MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

@apfelstrudel Je bent wel een meester in overdrijven zeg. We hebben het over graad of 2 verschil in huis, niet dat je je kind van 14 maanden in zijn luiertje op het balkon moet laten kruipen bij -5
Die van Mike klom al bij 5 maanden in zijn luiertje in bomen. Maar Mike heeft dan ook übermensch genen.

Er is een kleine verandering opgetreden mbt de militaire situatie, het zijn namelijk geen Westerse troepen die momenteel her en der in Oekraïne gestationeerd zijn, er zijn geen Amerikaanse basis in Oost-Oekraïne.
Kleine verandering? Door onze hulp worden een potentieel doelwit bij een kernoorlog.

Ik vraag me eerder af wat voor fort we moeten bouwen om Groningen als het straks echt koud wordt ten oosten van ons. En al het defensie materiaal dat of afgestoft moet worden, of reeds weggegeven is :roflol:

Ik vraag me eerder af wat voor fort we moeten bouwen om Groningen als het straks echt koud wordt ten oosten van ons. En al het defensie materiaal dat of afgestoft moet worden, of reeds weggegeven is :roflol:
Duitsland vergoot gewoon zijn lebensraum. Wij zullen op ons balkon 2 minuten klappen omdat we alsnog wat gas mogen terugkopen, tegen een hogere prijs dan ze in Duitsland daarvoor betalen.

Onee wacht, dat gebeurd al.

Dat staan we gewoon gedwee af aan Duitsland :)

Nederlandse economische logica. We verkopen gas voor 20ct per m3, en 2 maanden later kopen we het terug voor 45ct per m3

Nederlandse economische logica. We verkopen gas voor 20ct per m3, en 2 maanden later kopen we het terug voor 45ct per m3
Super slim, want de overheid pakt dan 20 cent belasting per m3 ipv 10 cent.
Dat het duur voor jou wordt boeit ze geen reet. Het levert de staatskas een shitload aan geld op.

Maar reëel, de overheid vind de huidige prijzen niet erg. Enig idee hoeveel geld deze 'crisis' de staatskas momenteel oplevert? 40% van de prijs van energie is belasting?

Laatst bewerkt:
Haha ik ook. Te zwaard en te paard wij gaan, richting Gruningen

Duitsland vergoot gewoon zijn lebensraum. Wij zullen op ons balkon 2 minuten klappen omdat we alsnog wat gas mogen terugkopen, tegen een hogere prijs dan ze in Duitsland daarvoor betalen.

Onee wacht, dat gebeurd al.
Nah... und ?
Nederland is bijna altijd van de Duitsers geweest, ik zie het probleem niet. Eerder meer lebensraum fur uns.
En klappen op een balkon, is not done, tenzij je van het koningshuis bent, of als je alleen maar een balkon hebt, dan mag dat ook wel. :D dan boeit het toch niemand wat je doet.

Terug
Naar boven