MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Beneden wel verder allemaal te duur ik zit al een tijdje met 2 lagen wollen sokken in met wol gevoerde laarzen en hoody en evt dekentje.

Heb trouwens zelfs het idee dat het hier vaak binnen kouder is dan buiten. Door de tocht en 100% luchtvochtigheid ofzo. Zelfs met alles dicht trekt er toch een koude lucht vanaf de ramen door de kamer heen die door alle lagen kleding trekt. Zijn wel dubbelglas, misschien door houten kozijnen?

Met 13-14 graden zit ik echt al in kou terwijl het buiten uit de wind dan lekker voelt.
Als je overdag alle ramen potdicht houdt, wordt het in huis toch ook vochtiger? En daardoor duurt het weer langer voordat iets op temperatuur is?

Beneden wel verder allemaal te duur ik zit al een tijdje met 2 lagen wollen sokken in met wol gevoerde laarzen en hoody en evt dekentje.

Heb trouwens zelfs het idee dat het hier vaak binnen kouder is dan buiten. Door de tocht en 100% luchtvochtigheid ofzo. Zelfs met alles dicht trekt er toch een koude lucht vanaf de ramen door de kamer heen die door alle lagen kleding trekt. Zijn wel dubbelglas, misschien door houten kozijnen?

Met 13-14 graden zit ik echt al in kou terwijl het buiten uit de wind dan lekker voelt.
Koudeval door (redelijk) grote raampartijen? Met oud dubbelglas goed mogelijk dat je warme lucht binnen afkoelt op je raam en naar beneden 'valt'.

Als je overdag alle ramen potdicht houdt, wordt het in huis toch ook vochtiger? En daardoor duurt het weer langer voordat iets op temperatuur is?
Blijven niet dicht maar met ramen open wordt het er niet minder koud op... als een frisse wind goed staat is het zelfs met 18-20 graden buiten nog koud binnen. En natuurlijk daarboven een broeikas.

Toen de kachel aanzetten nog betaalbaar was was kou niet zo'n probleem. Denk misschien dat woningen erop berekend werden om verwarmd te worden. :thinking:

Koudeval door (redelijk) grote raampartijen? Met oud dubbelglas goed mogelijk dat je warme lucht binnen afkoelt op je raam en naar beneden 'valt'.
Niet groot maar toch zoiets, en een houten deur naar buiten.

Oh dat zou dan wel kunnen ja.

Vochtigheidsgraad moet niet te hoog zijn idd, ventileren en een of meerdere keren per dag het raam open. Zeker als je veel in dezelfde ruimte zit.

Ramen open, kachel aan. Droge lucht verwarmd beter. 10 minuutjes, ramen dicht, daarna kachel uit.
Dit elke dag doen.

Kijk ook of je kan investeren in een luchtontvochtiger, want wij hebben hier 100% luchtvochtigheid in de badkamer en in de winter moeten we elke x dagen schimmel verwijderen (maar goed dat komt door specifieke problemen).

Blijven niet dicht maar met ramen open wordt het er niet minder koud op... als een frisse wind goed staat is het zelfs met 18-20 graden buiten nog koud binnen. En natuurlijk daarboven een broeikas.

Toen de kachel aanzetten nog betaalbaar was was kou niet zo'n probleem. Denk misschien dat woningen erop berekend werden om verwarmd te worden. :thinking:
Hoe doe je dat met slapen dan? Is toch ranzig, slapen in een verwarmde ruimte? Of maakt je dat niet uit?

Als je een lelijk wijf naast je hebt liggen moet je iets hebben om jezelf op te warmen in deze winterse maanden.

Kan mijn raam niet open laten staan vanwege de weg :( maar overdag wel.

Hoe doe je dat met slapen dan? Is toch ranzig, slapen in een verwarmde ruimte? Of maakt je dat niet uit?
Ik zit te janken dat het koud is, zit dus niet verwarmd want te duur... en op de tocht want blijkbaar grote ramen met kouval ofzo. Met slapen is het niet erg nee dan doe ik ook weer de deur open.

Kan zelf echt niet slapen als het echt koud is, maar goed het moet wel heel erg zijn om de verwarming even aan te zetten in de slaapkamer.

Vind zelf het vervelendste van de energieprijzen en de kou, dat de was heel langzaam droogt :(

Terug
Naar boven