XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ze kunnen dat vrijstaande huis straks echt wel kwijt. Staat het een beetje buitenaf, tegen een bosrand ?
Kunnen zij in een tussenwoning gaan wonen, past beter bij hun inkomen. Misschien kunnen ze een kind verkopen...hoe oud is die dochter ?
jij denkt ook al in problemen ipv oplossingen.
Als ie dan goedkoop verkocht wordt kan ik ‘m mooi kopen.

Ik ga zondag weer met mijn zoon demonstreren (en de kachel gaat bij mij in de winter op 16) We leven in een leugen en daar hou ik gewoon niet van. Laat ' bigcorp' eerst maar is al die patenten op tafel leggen die ze sinds pakweg wo2 in de kluis aan het wegstoppen zijn. Als dat gebeurd is, dan wil ik om de tafel gaan zitten om te praten over de 'nieuwe wereld'

Oja en ik reageer me regelmatig af in de sportschool dat werkt prima.
Ik vind het goed dat je het doet maar waarom ga je demonstreren? Mijn collega gaat naar elke demonstratie waar hij heen kan. Ik ben het ook niet eens met de gang van zaken de afgelopen paar jaar. Maar wat is het nut van demonstreren? Ik neem aan dat het is om aan te tonen dat je het ergens niet mee eens bent, maar wat dan? Denk je echt dat diegene die hier de dienst hier uitmaakt het iets intereseert dat jij op het malieveld staat met een spandoek? Of een petitie tekent waar niks mee gebeurd.

Nogmaals erg goed dat je je laat horen, alleen probeer ik het nut in te zien van het demonstreren.

Overigens is mijn collega van iemand die een beetje zijn vraagtekens had bij covid en alle maatregelen, veranderd naar een radicaal persoon. Met alle zorgwekkende praat erbij. Heeft ook al enkele waarschuwingen gehad op het werk. (al is dit een beetje off topic)

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat er veel horeca sportscholen hotels etc failliet gaan als er niet snel wat gebeurt met de absurde prijzen.

Ik denk dat er veel horeca sportscholen hotels etc failliet gaan als er niet snel wat gebeurt met de absurde prijzen.
Tja als je een biefstuk friet kan maken aan 1/3 van de prijs...
Of een hamburger aan 1/4.

Ik denk ook dat wij ons budget gaan veranderen.

En dat wil dus ook zeggen minder restaurant bezoeken.

Ja precies dat gaat gebeuren.

Als we niet oppassen komen er weer rellen net als toen met de lockdown maar dan veel heviger.

Ja precies die verhalen hoor je overal.
Als je naar de huidige tarieven kijkt kloppen dergelijke stijgingen wel.

maar stel de bakker maakte met zijn firma een winst van 2 ton dan maakt hij nu al direct minimaal een dikke ton verlies.
Lekker dan niks verandert in zijn bedrijfsvoering etc maar wel verlies nu.

Ja precies die verhalen hoor je overal.
Als je naar de huidige tarieven kijkt kloppen dergelijke stijgingen wel.

maar stel de bakker maakte met zijn firma een winst van 2 ton dan maakt hij nu al direct minimaal een dikke ton verlies.
Lekker dan niks verandert in zijn bedrijfsvoering etc maar wel verlies nu.
heel brood wordt 30ct duurder, sowieso. (3,15 naar 3,45) veel wkc hebben 2 bakkers, waarvan het zomaar kan zijn dat er volgend jaar om deze tijd mog maar 1 van over is.
prijzen kun je ook niet blijven verhogen, alleen als je dezelfde afname hebt. Als alles duurder wordt gaan er meer mensen naar Appie, ipv groenten boer, bakker en slagerij

Mijn vrouw werkt in een ijs salon. Maar dit jaar gaan ze van de winter niet meer open op haar locatie. Ze kan gelukkig wel bij een andere locatie terecht. Die bij ons om de hoek is ipv 20km verder. Ze kunnen die winkel niet meer openhouden voor dat beperkte aanbod wat ze hebben in de winkel tijdens de winter.

heel brood wordt 30ct duurder, sowieso. (3,15 naar 3,45) veel wkc hebben 2 bakkers, waarvan het zomaar kan zijn dat er volgend jaar om deze tijd mog maar 1 van over is.
prijzen kun je ook niet blijven verhogen, alleen als je dezelfde afname hebt. Als alles duurder wordt gaan er meer mensen naar Appie, ipv groenten boer, bakker en slagerij
Precies dat ja of mensen eten geen vlees meer kan ook. Stoppen met trainen veel eten etc.

Mijn vrouw werkt in een ijs salon. Maar dit jaar gaan ze van de winter niet meer open op haar locatie. Ze kan gelukkig wel bij een andere locatie terecht. Die bij ons om de hoek is ipv 20km verder. Ze kunnen die winkel niet meer openhouden voor dat beperkte aanbod wat ze hebben in de winkel tijdens de winter.
Ja ijs is ook een luxe product een van de eerste dingen waar mensen op gaan besparen

Ik heb heel veel geluk mbt de energieprijzen.

17 zonnepanelen, warmtepomp, geen gas. Ik verhuisde net toen m'n contract bij Oxxio afliep. Dat was afgelopen mei.

Ik heb heel veel geluk mbt de energieprijzen.

17 zonnepanelen, warmtepomp, geen gas. Ik verhuisde net toen m'n contract bij Oxxio afliep. Dat was afgelopen mei.
Nu zit je evt. met low teruglevering, waar velen hun investering op hebben gecalculeerd

Nu zit je evt. met low teruglevering, waar velen hun investering op hebben gecalculeerd
Ik verbruik rond de 35 euro aan stroom per maand. M'n Oxxio maandbedrag staat nog op 75 euro ingesteld.

En die 35 euro klopt volgens mij nog niet eens, want volgens mij is er iets niet helemaal goed aangesloten (een aantal mensen in ons blok hebben ook problemen en zij hebben het laten fixen voor de aannemer).

We hebben voor dit huis getekend voordat de energieprijzen ook maar iets gingen stijgen destijds. We hadden nog geen benul toen lol

Ik verbruik rond de 35 euro aan stroom per maand. M'n Oxxio maandbedrag staat nog op 75 euro ingesteld.

En die 35 euro klopt volgens mij nog niet eens, want volgens mij is er iets niet helemaal goed aangesloten (een aantal mensen in ons blok hebben ook problemen en zij hebben het laten fixen voor de aannemer).

We hebben voor dit huis getekend voordat de energieprijzen ook maar iets gingen stijgen destijds. We hadden nog geen benul toen lol

Gaat er om dat er mensen zijn die hun investering voor zonnepanelen etc. hebben laten afhangen van terugleveringvergoeding, die gaat flink omlaag naar 9 ct.
salderingsregeling

Gaat er om dat er mensen zijn die hun investering voor zonnepanelen etc. hebben laten afhangen van terugleveringvergoeding, die gaat flink omlaag naar 9 ct.
salderingsregeling
Alle adviezen waren al om geen overcapaciteit te nemen, want zelfs met de oude prijzen was dat eigenlijk niet rendabel.

Ik wek trouwens eigenlijk ook te veel op, maar ik maak het gewoon lekker op.

Terug
Naar boven