MuscleMeat

hulp bij deadlift

steebz

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
ik ben nu al half jaartje 1 keer per week aan t dealiften op deze manier:
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

Alleen nu merk ik dat mn knien tegen de stang aan schuren bij omlaaggaande beweging. Vraag ik aan de instructeur wat ik fout doe..zegt ie: dat deze oefening slecht is en niet bestaat ??? Zeg ik: Dit is wel een bestaande oefening.. wat doen powerlifters dan? Zeg ie: jy bent geen powerlifter dus moet je deze oefening niet doen want dat is slecht voor je knieen.
Vervolgens begint ie me andere oefening uit te leggen. Stif legged deadlift (dus dat je alleen met je rug buigt) En dat vertelt een docent bodypump die Alo heeft gedaan. Onbegrijpelijk die gast.. maarja :mad:

Maargoed mn vraag was: is dit schuren van de stang langs de knieen normaal, of die ik toch iets fout?
Tnkzz

Punt 1: Sla die instructeur met een ketting de dood in.
Punt 2: Ik schuur ook met de barbell over mijn benen bij de beweging naar beneden. Ik heb daar vaak blauwe plekken en soms haal ik mijn schenen open. Dat is niet hardcore, maar het kan niet anders. Wat een beetje helpt is een lange, gladde broek aantrekken.

edit: Mijn knieen worden btw op de een of andere manier ontzien. (waarschijnlijk door dikte van quads hehe); maar je kan de barbell ook met een boogje om je knieen leiden om vervolgens weer langs je schenen naar beneden te geleiden.

bij mij raakt de stang ook mn benen tijdens de hele beweging, en dat is niet meer dan normaal als je het mij vraagt.

Hai Hai

Ik herken je probleem.
heb er zelf namelijk ook last van.
Volgens mij heel normaal, omdat je de stang vlak langs je lichaam hebt.
Hou je hem verder van je lichaam, wordt je houding slechter en wordt het ook een stuk zwaarder.
Je kun een keer een stuk sporttape net boven je knieen plakken, misschien dat dit helpt. Dit kun je ook met je schenen doen

Succes

Het is perfect normaal dat die stang je benen raken, wat velen doen (o.a. vooral powerlifters inderdaad) is gewoon 'scheenlappen' en/of lange voetbalkousen dragen zoals voetballers.

Naar beneden is meestal niet meer dan een val bewegen en dan kan je best je benen wat gestrekter houden, dan herpositioneren en weer trekken. Dat de stang tijdens de opwaartse beweging je knieen/schenen schamt hoort en is hardcore :p

steebz zei:
Vraag ik aan de instructeur wat ik fout doe..zegt ie: dat deze oefening slecht is en niet bestaat ??? Zeg ik: Dit is wel een bestaande oefening.. wat doen powerlifters dan? Zeg ie: jy bent geen powerlifter dus moet je deze oefening niet doen want dat is slecht voor je knieen.
:shake: :grumble: :splat: :splat: :splat: :splat: :tomato: :whip: :shoot:

zo even afreageren...

• Topic Starter Topic Starter
(Soulfly) zei:
:shake: :grumble: :splat: :splat: :splat: :splat: :tomato: :whip: :shoot:
zo even afreageren...

hahaha niet te geloven he, dat dat instructeur is op een sportschool!! :headbang: Ik ben verder niet in discusie gegaan en vraag die lozers niks meer. Daar is dbb-forum voor;)
Maare tnkz voor de reacties.. die rode plekken op mn knieen vind ik niet zo erg, maar ik dacht dat ik iets fout deed met de techniek.

Sumo manier doen, je benen breed/breder uiteen zetten en de stang wat breder vastpakken, op die manier gaan ook automatisch je kniëen wat meer naar buiten wijzen. Bovendien ben je zo iets sterker en kun je nóg meer heffen omdat de ROM korter is. :thumbup:

MightyDuck zei:
Sumo manier doen, je benen breed/breder uiteen zetten en de stang wat breder vastpakken, op die manier gaan ook automatisch je kniëen wat meer naar buiten wijzen. Bovendien ben je zo iets sterker en kun je nóg meer heffen omdat de ROM korter is. :thumbup:
Is persoons afhankelijk, anders zou iedereen sumostyle liften he :P
En hij wilt dan nog steeds je schenen raken :( Gewoon een lange broek aan!

• Topic Starter Topic Starter
ach staat wel interesant, van die plekken op je benen;)

Het is juist belangrijk om de stang zo dicht mogelijk bij je benen te houden ivm blessures.

Met welke soort deadlift train je nou specifiek je rug en met welke je hams??

Sumo is volgens mij vooral rug, stiffed/romanian deadlift je hams (dus met gestrekte benen)

Leophyte zei:
stiffed/romanian deadlift je hams (dus met gestrekte benen)
Deze
BBStrtBackStrtLegDeadlift.gif

Ehh, ja. Welke is het nou precies? :D

Sorry voor de lompe kick, maar ik ben nu toch ook wel benieuwd, welke wat belast. Zelf doe ik de stiffed/romanian deadlift.. Altijd al gedacht dat hij zo moest.

Waarom is het beter dan om het met je benen te gebogen te doen en die te strekken als je opstaat?

Steinovisch zei:
Sorry voor de lompe kick, maar ik ben nu toch ook wel benieuwd, welke wat belast. Zelf doe ik de stiffed/romanian deadlift.. Altijd al gedacht dat hij zo moest.

Waarom is het beter dan om het met je benen te gebogen te doen en die te strekken als je opstaat?

Stiffed/Romanian train je meer je hams. Stiffed kun je trouwens beter niet doen is slecht voor je rug. Romanian is beter.

Die deadlift op het plaatje traint voornamelijk de rugspieren

Heb je misschien een plaatje/filmpje van Romanian?

Terug
Naar boven