MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Nee, beter wachten we tot het gas in de voorraad op is (lang niet genoeg voor een winter) en het probleem te groot is, dan kan Rutte zijn zegje weer doen dat ze het proberen te managen.

Onderstaande post heeft wel een passend filmpje

Als de voorraad op is en de prijs is nog steeds hoog dán is gas Groningen ook weer de beste optie.

Goed idee. Ze zouden een campagne moeten starten met een goede bijpassende slogan.

Iets als
Eigen volk eerst.
Eigen volk eerst aan het gas!
:trollface:

Past ook mooi bij de omvolkingcomplotten.

Omtzigt heeft ook al naar die deals gevraagd, van de 20 miljoen/miljard cub is er 17,5 al verpatst in geheime contracten. Het volk mag niet eens weten hoe hard het genaaid wordt!

Er zullen allelei contraten met verschillende looptijden aan beide kanten van de voorraad zitten met allemaal verschillende prijsafspraken en dan ook nog spotorders, maar de kale gasprijs voor de consument nu geeft wel aan de inkoop een stuk duurder is uitgevallen dan vorig jaar.
Zoiets snap ik, maar kunnen we het transparant krijgen met exacte uitwerkingen? Om te achterhalen of de prijzen nu eerlijk zijn en ze geen misbruik maken van de situatie.

Krijg 500 terug maar nieuwe maandtermijn wel met 320 omhoog

Zoiets snap ik, maar kunnen we het transparant krijgen met exacte uitwerkingen? Om te achterhalen of de prijzen nu eerlijk zijn en ze geen misbruik maken van de situatie.
Nee, want als het kabinet het niet wilt verzinnen ze altijd wel een smoesje.

Misschien dat het ooit nog boven water kan komen, maar dan zitten we al met andere problemen.

Ben ook bijna aan de beurt, rip :') gelukkig kan ik nog enorm besparen aangezien ik nooit ergens op gelet heb.

Screenshot_20220922_211852.jpg

Energiebedrijven in de fout met prijsverhoging: te laat aangekondigd​

Zoals m met al dit soort vragen vraag ik me altijd af waarom mensen zich er pas druk om maken als het hun persoonlijk raakt.

Dit is trouwens niet aan jou gericht, maar in het algemeen.

Zoals m met al dit soort vragen vraag ik me altijd af waarom mensen zich er pas druk om maken als het hun persoonlijk raakt.

Zegt notabene dé man die geen f**k geeft om dingen omdat het hem zelf nog niet raakt.

Hoe krijg je het uit je mond.

Je kunt je niet constant over alles druk maken... en het gaat in deze ook om een specifieke situatie waarvan misbruik kan worden gemaakt. Die kans doet zich nu pas voor dus specifiek kon je je er eerder niet druk om maken.

In algemene zin dat alle prijzen op een eerlijke transparante manier ten stand komen... ja dat is dan ook zelfs een principe van de vrije markt dus in zekere zin maakt de consument en sich zich daar altijd druk om. Of wie zich daar bewust van is dan.

Als je persoonlijke verantwoordelijkheid bedoelt..

Wanneer iemand altijd expres een variabel contract had dan snap ik dat je erop wijst dat ze zelf dat risico aangingen.

Echter als je altijd voorzichtig bent geweest en daarom geen gebruik maakte van voordelen in de gunstigere tijden, maar daardoor nu met de gebakken peren zit omdat je contract nou eenmaal verloopt wat je op geen enkele mogelijke manier kon voorkomen, dan lijkt het me toch logisch dat je je daar nu en niet eerder specifiek druk om maakt.

Je kunt je niet constant over alles druk maken... en het gaat in deze ook om een specifieke situatie waarvan misbruik kan worden gemaakt. Die kans doet zich nu pas voor dus specifiek kon je je er eerder niet druk om maken.

In algemene zin dat alle prijzen op een eerlijke transparante manier ten stand komen... ja dat is dan ook zelfs een principe van de vrije markt dus in zekere zin maakt de consument en sich zich daar altijd druk om. Of wie zich daar bewust van is dan.

Als je persoonlijke verantwoordelijkheid bedoelt..

Wanneer iemand altijd expres een variabel contract had dan snap ik dat je erop wijst dat ze zelf dat risico aangingen.

Echter als je altijd voorzichtig bent geweest en daarom geen gebruik maakte van voordelen in de gunstigere tijden, maar daardoor nu met de gebakken peren zit omdat je contract nou eenmaal verloopt wat je op geen enkele mogelijke manier kon voorkomen, dan lijkt het me toch logisch dat je je daar nu en niet eerder specifiek druk om maakt.
Ik kan me de discussie over de privatisering van de energiebedrijven niet echt goed herinneren, dat is net van voor mijn tijd. Maar ik de beginperiode hebben wij wel ons eerste huis gekocht en ik heb het altijd vreemd gevonden dat ik van leverancier kon wisselen maar gewoon stroom en gas uit hetzelfde “depot” zou krijgen als ervoor. Het depot wordt dan alleen in een andere verhouding door de producenten gevuld. Nog vreemder werd het doordat je niet alleen bij producenten een contract kon afsluiten, maar ook bij speculanten. Dit systeem was gedoemd om te mislukken en ik liet me dan ook niet verleiden om voor een paar procent minder over te stappen, ook was de reward het risico niet waard om een kort lopend contract af te sluiten. Dat ik t/m juli 2023 een contract heb lopen is puur geluk.

Ik heb dit altijd al vreemd gevonden voor iets als energie (maar ook voor zorgverzekeringen bijv.), maar ik kan persoonlijk er niets aan veranderen. Het enige wat ik kan is mij zo voordelig/efficiënt mogelijk aanpassen aan de situatie. Dat is in dit geval door begin dit jaar zonnepanelen te plaatsen en nu zo snel mogelijk moeilijk mijn airco systeem aanvullen met een binnenunit in de woonkamer.

De een noemt het geen f**k geven om dingen omdat het mezelf nog niet raakt. Ik noem het op tijd de realiteit inzien en er het beste (voor mezelf) van maken.

Terug
Naar boven