AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Sommige mensen krijgen zelfs geld terug van ANWB, omdat er pieken zijn in het stroomnetwerk. je krijgt dan geld teug als je gaat wassen/drogen (elektrisch gebruik)

2 pagina's terug had ik over het preventief vervangen van je CV-ketel om straks niet gedwongen aan een (hybride)warmtepompsysteem vast te zitten. Ergens voel ik er wel wat voor om dat te doen, maar tegen die tijd (2026) wordt het salderen waarschijnlijk ook een stuk minder aantrekkelijk en is een warmtepomp boiler misschien geen gek idee. Voor het einde van dit jaar wil ik het allemaal een beetje uitgezocht hebben qua te verwachte regels en de mogelijkheden als huiseigenaar.

Vanmiddag even alles aan. Bijna jammer dat op de airco na alles a++++ is.
Screenshot_20230526_201926_Samsung Internet.jpg

Is dat niet de kale prijs waardoor je met additionele kosten niet als nog moet betalen?
Klopt er gaat nog wel belasting en netwerkosten over, alleen ook weer belastingkorting(geloof ik)

We gaan er achter komen morgen als ik de kosten kan zien.

Nou uur lang de airco, TV, stofzuiger, afzuiging, ventilator, wasmachine, oven en alle lampen aangehad.

Ben benieuwd. Wel jammer dat we eigenlijk relatief weinig grootverbruikers hebben dus in 1 uur kunnen we niet even 20kwh verbruiken.

Nou uur lang de airco, TV, stofzuiger, afzuiging, ventilator, wasmachine, oven en alle lampen aangehad.

Ben benieuwd. Wel jammer dat we eigenlijk relatief weinig grootverbruikers hebben dus in 1 uur kunnen we niet even 20kwh verbruiken.
En dat alles voor een paar euro.

En dat alles voor een paar euro.
Vooral nieuwsgierig :roflol:

maar dit wordt wel interessant voor de toekomst als je een elektrische auto hebt. Je auto opladen als de prijs negatief is en stroom uit je auto halen als de prijs weer hoger is.

Vooral nieuwsgierig :roflol:

maar dit wordt wel interessant voor de toekomst als je een elektrische auto hebt. Je auto opladen als de prijs negatief is en stroom uit je auto halen als de prijs weer hoger is.
Klopt, ik denk alleen dat het niet werkt als je zonnepanelen hebt want dat zou je moeten betalen als je levert aan het net.

Klopt, ik denk alleen dat het niet werkt als je zonnepanelen hebt want dat zou je moeten betalen als je levert aan het net.
Je kan je panelen gewoon uitschakelen toch?
Moet dan prima mogelijk zijn om automatisch de panelen uit te laten schakelen als de prijs negatief gaat.

Maar ook op die momenten zou het mooi zijn als je je stroom kan opslaan in je auto.

2 pagina's terug had ik over het preventief vervangen van je CV-ketel om straks niet gedwongen aan een (hybride)warmtepompsysteem vast te zitten. Ergens voel ik er wel wat voor om dat te doen, maar tegen die tijd (2026) wordt het salderen waarschijnlijk ook een stuk minder aantrekkelijk en is een warmtepomp boiler misschien geen gek idee. Voor het einde van dit jaar wil ik het allemaal een beetje uitgezocht hebben qua te verwachte regels en de mogelijkheden als huiseigenaar.
Donderdag offerte binnen gehad en maandag getekend voor een nieuwe CV ketel.
Onze was redelijk gedateerd maar nog wel in prima staat. Maar om niet vast te zitten aan een hybride pomp toch maar besloten om dit jaar een nieuwe te laten plaatsen. Na 10-12 jaar is de oude ook niet meer zo rendabel natuurlijk.
Een warmtepomp was voor ons verbruik helemaal niet rendabel dus dan maar een normale cv ketel.

Vanmiddag even alles aan. Bijna jammer dat op de airco na alles a++++ is.
Screenshot_20230526_201926_Samsung Internet.jpg
Ik draag graag bij met mijn zonnepanelen. Vaak is het energienetwerk overbelast of er tegenaan, en krijg je van ANWB bericht dat je gebruik zelfs geld oplevert. Ook al heb jij(of ander) geen zonnepanelen.

Terug
Naar boven