AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Je zegt zelf dat de maatregelen mij niet zouden treffen.
Nee man jij zegt altijd dat je erin blijft meegaan omdat de maatregelen jou toch niet treffen. Idd je pensioen kan je wel vergeten denk ik, wordt nu al overgeheveld naar zuiden. Tegen de tijd dat jij met pesioen bent krijg je een maandelijkse uitkering gekoppelt aan je digitale id heb je dat jaar teveel scheten gelaten kun je je reisje Benidorm vergeten.

Dat is wel heerlijk ik heb hier gelukkig wel panelen dus alleen gas. Jij hebt als het goed is helemaal geen kosten?

Normaliteit moet het overschot van de zomer de kosten in de winter dekken. Geen idee of dit 1/1 overeen gaat komen… wij betalen nu 50 euro per maand. Maar bv afgelopen maand zouden we 350 euro terug gehad moeten hebben.

Onze panelen doen theoretisch 12000 kw per jaar. De warmtepomp een goede 4K. En dan het gezin opzichzelf schat ik ook 3k. Rest is overschot. Maar allemaal berekende waardes.

Ik wil niet zeggen dat ik het aan zag komen wat nu gebeurd is. Maar wij wilden wel minder afhankelijk zijn van derden. Mocht de overheid me nu nog naaien met terug leveren ofzo koop ik een tesla battery pack. Of een EV welke wel batterij moet gaan dienen.

Laatste optie is emigreren haha

• Topic Starter Topic Starter
Gaaf man heb je goed aan gedaan zeker in deze tijden. Elektrische auto kopen over een tijdje die moeten ook wel gaan dalen met de huidige stroomprijzen.

• Like
Waarderingen: Xrp
Nee man jij zegt altijd dat je erin blijft meegaan omdat de maatregelen jou toch niet treffen. Idd je pensioen kan je wel vergeten denk ik, wordt nu al overgeheveld naar zuiden. Tegen de tijd dat jij met pesioen bent krijg je een maandelijkse uitkering gekoppelt aan je digitale id heb je dat jaar teveel scheten gelaten kun je je reisje Benidorm vergeten.
Ja, tijdens corona was het credo toch ook survival of the fittest, dat gaat nu toch ook op? En als je je ook nog eens snel kunt aanpassen aan veranderende omstandigheden ga je het lang volhouden. Ook mijn pensioen staat niet in steen gebeiteld, maar ik heb een pensioenverzekering en tot nu toe betaalt bij elke verhoging mijn werkgever netjes de volledige premie zodat de huidige gepensioneerden gewoon krijgen wat hun beloofd is en mijn potje wordt ook tot op de cent gevuld. Daarnaast is mijn huis sowieso hypotheekvrij en met een vakantie maak je me niet blij. Met een paar extra zonnepanelen zou ik ook zo goed als zelfvoorzienend kunnen zijn.

Maar hoe ga jij er dan mee om?

Laatst bewerkt:
Overstappers worden gewoon genaaid nu, die op afgelopen vast contract zaten !
De variabele tarieven zijn niet zo explosief gestegen. Heb van mijn zwager even zijn prijswijziging opgevraagd van afgelopen juli.(Essent variabel)

E9-C665-F6-5-BBC-4-BA6-95-FB-2-A0-F8262277-E.jpg

Ja, tijdens corona was het credo toch ook survival of the fittest, dat gaat nu toch ook op? En als je je ook nog eens snel kunt aanpassen aan veranderende omstandigheden ga je het lang volhouden. Ook mijn pensioen staat niet in steen gebeiteld, maar ik heb een pensioenverzekering en tot nu toe betaalt bij elke verhoging mijn werkgever netjes de volledige premie zodat de huidige gepensioneerden gewoon krijgen wat hun beloofd is en mijn potje wordt ook tot op de cent gevuld. Daarnaast is mijn huis sowieso hypotheekvrij en met een vakantie maak je me niet blij. Met een paar extra zonnepanelen zou ik ook zo goed als zelfvoorzienend kunnen zijn.

Maar hoe ga jij er dan mee om?
Ik ga zondag weer met mijn zoon demonstreren (en de kachel gaat bij mij in de winter op 16) We leven in een leugen en daar hou ik gewoon niet van. Laat ' bigcorp' eerst maar is al die patenten op tafel leggen die ze sinds pakweg wo2 in de kluis aan het wegstoppen zijn. Als dat gebeurd is, dan wil ik om de tafel gaan zitten om te praten over de 'nieuwe wereld'

Oja en ik reageer me regelmatig af in de sportschool dat werkt prima.

De variabele tarieven zijn niet zo explosief gestegen. Heb van mijn zwager even zijn prijswijziging opgevraagd van afgelopen juli.(Essent variabel)

Ik zou ruim 3 keer duurder uit zijn bij mijn huidige leverancier.

Ja die tarieven wil ik nu ook wel dat is nog behapbaar

Ja, tijdens corona was het credo toch ook survival of the fittest, dat gaat nu toch ook op?
Toen hebben we de zwakkeren en debielen beschermd.
Dat gebeurt nu ook weer, minimumloon 10% omhoog en dat geld ook voor de aow, wao, wajong, etc voor de mensen die te lui of te dom zijn om in hun eigen onderhoud te voorzien. Ook de bijstand die ze ontvangen voor wonen en zorg gaat ook omhoog.
Als je werkt krijg je niks, nergens recht op.

Je kunt beter de keet verkopen en je baan opzeggen en vrij zijn met een uitkering.
Morgen maar eens naar de voedselbank, kan ik tenminste nog een beetje terug stelen van die treurige armen. :D

Ja precies zoals ik meermaals aangaf jan modaal wordt keihard genaaid.

Toen hebben we de zwakkeren en debielen beschermd.
Dat gebeurt nu ook weer, minimumloon 10% omhoog en dat geld ook voor de aow, wao, wajong, etc voor de mensen die te lui of te dom zijn om in hun eigen onderhoud te voorzien. Ook de bijstand die ze ontvangen voor wonen en zorg gaat ook omhoog.
Als je werkt krijg je niks, nergens recht op.

Je kunt beter de keet verkopen en je baan opzeggen en vrij zijn met een uitkering.
Morgen maar eens naar de voedselbank, kan ik tenminste nog een beetje terug stelen van die treurige armen. :D
Als ik er aan denk laat volgend jaar weten wat ik met terugwerkende kracht als loonsverhoging krijg.

Grote vraag is natuurlijk, wat gaat er gebeuren in andere sectoren doordat mensen geen geld meer hebben om uit te geven. Is dan ook meteen het personeelstekort opgelost of schiet het zelfs door naar flink wat ontslagen.
En hoe ga ik daar dan van profiteren op de huizenmarkt.

Denken in oplossingen ipv problemen. Steelpan +1
Ik merk nog maar weinig van de stijgende gasprijs, sommige dingen in de winkel zijn iets duurder maar merk er maar weinig van.

Hoe kan ik dat gebruiken tegenover dat gezin met vier kinderen die allemaal moeten eten en een oud, liefst vrijstaand, huis wat ze warm willen stoken voor 5 euro per kuub.

Ik merk nog maar weinig van de stijgende gasprijs, sommige dingen in de winkel zijn iets duurder maar merk er maar weinig van.

Hoe kan ik dat gebruiken tegenover dat gezin met vier kinderen die allemaal moeten eten en een oud, liefst vrijstaand, huis wat ze warm willen stoken voor 5 euro per kuub.
Sommige dingen? Zelfs mijn vissticks zijn in een jaar van 1.50 naar 2.50 gegaan. Kan mn ogen soms niet geloven wat er op dat kut bonnetje staat.

Ze kunnen dat vrijstaande huis straks echt wel kwijt. Staat het een beetje buitenaf, tegen een bosrand ?
Kunnen zij in een tussenwoning gaan wonen, past beter bij hun inkomen. Misschien kunnen ze een kind verkopen...hoe oud is die dochter ?
jij denkt ook al in problemen ipv oplossingen.

Terug
Naar boven