XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

• Topic Starter Topic Starter
Ja correct als je ziet dat sommige mensen 800 euro of meer per maand kwijt zijn aan energie

€800 per maand aan energie?

Das de natte droom van GroenLinks.

Overigens is mijn collega van iemand die een beetje zijn vraagtekens had bij covid en alle maatregelen, veranderd naar een radicaal persoon. Met alle zorgwekkende praat erbij.
Ik kan je geruststellen, @inVorm is niet veranderd. Die was altijd al zo.
:trollface:

Overigens is er met hem nog steeds op een enigszins normale manier van gedachten te wisselen en van mening te verschillen. Dat is wel iets om te koesteren.

Ik vind het goed dat je het doet maar waarom ga je demonstreren? Mijn collega gaat naar elke demonstratie waar hij heen kan. Ik ben het ook niet eens met de gang van zaken de afgelopen paar jaar. Maar wat is het nut van demonstreren? Ik neem aan dat het is om aan te tonen dat je het ergens niet mee eens bent, maar wat dan? Denk je echt dat diegene die hier de dienst hier uitmaakt het iets intereseert dat jij op het malieveld staat met een spandoek? Of een petitie tekent waar niks mee gebeurd.

Nogmaals erg goed dat je je laat horen, alleen probeer ik het nut in te zien van het demonstreren.

Overigens is mijn collega van iemand die een beetje zijn vraagtekens had bij covid en alle maatregelen, veranderd naar een radicaal persoon. Met alle zorgwekkende praat erbij. Heeft ook al enkele waarschuwingen gehad op het werk. (al is dit een beetje off topic)
Met je zuignap op de bank blijven zitten en niets doen helpt natuurlijk helemaal geen f**k. Ja hoe meer mensen bewust worden en de straat opgaan hoe eerder deze corrupte wereld regering valt. Weet 100% zeker dat ze bang zijn, wij zijn namelijk met veel meer. Vive la revolution!

1662152711536.png

330k aan energiekosten per jaar?

Dan ben ik benieuwd wat zwembaden en spa complexen kwijt zijn per jaar.
Die gaan of failliet of jij gaat betalen zodat voorkomen wordt dat ze failliet gaan, heb je nl in 2008 ook gedaan voor de banken zonder dat de meeste mensen het doorhadden. Denk overgins dat ze eerst dr entree gaan verhogen om te kijken of jij het wel wilt en kan betalen.

Met je zuignap op de bank blijven zitten en niets doen helpt natuurlijk helemaal geen f**k. Ja hoe meer mensen bewust worden en de straat opgaan hoe eerder deze corrupte wereld regering valt. Weet 100% zeker dat ze bang zijn, wij zijn namelijk met veel meer. Vive la revolution!

1662152711536.png
Dat was toch dat Free the Nipple protest?
1662153242102.png

Zou goed voor die mensen zijn om in ieder geval wat kritischer naar hun energieverbruik te kijken :o
Dat valt vies tegen.
Ik verbruik nu 1500kwh en 750m3 gas. Volgens mijn energiemaatschappij is dit ongeveer 50-60% van het normale verbruik voor een vergelijkbare woning. Flink onder gemiddeld dus.

Mijn contract uit 2019 kost me €75 per maand. Dit contract loopt in oktober af.

Als ik nu een nieuw contract afsluit kost dit verbruik me €340 per maand.
Als ik naar gemiddeld verbruik zou gaan voor deze woning zou mijn energie me zo'n 500-600 per maand gaan kosten. Dat is 75-90%% van de huur.

Dat valt vies tegen.
Ik verbruik nu 1500kwh en 750m3 gas. Volgens mijn energiemaatschappij is dit ongeveer 50-60% van het normale verbruik voor een vergelijkbare woning. Flink onder gemiddeld dus.

Als ik naar gemiddeld verbruik zou gaan voor deze woning zou mijn energie me zo'n 500-600 per maand gaan kosten. Dat is 75-90%% van de huur.
Volgens mij doelde @Shadow Project op de mensen die vorig jaar al €400 per maand moesten betalen.

Volgens mij doelde @Shadow Project op de mensen die vorig jaar al €400 per maand moesten betalen.

Fair point, ja die gaan dan nu ver over de €1000 per maand betalen.
Dat valt vies tegen.

It's already getting worse.

Dit is op basis van 1600kwh en 750m3.
Ik ga wel gewoon mijn inboedel verbranden voor warmte.

Screenshot_20220902-234201_Samsung Internet.jpg

Dit is op basis van het gemiddelde van mijn woning (3000kwh en 1300m3)
Daarmee zou mijn woonlast met 40% omhoog gaan in 1 jaar en de energierekening gelijk komen met de huur.

Screenshot_20220902-234718_Samsung Internet.jpg

Laatst bewerkt:
Iedereen is dom behalve jij zeker?

Was wel interessant artikel over hoe tevredenheid met de eigen situatie en de situatie van Nederland met elkaar in verband staan. Jij zit in de ja/ja vvd/d66 hoek.

Het echt interessante was dat vrijwel iedereen zich min pf meer langs die as bevond, behalve SGPers. De Mannenbroeders waren redelijk tevreden over de eigen situatie, maar vonden dat het wel met Nederland noet zo goed ging. Zouden de orthoxe gristenen het meest wakker zijn?

C'est le ton qui fait la musique, ik wens je "net niet levend" klinkt toch ook een stuk aardiger dan "val dood"?
Mijn motto is ontevredenheid leidt tot vooruitgang en zelf zit ik ook niet op complimenten te wachten, geef aan wat er beter kan, of zeg gewoon niets.

Een tijd geleden had ik mijn eigen beitels geslepen en vroeg ik aan mijn vader wat hij er van vond, ik kon er waarschijnlijk wel wat hout mee weghakken, maar het zag er eigenlijk niet uit. Ik houd daar wel van.

Terug
Naar boven