XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Nou jongens draadje kan dicht, EU to the rescue :cheer:

‘Een dramatische stijging’, zegt Etuc over Nederland. ,,Achter deze cijfers gaan echte mensen schuil voor wie de keus tussen een warm huis of een warme maaltijd voor de kinderen steeds moeilijker wordt.[/quoute]

Ze zijn de all-inclusive vakantie naar Turkije vergeten. :p

In 2030 heb je niets en zul je gelukkig zijn. Ben benieuwd wat ze naast PFAS nogmeer door het water zullen doen om dit te bereiken.

Iedereen blijft maar over de burger praten, maar wat met industrie en kmo's?

Als daar het licht uitgaat of op 50% gedraaid wordt = jobverlies, hoe betaal je dan die rekening?

Nog maar te zwijgen over andere producten/diensten die evenredig mee stijgen. Tot het punt dat de burger het te veel vindt of niet kan betalen = geen verkoop, met hetzelfde resultaat als bovenstaande zin.
Dat is nu net het doel, en tadaaa daar is dan 'ineens' het universal basic income. Allemaal heel modern gekoppeld aan je DID en door de centrale bank uitgegeven crypto valuta.

Ik woon letterlijk 20km van ons hoofdkantoor en krijg ook elke 4/5 jaar een nieuwe auto. Die ik ook nog eens aan kan kleden voor zover het budget reikt. Is dat noodzakelijk? Nee? Doe ik het toch? Ja.

En die crisis, hoeveel mensen ken jij die in de periode 2009-2013 aan de grond hebben gezeten? Ik heb zelfs een herfinanciering van mijn toenmalig appartement moeten doen op de top van de markt in 2008, vanwege einde relatie. Daarna in 2017, voor de grote stijgingen (echt timing van mij met huizen is spot on) met 55K verlies van de hand gedaan. Maar zit/zat ik aan de grond? Nee. Verdien ik een buitengewoon goed salaris? Nee. Heb ik het slecht? Nee. Heb ik het voor wereldwijde begrippen, gewoon heel goed? Ja. In elk geval te goed voor een echte verandering, maar daar, daar gaat zeker verandering in komen binnen nu en afzienbare tijd. Want alles kan kapot, dus het gaat ook kapot. En dat heeft echt niets te maken met het narratief dat gebruikt wordt, de vergroening, inclusiviteit en circulariteit van de dingen. Dat dient slechts als middel.
Auto's worden al voor 95% gerecycled dus ik zie wat dat betreft het probleem niet. Dat we wat netter met de planeet moeten omgaan ben ik helemaal mee eens maar dat we nu ons vertrouwen moeten geven aan die lui die de planeet zwaar vervuild hebben de laatste 100 jaar... :roflol:

:roflol:

5K

:roflol: :roflol:

Simpele wapens, zijn die kogels minder dodelijk? :lol:

Simpele wapens, zijn die kogels minder dodelijk? :lol:

Simpele artillerie verbruikt veel meer munitie om een doel te raken dan geavanceerde artillerie. Die laatste heeft dus veel minder tijd per doel nodig met veel minder logistiek en kan meer doelen per dag raken. In de dodelijkheid van de inzet zit dus inderdaad een groot verschil.

Klein overzichtje, Excalibur is erg precies, dus een factor 14 minder munitie/tijd en logistiek nodig voor hetzelfde resultaat

1662538773195.png

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Zit veel meer achter dan alleen wapens betrekken.

Dit is gewoon een cope. Alsof Rusland zich hier niet op heeft voorbereid

‘Westerse sancties lijken wel degelijk te werken’ :o
Die sancties werken ook, anders had hij het stoppen van de sancties niet als eis gesteld om de gaskraan weer open te draaien.

Terug
Naar boven