AndroidHealthClinic

hulp. advies van de sportschool

meneerhj

Novice
Waardering
0
Hallo

Ik train nu zon 2 maand, ben begonnen met veel herhaling op een laag gewicht (advies van de sportschool) ,maar nu werd ik voor het laatst aangesproken dat ik veel beter met een hoger gewicht kan trainen met minder herhalingen. Ik train sinds ik ben begonnen met fitness full body. Hij had het ervoor om dan borst, buik, benen en biceps te trainen en de volgende keer rug, schouders en triceps. Hij zei dat ik ook het beste 3 sets met een zwaar gewicht kan trainen. Kan je niet het beste toch wat lager beginnen en steeds het gewicht hoger te leggen? Is dit verstandig om te doen. En moet ik dan meer gaan trainen omdat ik nu om de dag alle spiergroepen aanapak en dan niet. (train nu ma/woe/soms do en zaterdag) b.v. maandag de 4b's, woensdag de rest , donderdag weer de b's en zaterdag de rest?

Klinkt dit als een logisch idee of toch niet.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt

Ik snap niet alles maar je moet idd niet te hoog beginnen maar wel gewoon zwaar trainen en elke week verhogen als je net begonnen ben kan je het best een fullbody schema doen van bijv starting strength zoek het op zou ik zeggen en vertel wat je er van vind het schema wat je nu wilt gaan doem vind ik persoonlijk nogal apart maar dat wil niet zeggen dat het slecht is, welke oefeningen ben je trouwens van plan te gaan doen per spiergroep?

Met een splitschema traint men doorgaans 4x per week of vaker, zodat alle spiergroepen tweemaal per week aan bod komen. Of een splitschema goed is voor jou moet je zelf ondervinden; ieder lichaam is anders en het is niet te zeggen welk soort schema het beste is. Ik vind in je post niet wat je doel is. Kracht of spiermassa? Voor kracht is weinig herhalingen voordelig, voor spiermassa ga je wat hoger in de herhalingen zitten (8-12).

Iets lager op reps is een goede pointer, de frequentie omlaag doen per spier is dan weer een slechte:(

Gewoon lekker fullbody blijven doen. Starting strength is idd een goede, maar je kunt ook kijken naar stronglifts, icecream fitness novice, madcow etc etc.

Ik zou eerst om goede uitleg vragen van de techniek van de 4 grote oefeningen.
techniek en veiligheid eerst.
ik doel op squat, bench press, standing press, deadlift.

Terug
Naar boven