijn ouders ja :roflol:

Ik heb alleen gewoon weinig echte verbruikers 'helaas' dus meer dan 6KWH gaat hem niet worden.

Wel mooi moment om de wasmachine te reinigen met een kookwas.

Net geen 10.000 euro voor 13zonnepanelen (5.5kw piek) omvormer van Solis en +7kw batterij van pylontech. Als je wilt kan ik de detailfactuur wel even via p.m. sturen
Ik heb al 20x350w panelen, alleen geïnteresseerd in de accu.
Vind de prijs eigenlijk wel meevallen voor het hele pakket..

Ik zit dus te denken aan een warmtepomp boiler met WTW functie vanuit de, ik moet alleen nog even rekenen of dat wel rendabel is.

Laatst bewerkt:
Er wordt al lange gewaarschuwd dat ons stroomnetwerk niet geschikt is voor opwekking van stroom. vaak wordt de omvormer van je zonnepanelen gewoon uitgezet als het voltage 253v aantikt.
Is dat ook iets waar je op bedacht moet zijn als elk paneel zijn eigen micro omvormer heeft?

Ik zit dus te denken aan een warmtepomp boiler met WTW functie vanuit de, ik moet alleen nog even rekenen of dat wel rendabel is.

Ik hoef niet zo veel te rekenen want een berekening staat al in het artikel:
Uitgaande van de normale hoeveelheid lucht die in een woning wordt afgezogen hebben de meeste warmtepompboilers een afgegeven vermogen van ca. 1 tot 2 kW.

Met een gezin van 4 personen heb je normaliter aan 300 liter warm water per dag genoeg.
Als je 300 liter water wil verwarmen van 10 graden naar 60 graden is:
50 (verschil temperatuur tussen 10 en 60) x 300 = 15000
15000 : 860 (reken getal van water afgeleid van Q=MxCxDeltaT) = 17,55 kWh nodig

Als de warmtepomp-boiler 1,2 kW levert is dus 17,55 kWh : 1,2 = 14,6 uur nodig.

Aangezien mijn gezin van 4 personen meer gas elektra verbruikt dan standaard zullen we ook wel minimaal 300l warm water per dag gebruiken. Een bijkomend voordeel kan zijn dat het mijn zolder op een wat aangenamere temperatuur kan brengen, de laatste dagen is het daar >30°C.

Schermafdruk van 2023-07-01 14-18-20.png

De subsidie was eerder dit jaar met stille trom afgegeven onder verantwoordelijkheid van klimaatminister Rob Jetten. En dat is opmerkelijk, omdat diezelfde minister vorig jaar besloot tot een subsidiestop voor de opwek van warmte uit biomassa.
Ik denk dat we wel kunnen raden naar welk bedrijf Rob Jetten in de toekomst vertrekt.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik denk Gazprom

Werken goed he die sancties van Murica :roflol:

Terug
Naar boven