Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Binnenkort ook maar even bij mijn ouders in de papieren kijken. Want er kan wel geklaagd worden dat de voorschotten niet meer te betalen zijn, maar hun looptijd was recent ook afgelopen en nu betalen ze €50 meer per maand als eerder dit jaar. Het lijkt mij dat daar dan een gigantische naheffing overheen komt.

Lol.

Leuk dat de rijken zich deze winter niet druk hoeven te maken, dan weten we iig zeker dat het alleen de lagere en middeninkomens zijn die hie ronder lijden.

Screenshot_20220907-115703_Instagram.jpg

Dat is oude bekende liedje, tot het kouder wordt in januari. Men gokt dat mensen nu zuinig zijn op gas, waar sommige juist gedwongen zijn.

Lol.

Leuk dat de rijken zich deze winter niet druk hoeven te maken, dan weten we iig zeker dat het alleen de lagere en middeninkomens zijn die hie ronder lijden.
Maar jij was toch al voor het groene milieu ?
Ik zie het probleem niet. Het interesseert mij natuurlijk ook niet dat het jouw niet lukt om een fatsoenlijk inkomen te genereren.
Je hebt blijkbaar veel praatjes maar je eigen hoofd boven water houden lukt jou al nauwelijks.
Misschien moet je niet naar de sportschool maar naar school.

Ik zie het probleem niet. Het interesseert mij natuurlijk ook niet dat het jouw niet lukt om een fatsoenlijk inkomen te genereren.
Je hebt blijkbaar veel praatjes maar je eigen hoofd boven water houden lukt jou al nauwelijks.

Hoeveel werkgevers zijn er denk je welwillend om mee te gaan met de kosten die een werknemer op zijn bordje krijgt. Als de energie van 200,00 per maand naar 800,00 per maand of zelfs nog meer gaat? Stel je verdient 2.500,00 netto, 600,00 netto erbij is een loonsverhoging van 24%. Dit heeft niets met de welwillendheid van een persoon te maken, dit is volledig buiten proporties en komt door waanzin beleid in de EU en daarmee direct ook in NL. En dan hebben we het nog niet gehad over het koopkrachtverlies van de afgelopen periode, inzake voedsel, drinken en andere basisbehoeften.

Wellicht heb ik de praatjes van @Fallingout gemist, maar dit treft meer mensen dan alleen maar mensen met een laag inkomen, of zelfs modaal inkomen. Die 10% op het minimumloon is natuurlijk een lachertje. En daar heeft de grootste groep uit lagere inkomens tot net boven modaal, helemaal niets aan.

Het zal snel een wereldwijd probleem worden, als dat niet al zo is.

Dit soort egoïsme is wel echt een probleem imo. We hoeven niet allemaal supersolidair te zijn, maar kom op he. "Jij hebt er last van, ik niet, dus boeit het mij niet."

Ik heb denk ik best een fatsoenlijk inkomen, in elk geval boven modaal. Als mijn energiekosten met 400 euro of meer in de maand omhoog gaan heb ik echt een behoorlijk serieus probleem, en ik weet zeker dat dat voor heel veel mensen geldt. Op het moment is het vooral een kwestie van geluk hebben; heb je een langlopend energiecontract of niet? Wordt het koud in de winter of niet?
Ondertussen wordt in Duitsland de benzineprijs nog verder gedrukt, overwinsten van energiebedrijven extra belast (want energiebedrijven verdienen voorlopig nog enorm veel aan deze inflatie) en de huurtoeslaggrens flink verhoogd. In Nederland moeten we maar accepteren dat 'we allemaal een beetje armer zullen worden'. Mensen met een modaal of bovenmodaal inkomen die hun huis uit moeten vanwege te hoge energiekosten is voor mij niet 'een beetje armer worden'.

Dit soort egoïsme is wel echt een probleem imo. We hoeven niet allemaal supersolidair te zijn, maar kom op he. "Jij hebt er last van, ik niet, dus boeit het mij niet."

Ik heb denk ik best een fatsoenlijk inkomen, in elk geval boven modaal. Als mijn energiekosten met 400 euro of meer in de maand omhoog gaan heb ik echt een behoorlijk serieus probleem, en ik weet zeker dat dat voor heel veel mensen geldt. Op het moment is het vooral een kwestie van geluk hebben; heb je een langlopend energiecontract of niet? Wordt het koud in de winter of niet?
Ondertussen wordt in Duitsland de benzineprijs nog verder gedrukt, overwinsten van energiebedrijven extra belast (want energiebedrijven verdienen voorlopig nog enorm veel aan deze inflatie) en de huurtoeslaggrens flink verhoogd. In Nederland moeten we maar accepteren dat 'we allemaal een beetje armer zullen worden'. Mensen met een modaal of bovenmodaal inkomen die hun huis uit moeten vanwege te hoge energiekosten is voor mij niet 'een beetje armer worden'.
O dit soort egoisme is niet acceptabel maar toen ik geen f**k meer kon omdat ik me niet liet prikken was dat normaal. Waar was je toen? O ik kan de verhoogde rekening dalijk ZEER makkelijk dragen maar stond toch op de Dam zondag. Waar was jij?

Hypocriet as f**k!

Flatten the curve :roflol:

Waar heb ik dat eerder gehoord :haha:

Wat een draken unie is het toch ook, met opperdraakjes en demonen. Lijkt wel een mythe allemaal.

O dit soort egoisme is niet acceptabel maar toen ik geen f**k meer kon omdat ik me niet liet prikken was dat normaal. Waar was je toen? O ik kan de verhoogde rekening dalijk ZEER makkelijk dragen maar stond toch op de Dam zondag. Waar was jij?

Hypocriet as f**k!
Ik kon toen lekker alles doen met mijn prikkie en kan het nu ook heel makkelijk betalen.

Nananananaaaa.:P

Terug
Naar boven