Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

1662719794279.png
Deze vergelijking zegt volgens mij meer over de marginale druk, ga je iets onder dit slaaris zitten dan val je in sommige gevallen nog net in de sociale woningbouw en is je max huur rond de 750 euro.

Bovendien is die huur van 550 euro een beetje vreem als je er met z'n 3en woont, je zal dan eerder op 630 of 680 zitten.

Het Nederlandse systeem zorgt er wel voor dat er een grote groep is waarvoor meer werken amper loont, je kan deze vergelijking ook maken met iemand met een minimum salaris en iemand die net teveel verdient voor alle toeslagen.

Naar mijn mening is het probleem niet de bijstand of de hoogte daarvan, nogmaals: marginale druk.

Toch kun je op basis van deze vergelijking wel stellen dat het inderdaad voor een groot deel van de bevolking niet meer loont om te werken, als er geen twee broodwinnaars zijn. De middenklasse verdampt op deze manier in rap tempo. 38K is zo'n beetje modaal op dit moment, maar natuurlijk sterk achterhaald. Denk dat 50K een realistischer huidig beeld zou geven van wat een modaal salaris zou moeten zijn. Anders kunnen we stellen dat modaal gelijk is aan, ja gelijk aan wat eigenlijk? Wat zit er in die onderste laag van de middenklasse. Want dat is wel het resultaat van huidige rekensommen.

Deze vergelijking zegt volgens mij meer over de marginale druk, ga je iets onder dit slaaris zitten dan val je in sommige gevallen nog net in de sociale woningbouw en is je max huur rond de 750 euro.

Bovendien is die huur van 550 euro een beetje vreem als je er met z'n 3en woont, je zal dan eerder op 630 of 680 zitten.

Het Nederlandse systeem zorgt er wel voor dat er een grote groep is waarvoor meer werken amper loont, je kan deze vergelijking ook maken met iemand met een minimum salaris en iemand die net teveel verdient voor alle toeslagen.

Naar mijn mening is het probleem niet de bijstand of de hoogte daarvan, nogmaals: marginale druk.
Waar het fout gaat is niet echt interessant, het geeft gewoon aan dat er iets helemaal mis is in de NL belastingen en toeslagen jungle.

Toch kun je op basis van deze vergelijking wel stellen dat het inderdaad voor een groot deel van de bevolking niet meer loont om te werken, als er geen twee broodwinnaars zijn. De middenklasse verdampt op deze manier in rap tempo. 38K is zo'n beetje modaal op dit moment, maar natuurlijk sterk achterhaald. Denk dat 50K een realistischer huidig beeld zou geven van wat een modaal salaris zou moeten zijn. Anders kunnen we stellen dat modaal gelijk is aan, ja gelijk aan wat eigenlijk? Wat zit er in die onderste laag van de middenklasse. Want dat is wel het resultaat van huidige rekensommen.
Modaal is gewoon een wiskunde manier om een minpunt te definiëren en het is niet gelijk aan gemiddeld.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Modaal is gewoon een wiskunde manier om een minpunt te definiëren en het is niet gelijk aan gemiddeld.

Bedankt voor de ongevraagde uitleg die weer niet ter zake doet aan de discussie :roflol:
Als ik het gemiddelde had willen nemen dan had ik dat toch genomen en genoemd? :dunno:

Waar het fout gaat is niet echt interessant, het geeft gewoon aan dat er iets helemaal mis is in de NL belastingen en toeslagen jungle.
Maar als je alleen kan zeggen dat er iets niet klopt, maar de fout niet kan aanwijzen kan je het ook niet aanpassen.

Maar als je alleen kan zeggen dat er iets niet klopt, maar de fout niet kan aanwijzen kan je het ook niet aanpassen.

Die boer hierboven die vat het toch mooi samen, het is een perfect storm. Ik heb echt het idee dat het merendeel van de mensen nog geen idee heeft wat het domino effect uiteindelijk teweeg zal brengen, zelfs niet nu de eerste stenen reeds omgevallen zijn.

Die boer hierboven die vat het toch mooi samen, het is een perfect storm. Ik heb echt het idee dat het merendeel van de mensen nog geen idee heeft wat het domino effect uiteindelijk teweeg zal brengen, zelfs niet nu de eerste stenen reeds omgevallen zijn.
Ik zal er straks naar luisteren

Wat bedoel je hier dan mee?

Als je weet wat modaal betekent is kan je deze uitspraak toch niet doen?
Dat het gestelde modale salaris over 2022, door middel van die rekenmethode die jij aanhaalt, achterhaald is inmiddels. En dat het onrealistisch is dat salarissen, modaal genomen naar 50K gaan in 2023. Ergo, we are fucked (nouja het merendeel van de henks en ingrids). Maar dat is toch keer op keer de boodschap, of heb je dat nog steeds niet door ook :D

Dat het gestelde modale salaris over 2022, door middel van die rekenmethode die jij aanhaalt, achterhaald is inmiddels. En dat het onrealistisch is dat salarissen, modaal genomen naar 50K gaan. Ergo, we are fucked (nouja het merendeel van de henks en ingrids). Maar dat is toch keer op keer de boodschap, of heb je dat nog steeds niet door ook :D
Modaal blijft modaal, alleen een modaal salaris is niet meer voldoende om rond te komen.

Voor diegene die nog twijfelt waar we met z'n allen onderweg naartoe zijn.

Die boer legt helder en in duidelijke taal uit wat er gaande is en welk domino-effect dit hele gebeuren in gang gezet heeft.

In Frankrijk hadden ze tot een paar honderd jaar geleden een passende oplossing voor zulke lieden en problemen. Echter daar hebben ze heel rap, voordat de gele hesjes weer uit de kast werden gehaald door de burgers en de Guillotines weer uit het vet, gezorgd dat de brandstofprijzen flink naar beneden geschroefd werden.

Hier in Nederland hebben ze niks meer te vrezen dan een paar traktoren op de weg en wat klagende burgers op Feesboek...

Een modaal inkomen, is een referentie-inkomen dat een gemiddelde is zonder de bijstand en extremen van miljonairs meegerekend. Dit staat buiten de uitgaven van vaste lasten

• Topic Starter Topic Starter
Ja het gaat allemaal kut!

• Topic Starter Topic Starter
Ja in deze tijden verhogen is wel kut natuurlijk.

Terug
Naar boven