AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Dat komt omdat politieke en persoonlijke carrièrebelangen steeds meer goede regelgeving in de weg staan.

Als het nu slecht functioneer dan weet je dat het erna waarschijnlijk helemaal niet meer functioneert.

Zie ook het pensioendebat gisteren, woordvoerders van de coalitie en PvdA en GL hebben geen idee van de materie. De gemiddelde burger is na het college van Omtzigt en andere oppositie-bijdragen inmiddels beter op de hoogte en dankzij de DTV van fungerend voorzitter Bosma kan er nu niemand meer zeggen dat ze niet weten wat een Dikke Staart of Zwarte Zwaan is.
Gelukkig is Omtzigt een geduldige docent en legt hij het ook voor stikstof nog even uit:

Ik heb eerder in dit topic aangegeven dat ik mijn cv water op 50°C heb staan en dat ik mijn huis daar met conventionele radiatoren prima mee kan verwarmen. Laatst is er onderhoud aan mijn ketel gepleegd en heeft de monteur hem anders afgeregeld, op 50°C (en zonder vloerverwarming) schakelt mijn ketel vrij frequent aan en uit omdat het water snel de ingestelde temperatuur bereikt terwijl het huis nog niet op de gewenste temperatuur is. De temperatuur van de cv heeft hij ingesteld op 60°C, maar het vermogen waarmee de ketel stookt heeft hij teruggedraaid. In de praktijk moet het er op neer komen dat de temperatuur in huis al op het gewenste niveau zit voor de het water op 60°C is gekomen en de ketel daardoor dus veel minder hoeft te schakelen wat beter voor de ketel is en ik waarschijnlijk ook nog iets zuiniger stook.

Ik heb eerder in dit topic aangegeven dat ik mijn cv water op 50°C heb staan en dat ik mijn huis daar met conventionele radiatoren prima mee kan verwarmen. Laatst is er onderhoud aan mijn ketel gepleegd en heeft de monteur hem anders afgeregeld, op 50°C (en zonder vloerverwarming) schakelt mijn ketel vrij frequent aan en uit omdat het water snel de ingestelde temperatuur bereikt terwijl het huis nog niet op de gewenste temperatuur is. De temperatuur van de cv heeft hij ingesteld op 60°C, maar het vermogen waarmee de ketel stookt heeft hij teruggedraaid. In de praktijk moet het er op neer komen dat de temperatuur in huis al op het gewenste niveau zit voor de het water op 60°C is gekomen en de ketel daardoor dus veel minder hoeft te schakelen wat beter voor de ketel is en ik waarschijnlijk ook nog iets zuiniger stook.

Groene deugert!

Nee, mijn dochter had toen ze net kon kruipen de drang om de onderblokken van de radiotoren vast te pakken en dan is een lage temperatuur wel zo’n goed idee.

Verder kan je nu maar beter zuinig zijn op je gas-only ketel want binnenkort zijn die niet meer te koop.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Nee, mijn dochter had toen ze net kon kruipen de drang om de onderblokken van de radiotoren vast te pakken en dan is een lage temperatuur wel zo’n goed idee.

Verder kan je nu maar beter zuinig zijn op je gas-only ketel want binnenkort zijn die niet meer te koop.

Maar zoiets doet ze toch maar 1x als ie goed heet is? :dunno:
Ga je haar hele leven de val verzachten? Of komt ze er straks langzaam zelf achter dat de wereld niet van piepschuim is?

Maar zoiets doet ze toch maar 1x als ie goed heet is? :dunno:
Ga je haar hele leven de val verzachten? Of komt ze er straks langzaam zelf achter dat de wereld niet van piepschuim is?
Daar heb je ook gelijk in, ik zal niet meer waarschuwen voor de gashaard komende winter en ik zal de koksmessen niet uit de vaatwasser halen voor ze meehelpt met uitruimen. :thumb:

Ook stom van me dat ik een bed en valmatten onder een klimmuur en klimrek heb liggen.

Vermoed dat ze nog wel vaker willen klimmen. Van het vastgrijpen van een willekeurig object zonder echte meerwaarde, lijkt me dat niet zo evident.
Maar als je toch bezig bent, waarom zou je ze nog kleding aan doen tegen de kou, Wim Hoff is het levende bewijs dat dat overrated is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven