AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

• Topic Starter Topic Starter
  • Haha
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
Overheid gaat pas wat doen als we in opstand komen, anders zien ze het gewoon niet. Dat volk staat veel te ver van de gemiddelde Nederlander af.
Ja dat denk ik ook maar dit gaat niet goed en gaat ook mensen met een bovenmodaal inkomen treffen

Interessant ook zonder uitleg en evt bronvermelding :roflol:
Mij interpretatie hieronder, vanaf die post kan je terugklikken naar artikel.
Dat artikel gaat, volgens mij, niet over de consumentengasprijs, maar over gas uit de Nederlandse bodem dat op de markt wordt verkocht aan het buitenland. Het lijkt mij veel zinniger om die extra baten meer gericht in te zetten, zoals ook wordt betoogd in de alinea die ik citeerde.

Los daarvan zou de belasting op energie voor huishoudens wel iets omlaag kunnen, ook daar haalt de overheid, na btw verlaging, veel meer op dan voorheen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Net gebeld met mijn energieprovider.

Conclusie: Ik ben volledig fucked dat mijn contract in oktober afloopt. Ik heb gewoon geen optie en zal honderden euro's meer moeten gaan betalen ondanks mijn lage verbruik.

Ik betaal nu €75 voor 1550KWH en 770M3 gas. Verwachting is straks minstens €400 PM voor dat verbruik.

De vriendelijke dame gaf aan dat ik nu in mijn contract €0,60 betaal per m3 gas, en de huidige prijs ligt nu rond de €4.00 per m3. Een stijging van ruim 550%.

Zij gaf aan dat ik nog relatief geluk heb door mijn lage verbruik, want als ik op het gemiddelde van mijn woning zou zitten had mijn maandbedrag rond de €700 uitgekomen.

Ik ga denk ik met mijn vriendin en/of ouders praten want ik heb oprecht geen €300+ PM over nu, dus ik ga dit financieel niet redden.
Wij moeten in januari van contract veranderen.
Suckt nogal in een redelijk slecht geïsoleerd huis van +220m2 :(

Terug
Naar boven