MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Wat ik trouwens wel een punt van aandacht vind in de hele energiebesparingsdiscussie waarin men pleit om de thermostaat lager te zetten. Met als argument "Je kan je ook gewoon warmer kleden".

Leuk en aardig in jouw situatie misschien. In mijn situatie zit een kind van 14 maanden dat net kan lopen en nog veel op de grond kruipt en speelt. Ik ben genoodzaakt om de temperatuur aangenaam te houden omdat ik hem anders belemmer in zijn ontwikkeling. Of hij wordt ziek als de vloer te koud is.

Oftewel, dat hele "je kan je ook gewoon warmer kleden en minder stoken" gaat niet voor iedereen op.
"Je kan je kind warmer kleden"
"Je kan je kind op een kleed laten"

YW!

Die post van jou had zo uit een Facebook groepje van Steiner-sletjes kunnen komen, de enige toevoeging die ontbreekt:
"Je wilt toch het beste voor je kindje..."

Zo'n hekel als die hun kinderen als argument gebruikt worden. "Ik moet dan vrij hebben, want ik heb een kind!" "-Dan had je lekker op tijd vrij moeten nemen, heb ik ook gedaan: ik ben naar een festival, doei."
:trollfacex:

Laatst bewerkt:
Wat ik trouwens wel een punt van aandacht vind in de hele energiebesparingsdiscussie waarin men pleit om de thermostaat lager te zetten. Met als argument "Je kan je ook gewoon warmer kleden".

Leuk en aardig in jouw situatie misschien. In mijn situatie zit een kind van 14 maanden dat net kan lopen en nog veel op de grond kruipt en speelt. Ik ben genoodzaakt om de temperatuur aangenaam te houden omdat ik hem anders belemmer in zijn ontwikkeling. Of hij wordt ziek als de vloer te koud is.

Oftewel, dat hele "je kan je ook gewoon warmer kleden en minder stoken" gaat niet voor iedereen op.
Een kind kan je ook warmer kleden.

@apfelstrudel stel je niet aan met dat overdreven gedoe, je kind is geen wietplantje.
kom op man, als het 18graden is in huis is er niks mis. Eigen lichaamstemperatuur kan ie al lang zelf regelen, of je kind moet een ziekte afwijking hebben. Verder denk ik dat je wel eens van een speelkleed hebt gehoord ?

Ook ging mijn reactie niet over een washok in een flatje. wel op blijven letten he ook al ben je aan de :joint:
😘

@apfelstrudel stel je niet aan met dat overdreven gedoe, je kind is geen wietplantje.
Een wietplant!? Een wietplant kan alles hebben wat je er tegenop doet. Die redden zich zelfs met 10 graden nog. Veel strains worden zelfs nog mooier als ze een beetje goed afkoelen 's nachts, leuk paars kleurtje er aan.

Een wietplant!? Een wietplant kan alles hebben wat je er tegenop doet. Die redden zich zelfs met 10 graden nog. Veel strains worden zelfs nog mooier als ze een beetje goed afkoelen 's nachts, leuk paars kleurtje er aan.
Wou eigelijk kasplantje schrijven, maar wietplantje was meer toepasselijk 😉

Is toch wat he in een rijk land als Nederland dat we hier aan moeten denken allemaal.

Het zal allemaal grappig moeten zijn maar vind het wel raar om commentaar te hebben over hoe iemand z'n kind een warm huis voor de winter wil geven.

Het zal allemaal grappig moeten zijn maar vind het wel raar om commentaar te hebben over hoe iemand z'n kind een warm huis voor de winter wil geven.

Willen =/= moeten.

Het is niks minder dan logisch dat hij dat wilt. Alleen het idee dat de CV 2 graden kouder zetten enig noemenswaardig effect gaat hebben op de ontwikkeling van je kind vind ik (persoonlijk) wel wat ver gezocht.

Maar ik ben dan ook geen vader.

Ok, we zijn een arm land Steks.

Waarom gaan we eigenlijk niet terug op kolen? Welk land is er niet groot mee geworden?

Kolenkacheltje. Lekker man. Niks mis mee.

Waarom gaan we eigenlijk niet terug op kolen? Welk land is er niet groot mee geworden?
Een theorie is dat ieder land of beschaving in beginsel door alle stappen van brandstof (poep, hout, houtskool, bruinkool, enz, enz) gaat en dat de basis voor economische vooruitgang de toegang tot (goedkope) energie is.

Kolen, met name bruinkool is ongelooflijk smerig spul en het afgraven (zie Duitsland) is echt misdadig slecht.

Kolen in centrales is op zich nog niet zo'n groot probleem, thuis wil je dat echt niet hebben, olie ook niet trouwens. Hout eigenlijk ook niet, maar dat geeft dan nog een nostalgisch sfeertje.

Die in Eemshaven is ook een farce.

Hoor tegenwoordig ook niks meer over pelletkachels. Hier in de buurt heb je zo een knakker die zulke kachels verkoopt.

Die in Eemshaven is ook een farce.
De centrale opzich niet, de regelgeving heeft dat er van gemaakt.

Terug
Naar boven