AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

:roflol: :roflol:
België wordt genoemd, het land dat geen land is, het model voor de unie die geen unie is.

Dit is geen haat tegen de mensen die er wonen of het bier dat er vandaan komt, niets dan liefde daarvoor.

België wordt genoemd, het land dat geen land is, het model voor de unie die geen unie is.

Dit is geen haat tegen de mensen die er wonen of het bier dat er vandaan komt, niets dan liefde daarvoor.

Verbaast het eigenlijk nog?

Los van dat het natuurlijk vreemd is als er sancties gelden tegen Rusland ben ik wel benieuwd in welke mate de toename in LNG import uit Rusland zich verhoud tegen de afnamen van Russisch gas middels pijpleidingen.

Los van dat het natuurlijk vreemd is als er sancties gelden tegen Rusland ben ik wel benieuwd in welke mate de toename in LNG import uit Rusland zich verhoud tegen de afnamen van Russisch gas middels pijpleidingen.

Volgens mij is de afhankelijkheid van de EU aan Russisch gas van 45% naar minder dan 10% gedaald. Of hier LNG in meegenomen is weet ik eigenlijk niet.

Rusland en de Saoedi’s hebben trouwens hun productie verminderd van olie met zo’n 4mio vaten per dag. Dat drijft de prijs van olie inmiddels weer omhoog sinds juli. Dus linksom of rechtsom zijn er genoeg knoppen waar aan gedraaid kan worden om de staatskas van Rusland te spekken.

Volgens mij is de afhankelijkheid van de EU aan Russisch gas van 45% naar minder dan 10% gedaald. Of hier LNG in meegenomen is weet ik eigenlijk niet.

Rusland en de Saoedi’s hebben trouwens hun productie verminderd van olie met zo’n 4mio vaten per dag. Dat drijft de prijs van olie inmiddels weer omhoog sinds juli. Dus linksom of rechtsom zijn er genoeg knoppen waar aan gedraaid kan worden om de staatskas van Rusland te spekken.
Ik kan vinden dat heel Europa in 2020 136 miljard m3 gas heeft geïmporteerd uit Rusland, hoeveel dat was in 2021 kan ik zo snel niet vinden dus is het ook lastig om de toename van een paar miljard m3 LNG in perspectief te plaatsen.

• Like
Waarderingen: Vonk

• Like

Je verwacht het niet :dunno:

Energiebedrijven zetten zonnepaneelhouders in de schaduw: van heffingen tot lagere vergoedingen​

Je wordt gewoon genaaid nu als panelen bezitter. heb er net 12 bijgekocht

Vind het ook een betere instelling voor panelen te gaan om juist onafhankelijk van die bedrijven te worden.

Vind het ook een betere instelling voor panelen te gaan om juist onafhankelijk van die bedrijven te worden.

Hoe zie je dat dan voor je? 30Kwh batterijen in je achtertuin? En in de winter als de zon niet hoog genoeg komt en/of nauwelijks schijnt?

Hoe zie je dat dan voor je? 30Kwh batterijen in je achtertuin?
Jaaaa

En in de winter als de zon niet hoog genoeg komt en/of nauwelijks schijnt?
Wind of water turbine? Hout stoken en daar boompjes voor herplanten? Diesel generator naast de 30kwh batterijen?

Ik zei niet dat alleen een paar zonnepanelen genoeg waren.

Wordt overigens ook moe van die instelling er altijd maar financieel op vooruit te moeten gaan en het eigenlijk alleen daarvoor te doen. Even los van ROI, is er geen hoger ideaal dat wat mag kosten?

• Like
Loss van ROI, is er geen hoger ideaal dat wat mag kosten?
Nee. Gezien onze overheid en Brussel enorm goed samenwerken in hun pogingen ons als simpele burger nog de laatste centen afhandig te maken is ROI of nog liever winst letterlijk de enige reden om die panelen neer te leggen.

Jaaaa

Wind of water turbine? Hout stoken en daar boompjes voor herplanten? Diesel generator naast de 30kwh batterijen?

Ik zei niet dat alleen een paar zonnepanelen genoeg waren.

Wordt overigens ook moe van die instelling er altijd maar financieel op vooruit te moeten gaan en het eigenlijk alleen daarvoor te doen. Even los van ROI, is er geen hoger ideaal dat wat mag kosten?

Best aan de prijs :lol:

We blijven verder natuurlijk Nederlanders, altijd voor een duppie op de eerste rij willen zitten. In mijn ogen mag het best wat kosten, maar geen 1000 miljoenmiljard.

Zou mooi zijn als je in de zomer energie kan geven aan de energiemaatschappijen en dit dan gratis in de winter terugkrijgen 😌.

Ha! Ja dat zou zeker mooi zijn. Misschien in een parallel universum :D

Hoe zie je dat dan voor je? 30Kwh batterijen in je achtertuin? En in de winter als de zon niet hoog genoeg komt en/of nauwelijks schijnt?
Gewoon zoveel panelen dat je 's winters genoeg hebt en 's zomers een gigantisch overschot hebben.

Overigens hoop ik persoonlijk ook nog op verbeteringen in de technologie van panelen om per m2 veel meer te genereren, maar dat is voor later misschien.

Terug
Naar boven