Fitness Seller

hulp bij aanpassen voedingsschema

dennisl

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
87kg
hallo, ik volg nu al een maand of 3 dit voedingsschema maar kom niet echt aan, mijn doel is " clean bulk" ik wil graag aankomen maar proberen niet teveel vet aan te komen, ik train nu 4 jaar waarvan minimaal 2 jaar serieus met naar mijn gevoel een redelijk eetpatroon maar heb toch moeite met aankomen en groei naar mijn gevoel bijna niet tot niet.

ik ben 1.83 en weeg 81.7 kilo met een vetpercentage (maand geleden van 11,5%)

mijn voedingsschema ziet er momenteel als volgt uit:

smorgens 6 uur : 1 eiwitshake met water en 50 g brinta + 2 sneetjes bruin brood met stroop

9:00 4 sneetjes bruin, 2 met kipfilet en 2 met stroop en 100 gram kip

11:00 banaan (hier zo ik mischien wat eiwitten aan toe moeten voegen maar weet niet goed wat aangezien dit een koffiepauze is en ik eigelijk niet uitgebreid kan gaan eten)

12:30 4 sneetjes bruin 2 met kipfilet 2 met pindakaas 2 gekookte eieren en 250 gram franse kwark 1 stuk fruit

14:30 2 plakjes ontbijtkoek en een eiwitshake

17:30 avondeten, dit heb ik niet aangepast aan het fitness maar bestaat meestal uit wraps, pasta met zalm en spinazie, pasta, rijst of aardappels

19:00 trainen

een half uurtje na de training eet ik 100 gr rijst met 100 g kip
dit is meestal rond 21:00

22:00/22:30 250 g kwark voor het slapen gaan

mijn trainingschema zit er sinds deze week zo uit

ma: borst met triceps
di: rug en biceps
wo: schouders en benen
do: borst met triceps
vr:rug en biceps

ma/wo/vr na training buik erbij

mijn oude schema dat ik volgende toen ik dit eetschema deed was:

ma/do borst rug
di/vr biceps triceps
do schouders benen

graag jullie advies voor aanpassingen op dit voedinsschema, ik zou het liefste een warme pasta maaltijd eten om 12:30 en die maaltijd verdelen ov er de maaltijd van 11 uur en half 3 maar dit is wel wat moeilijk i.v.m werk op locatie.

p.s. ik probeer het voedinsschema niet (veel) duurder te maken dan momenteel aangezien ik nog niet zoveel geld over houd (eigen huis, hond enz)

groetjes...

Je maaltijd van 14:30 stelt niks voor, kan je dan niet hetzelfde eten als om 9:00 uur?

11 uur een banaan is ook geen maaltijd, en neem tonijn voor het slapen gaan.

Half uur na de trainen zou ik geen kip eten. Whey eiwit met stukje koolhydraten (binnen een uur na trainen) zoals een banaan of een appel.

• Topic Starter Topic Starter
ik weet dat de ik om 11 uur en om half 3 geen echte maaltijd eet maar dit is best moeilijk op mijn werk , ik werk in de bouw op locatie en dit zijn niet echt pauze''s maar wordt toch regelmatig een bakje koffie gedaan ik ga toch proberen hier wat meer te eten i.p.v de koffie want die drink ik toch niet

het voedingsschema is overigens een schema dat ik heb gekregen van mijn fitness instructeur met een kleine aanpassing ik heb nu zelf het schema wat aangepast ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

6:00 shake met brinta en 2 sneetjes bruin met stroop
9:00 4 sneetjes bruin met kipfilet en 2 eieren
11:00 2 sneetjes bruin met pindakaas 1 banaan (mischien meer eiwitten aan toevoegen?)
12:30 200 gram rijst met 100 g kip en 100 gram groente of 200 g pasta (macaronni/spagetti) met 100 g rundergehakt en 100 g groente (beter de rijst maar voor afwisseling mischien een keer macaronni ofz?)

14:30 2 sneetjes bruin met kipfilet/stroop/pindakaas/40+kaas en 250 g kwark

18:00 avondeten
19:00 trainen direct na training 1 banaan of wat dextrose en 30 min daarna 1 eiwitshake

voor het slapen gaan 250 g kwarm of 100 g tonijn

graag jullie mening

Nog steeds veel te veel van hetzelfde, te veel brood. Varieer in je voeding.

Opzich een leuk schema maar mijn ervaring met eten was dat juist toen ik echt schoon ging eten ik meer aankwam! Ontbijtkoek is geen BB maaltijd zoieso.

Verder eet je maar 1 echte maaltijd na het trainen?? Juist na het trainen moet je carbs loaden en eiwitten eten.. Ik persoonlijk zou wat meer Koolhydraten eten voor het slapen gaan om toch je lichaam te voorzien van de benodigde glycogeen.. Volgende dag heb je dat weer nodig voor je werk en je training. Ik zeg dus zoieso 2 echte maaltijden na een training en gelijk na het trainen dextrose met whey eiwit.

Mocht je op je werk weinig tijd hebben dan is rise en proteïne misschien een goeie optie.. Is een weightgainer/maaltijdvervanger zonder suiker voor als je even geen andere keus hebt.. http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Rice-&-Protein-2500-gram-786

Voor het slapen gaan mag je best wat meer eiwitten nemen dan bijvoorbeel 250gr kwark of 100gr tonijn.

Misschien kun je ook eens fenegriek proberen, daar krijg je nog meer honger van.. Je eet al aardig veel opzich maar je hebt een snelle verbranding..

Ik zou dus schoner eten, meer goeie vetten verdelen over de maaltijden, eventueel weightgainer tussen de maaltijden door, rise en proteïne voor de momenten dat je echt ff snel wat naar binnen moet werken en de ontbijtkoek lekker thuis laten ;)

Succes jonge

Opzich een leuk schema maar mijn ervaring met eten was dat juist toen ik echt schoon ging eten ik meer aankwam! Ontbijtkoek is geen BB maaltijd zoieso.

Verder eet je maar 1 echte maaltijd na het trainen?? Juist na het trainen moet je carbs loaden en eiwitten eten.. Ik persoonlijk zou wat meer Koolhydraten eten voor het slapen gaan om toch je lichaam te voorzien van de benodigde glycogeen.. Volgende dag heb je dat weer nodig voor je werk en je training. Ik zeg dus zoieso 2 echte maaltijden na een training en gelijk na het trainen dextrose met whey eiwit.

Mocht je op je werk weinig tijd hebben dan is rise en proteïne misschien een goeie optie.. Is een weightgainer/maaltijdvervanger zonder suiker voor als je even geen andere keus hebt.. http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Rice-&-Protein-2500-gram-786

Voor het slapen gaan mag je best wat meer eiwitten nemen dan bijvoorbeel 250gr kwark of 100gr tonijn.

Misschien kun je ook eens fenegriek proberen, daar krijg je nog meer honger van.. Je eet al aardig veel opzich maar je hebt een snelle verbranding..

Ik zou dus schoner eten, meer goeie vetten verdelen over de maaltijden, eventueel weightgainer tussen de maaltijden door, rise en proteïne voor de momenten dat je echt ff snel wat naar binnen moet werken en de ontbijtkoek lekker thuis laten ;)

Succes jonge
Ok bedankt hier heb ik al wat meer aan, ik was al aan het twijfelen over een weightgainer maar wist niet of dat net zo goed was als een maaltijd maar tijd is wel een probleem, daarbij wou ik de kosten wat drukken aangezien het allemaal best duur aan het worden is. Heb jij evt tips om bijv nog te eten na de training voor het slapen? En hebben jullie wat tips om makkelijk en snel goedkope koohlydraten binnen te krijgen?, eiwitten is makkelijk kwark,eieren en kip maar koohl. Vind ik altijd moeilijker toch alvast bedankt, en zal de ontbijtkoek thuis laten gr

Ok bedankt hier heb ik al wat meer aan, ik was al aan het twijfelen over een weightgainer maar wist niet of dat net zo goed was als een maaltijd maar tijd is wel een probleem, daarbij wou ik de kosten wat drukken aangezien het allemaal best duur aan het worden is. Heb jij evt tips om bijv nog te eten na de training voor het slapen? En hebben jullie wat tips om makkelijk en snel goedkope koohlydraten binnen te krijgen?, eiwitten is makkelijk kwark,eieren en kip maar koohl. Vind ik altijd moeilijker toch alvast bedankt, en zal de ontbijtkoek thuis laten gr

Rijst, aardappels

heb laatste dagen last van wat vermoeiheid en snelle verzuring van onderarmen en vermoeidheid in onderarmen en benen vooral buiten de training ben van plan komende weken terug te gaan naar 3x pw trainen en alles 1 x te trainen raden jullie dan wel aan om op niet trainingsdagen dezelfde hoeveelheden enz te eten? Ben namelijk bang om te dik te worden haha, en hopen dat 3x niet teweinig is om massa te gainen alvast bedankt gr.

Rust is ook zeer belangerijk, en met je huidige trainingsschema krijg je dat bijna niet. Ik zou bijv. woensdag een rustdag houden.
En over je voeding, als je aan het bulken bent dan stijgt je vet% zowiezo dus ligt eraan wat je wilt

Terug
Naar boven