MuscleMeat

Hulp bij buikspier hypertrofie: frequentie van 'workout'.

Bedoel je hier mee dat je alleen je buik gaat trainen, en niks meer aan de rest van je lichaam gaat doen?

Nog steeda me vraag niet beantwoord na zo lang verhaal, wil je alleen je buik gaan trainen?

Ja, de rest van me lichaam is oké dankzij gewoon bewegen in dagelijks leven :)

zoiets moet je echt hier niet komen zeggen op het forum :p

train gewoon je hele lichaam, ook je rug borst benen schouders etc, alles, anders ga je flinke rugklachten krijgen, en je ziet er ook gewoon niet uit dan :p

Nog steeda me vraag niet beantwoord na zo lang verhaal, wil je alleen je buik gaan trainen?

Als je zijn eerste post had gelezen, had je het geweten..

Nu wil ik massa van buikspieren doen toenemen. Andere spieren wil ik niet trainen, ik vind ze esthetisch goed zoals ze zijn.

__

OP:
Dan je belangrijkste vraag:

ik vind weinig informatie over hoeveel tijd ik tussen een workout van dit type moet laten. Ik weet dat je tijd moet gunnen aan je spieren om te herstellen+compenseren voor het geleden herstel .. maar hoeveel specifiek voor de buikspieren met deze 'hypertrofie' workout?

Een dag ertussen laten. Sommige zeggen dat je dit best elke dag kan doen, maar ik ben van mening dat ook buikspieren rust nodig hebben na een goede workout.

• Like
Waarderingen: wiim
Die 'workout' kan je rustig elke dag doen.
Hypertrofie bij buikspieren zal alleen wel tegenvallen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de antwoorden!

@BelowZero > waarom zou dit tegenvallen? Kan je dat even toelichten?

Dit is trouwens die vriend van me die sprak over hypertrofie. Voor mij mag het net iets minder zijn.
http://drive.google.com/a/annuntiata.be/file/d/0B4lxzhBlpVa_ZGh0X1BRcTF1V2c

@LeonM > Wat het vetpercentage betreft zou dat zeker kunnen. Ik ga af op mijn weegschaaltje van de Aldi :). Verder ga ik er ook altijd op gaan staan op hetzelfde moment, wat altijd na de 'workout' is ... dus dat zal dan ook wel het meest gunstige moment van de dag zijn.

Oordeel zelf (let maar niet op de witheid, laat ik dat maar op de flash steken):

http://drive.google.com/file/d/0B4lxzhBlpVa_QWh0Q2NkazJoSW8
http://drive.google.com/file/d/0B4lxzhBlpVa_TVRwSzRUUkM5ZEE

Ik ga alvast wat verder zoeken wat nog mee getraind moet worden.

Laatst bewerkt:
Dude alles moet nog mee getraind worden.

zucht, wat een hoop kortzichtige mensen hier zeg. Een beetje respect, constructieve reacties in plaats van continue neerbuigend te doen... Als ik zo moest reageren telkens iemand mij een informatica-gerelateerde vraag stelt...
Ik was onder de impressie dat een forum dient om elkaar te helpen, niet om uit de hoogte te doen tegen mensen die nieuw zijn. Blijkbaar ben ik hier aan het verkeerde adres. Graag een slotje dus.

Tussen haakjes, niet iedereen wil er hetzelfde uitzien. Ik kom hier toch ook niet commentaar geven op jullie keuzes? Ik kwam hier info vragen en het enige wat ik krijg zo'n neerbuigende reacties die helemaal niets bijdragen.

Moest het effectief een vraag zijn, ja ik ben 27. 'k Word er 28 in november. :yawn:

Wat verwacht je dan voor reacties op een BB forum als je zo'n topic maakt??
Ga lekker op dutchfitness kijken ofzo..

Dutchfitness verwijst naar hier door wanneer je een account wil maken :)
Ik verwachtte onderbouwde, constructieve reacties. Of op z'n minst onthouding als men niets te melden heeft..

Laatst bewerkt:
Dus wat je eigenlijk wil is een sixpack op een skinny lichaam? Hmm...

misschien moet je gewoon nog veel meer afvallen, je kunt nooit droog genoeg zijn, over massa kwijtraken hoef je verder toch niet bang te zijn. die is er nml niet...
de zichtbaarheid van buikspieren komt van weinig buikvet en amper van dikke buikspieren, dus als dat is wat je wil ... tsjah gewoon op je eten letten dan. laat dat buikspieren trainen maar zitten, het lijkt mij dat spieren trainen alleen zin heeft als je alles traint, omdat als je dat niet doet, je houding nog veel ongelijker wordt. alleen je onderrug sterker maken zonder buik kracht is niet slim, vraag me afhoe slim het tegenovergestelde is ...

succes dan maar he

Dutchfitness verwijst naar hier door wanneer je een account wil maken :)
Ik verwachtte onderbouwde, constructieve reacties. Of op z'n minst onthouding als men niets te melden heeft..

Als je je hier aanmeld krijg je ook een bericht dat je doorverwijst naar de FAQ voor beginners. Daar staan 90% van de vragen en antwoorden die gesteld worden al in, of ze verwijzen naar 1 van de vele stickys.
In die super goede informatieve stickys sticky's staat eigenlijk alles wat je moet weten. Dat is ook gelijk de handycap van dit forum, Lees je de stickys dan kun je eigenlijk bijna geen vragen meer hebben.

Als je die informatie gelezen had, had je ook geweten dat het trainen van alleen je buikspieren weinig zoden aan de dijk zet. Het is maar een relatief kleine spiergroep die relatief weinig energie verbrand.
Zichtbare buikspieren is het resultaat van een lager vetpercentage. En dat vetpercentage verlagen doe je het beste door je hele lichaam te trainen. Met name door de grote spieren (borst, rug, benen) aan het werk te zetten, verbrand je meer.
Door je hele lichaam op de juiste manier te trainen, zal je houding ook verbeteren. Met jou blessures en klachten is het niet onverstandig om onder begeleiding van een fysiotherapeut te trainen. Of in ieder geval onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft en op de hoogte is van jou klachten. Helaas laat in veel sportscholen de begeleiding nogal te wensen over.

Daarnaast moet je goed op je eten letten. Veel mensen denken dat ze goed en gezond bezig zijn, maar eten in de praktijk toch te veel vet en te weinig koolhydraten.
Daarom is het verstandig om dit toch een tijdje voor jezelf serieus bij te houden. Alleen dan zie je wat je voor jezelf beter kunt doen. Het is echt niet moeilijk, je moet het gewoon even doen.
Lees ook de stickys in het voedingsgedeelte eens goed door.

Okay bedankt voor de bijkomende info.

@M1983
De FAQ had ik gelezen, de stickies niet, zal 'k es doen.

Ik had in ieder geval al gelezen dat buikspieren vooral gaat om afvallen, niet buikspieren trainen. Vandaar dat ik al een heel eind aan het afvallen ben (vooral via voeding) en pas recent een klein beetje buikspieren erbij doe .. gezien ik dacht op een vetpercentage te zitten dat voldoende laag zou moeten zijn. Ik ga ook nog altijd (momenteel 6km) lopen na die buikspieroefeningen. Misschien had ik dat niet voldoende duidelijk gesteld.

'k Neem alvast mee dat ik mss beter iets anders kan doen dan lopen, wat de rest van het lichaam ook meetraint. Vroeger ging ik zwemmen in plaats van lopen, maar dat lukt omwille van m'n schouder moeilijk (maar niet onmogelijk). Het is dus niet dat ik 20 minutjes per dag buikspieroefeningen doe en de rest van de dag gewoon op de bank chips zit te eten eh.. :).

Bedankt ook voor de tips i.v.m. eten. Teveel vet lijkt me sterk maar kan het altijd es uitrekenen.

@jeroenus
Wat massa betreft is die er inderdaad niet. Heb ervoor gekozen eerst vet kwijt te raken en dan pas wat massa bij te maken .. maar niet te veel dus, want dat zie ik niet graag. Ben op dat vlak nog aan het afwachten of ik er uberhaupt bij wil.
Voor zover ik weet is het zo dat je eigenlijk je rug sterker maakt door je buikspieren wat te trainen (niet overdrijven natuurlijk). Dat las 'k online tenminste en vertelde m'n broertje, die leerkracht lichamelijke opvoeding is. Niet echt de meest wetenschappelijke bronnen maar goed.. daarom kwam ik dus ook naar hier ;).

@Dehaantje
Bijna goed, niet echt een 'full' sixpack maar laat ons zeggen het begin van sixpack op een skinny lichaam inderdaad. Klinkt misschien gek maar tja ..

Laatst bewerkt:
Azijnzeikers zijn er altijd... Hoe vordert de workout? Voel je je buikspieren branden tijdens de oefeningen? Heb je de volgende dag last van spierpijn? En persoonlijk vind ik 8 reps te weinig per set om buikspieren te laten branden.. Ik doe meestal 2 keer per week abs.

Bedoel dit niet raar maar ga alsjeblieft naar de sportschool. Alleen buik trainen is ook zo saai.
Train lekker je hele lichaam, is stukken leuker.

Terug
Naar boven