AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Hij heeft geen gelijk.
Ook woningbouwver. gaan op huurhuizen zonnepanelen leggen. 6-8 stuks. Dat valt onder de noemer woning verduurzamen. als men dat niet doet dan is er minder jaarlijkse huurstijging mogelijk.
Men verdient er ook nog aan, want de woning eigenaar krijgt ook subsidie. (HR ++ glas, zonnepanelen, betere kozijnen. WTB)
Ja, maar zo rendabel als ik als particulier heb kunnen doen is niet voor iedereen weggelegd. Maar dat neemt niet weg dat wanneer alle particuliere zonnepanelen worden losgekoppeld van het net dat ook de lagere inkomens raakt in hun energierekening.

Een dikke vette grote scam is het.

Ja, maar zo rendabel als ik als particulier heb kunnen doen is niet voor iedereen weggelegd. Maar dat neemt niet weg dat wanneer alle particuliere zonnepanelen worden losgekoppeld van het net dat ook de lagere inkomens raakt in hun energierekening.
Daar ging het niet om

Lees even opnieuw vanaf uur of 8 als je het vergeten bent

Onzin, het is klassestrijd in en nieuw jasje, als je minder te besteden hebt mag je meer betalen voor energie, krijg je geen subsidie, mag je niet vliegen en geen autorijden.

Er komt vast een plan van D66 en GL/PvdA om winkelpersoneel, onderhoudsmonteurs en vuilnsmannen te laten thuiswerken.

Dus eindelijk een losung voor het fileprobleem gevonden, mocht even duren, maar dan heb je ook wat.

Oplossing voor het fileprobleem is er al 100 jaar.

we-buy-any-bike-filtering.jpg

Handig ook met 3 of meer personen :lol:

Oke, dan pak je toch de auto voor die zeer uitzonderlijke ritten waarbij je met zoveel mensen in de auto zit?

Het is een oplossing voor het fileprobleem, niet een volledige vervanger van alle auto's.

Als je al met 2 collega's in de auto naar je werk zit omdat jullie carpoolen, hey more power to you en dan ga je dat op de motor niet redden nee.

Bijna alle auto's in de spits bevatten 1 persoon en geen bagage. Zelfs op zaterdag zijn het merendeel van de auto's nogsteeds grotendeels leeg.

Oke, dan pak je toch de auto voor die zeer uitzonderlijke ritten waarbij je met zoveel mensen in de auto zit?

Het is een oplossing voor het fileprobleem, niet een volledige vervanger van alle auto's.

Als je al met 2 collega's in de auto naar je werk zit omdat jullie carpoolen, hey more power to you en dan ga je dat op de motor niet redden nee.

Bijna alle auto's in de spits bevatten 1 persoon en geen bagage. Zelfs op zaterdag zijn het merendeel van de auto's nogsteeds grotendeels leeg.
Ik heb jarenlang motor gereden en zolang je geen jong gezin hebt is het een prima vervoersmiddel, uiteindelijk heb ik mijn motor weggedaan omdat in veel van de reisbewegingen die ik maakte met de auto of motor de auto op een kort moment de voorkeur had. Aansluitend aan woon-werkverkeer de kinderen van of naar school of opvang brengen, of boodschappen doen enz. gaat gewoon niet met een motor.

Was het punt niet dat een auto te duur is/wordt voor de meeste mensen?
Ik had het vooral over het fileprobleem.

Een motor kan ook wel goedkoper zijn als je je auto kan vervangen met een motor, maar dat zal voor de meeste mensen niet lukken. Hooguit de 2de auto vervangen door de motor.

Ik heb jarenlang motor gereden en zolang je geen jong gezin hebt is het een prima vervoersmiddel, uiteindelijk heb ik mijn motor weggedaan omdat in veel van de reisbewegingen die ik maakte met de auto of motor de auto op een kort moment de voorkeur had. Aansluitend aan woon-werkverkeer de kinderen van of naar school of opvang brengen, of boodschappen doen enz. gaat gewoon niet met een motor.
Het zal niet voor iedereen ideaal zijn, net als dat het OV of de fiets niet voor iedereen is.

Maar ik denk, op basis van mijn ervaring en de bekende cijfers die we kennen, dat een zeer groot deel van de mensen die nu in hun eentje in de auto aansluiten in de file, prima een motor had kunnen pakken en daar zelf ook veel blijer van zou worden.

Er is geen oplossing die perfect is voor iedereen, maar dat hoeft ook niet.

Ik had het vooral over het fileprobleem.

Een motor kan ook wel goedkoper zijn als je je auto kan vervangen met een motor, maar dat zal voor de meeste mensen niet lukken. Hooguit de 2de auto vervangen door de motor.

Ya'll have a 2nd car?

Fileprobleem los je niet per se op met auto vervangen voor motor, ook motoren komen dan in de file (want je mag niet met meerdere motoren naast elkaar).

Daarbij zitten er veel nadelen aan een motor die je met een auto niet hebt. (Even afgezien van geld).

Ya'll have a 2nd car?

Fileprobleem los je niet per se op met auto vervangen voor motor, ook motoren komen dan in de file (want je mag niet met meerdere motoren naast elkaar).

Nee, want ik heb een motor, maar een groot deel van de gezinnen heeft wel 2 auto's.

In Nederland zou het fileprobleem volledig verdwijnen als maar iets van 20 of 30% van de mensen een motor zou rijden.

Niet minder file, of alleen nog file in de spits. 0.0 file los van file door grote afsluitingen.

Motoren zijn echt veel efficienter in het gebruik van ruimte.

Verzin je dit ter plekke, of he je daar ook bronnen voor? En wat is file, bij langzaam rijdend verkeer zie ik weinig voordelen.
Op basis van verchillende onderzoeken uit verschillende landen, zal zo even zoeken.

Strekking is dat bij zelfs 10% motorrijders files al enorm minder worden en zo rond de 20-30% file's zo goed als zouden verdwijnen.

Dichter bij je werk wonen, werk dichter bij je huis zieken, meer thuis werken, minder vaak op bezoek bij vrienden of familie.

Terug
Naar boven