vincentsharksbk
Cool Novice
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bedoel je dan dat je meteen ontbijt 1 en 2 op moet eten of hoe moet ik dit zien..het is het beste te concentreren op 1 doel of vet kwijt of spier erbij.
kies dus je doel en ik help je verder
en wat is power? is dat trainen met gewichten?

dan kies ik voor meer spiermassa
power bedoel ik idd fitnesse eerst beetje fietse dan gewichte
thnx
Even een vraagje, ik fitness sindskort, maar let daarbij nog niet echt op mijn voeding, nu wil ik dit wel gaan doen om het toch compleet te maken.. Maar als ik het goed begrijp moet ik sochtends 2 keer gaan ontbijtenbedoel je dan dat je meteen ontbijt 1 en 2 op moet eten of hoe moet ik dit zien..
en oe weet ik dan welk schema bij mij past kan je dat maken of nie
thnx
Is dit een goed schema?
Trainingsschema:
Maandag:
BORST
BICEPS
BUIK
Dinsdag:
RUST
Woensdag:
RUG
TRICEPS
BUIK
Donderdag:
RUST
Vrijdag:
BENEN
SCHOUDERS
BUIK
Zaterdag:
RUST
Zondag:
30 min hardlopen of joggen? (+- 5km afhankelijk vh tempo natuurlijk)
De oefeningen hierbij (van elke oefening 3 sets, sommige sets met superslow reps, moet nog uitmaken welke)
Schouders + traps: shrugs, front raise, upright row, arnold press, millitary press
Borst: bench press, cable flyes, chest press, incline press
Buik: leg raises, crunches
Benen: squat, calf raises, leg curl, leg extension, leg press
Biceps: hammer curl, concentration curl, dummbell curl, preacher curl
Triceps: french press, scull crusher, dips, kickback, push down
Rug: deadlift, front pull down, cable row, chin up
-------------------------------------------------
Rnbflavour: kan je eens tonen in welke volgorde ik de oefeningen het best doe, ik geraak er niet aan uit

Compound: alle soorten squats, split squats, lunges, deadlift, OH presses, bench presses, pullups, rows, cleans,....Ik weet al dat compound steeds voor isolatie komt tenzij je een pre-exhaust workout doet
maar ik vroeg me concreet af welke er allemaal compound zijn en welke isolatie
compound: bench press, deadlift, squat??
zijn er nog
isolatie: alle curls?
Ik weet al dat compound steeds voor isolatie komt tenzij je een pre-exhaust workout doet
maar ik vroeg me concreet af welke er allemaal compound zijn en welke isolatie
compound: bench press, deadlift, squat??
zijn er nog
isolatie: alle curls?
totaaloefening - een beweging over meerdere gewrichten waarbij meerdere verschillende spieren pas op een bepaald gedeelte van de oefening worden aangesproken en eigenlijk alle spieren in het lichaam worden aangesproken (olympische oefeningen en sommige odd lifts of strongman events).
compound - is beweging in meerdere gewrichten waarbij alle betrokken spieren de gehele beweging op spanning staan.
alle press bewegingen
alle row en pull bewegingen
alle squat en deadlift bewegingen
maar een barbelcurl waarbij je de biceps ook verkort vanuit de schouder EN de elleboog is een compound. en een straight leg goodmorning is dus een isolatie.
soms word er gezegd isolatie is 1 spier en compound meerdere, maar er is eigenlijk geen 1 beweging te bedenken waarbij je maar 1 spier gebruikt.

Lol, noem jij staright leg!!!!!!goodmorings isolatie en curls (wanneer ook beweging in het schoudergewicht plaatsvind) compound?![]()
Lol, noem jij goodmorings isolatie en curls compound?
Natuurlijk gebruikt je meerdere spieren bij bvb een curl, maar je traint ze niet. Dat is met verschil met pakweg bench press, je traint schouders, triceps en borst.
Dan mag je mij eens vertellen welke spier je aan het isoleren bent bij straight leg goodmornings.dan wel ja.
maar romanian good mornings en curl alleen vanuit de elleboog dus niet
Als dat zo is, dan is het tijd voor ofwel een nieuwe definitie ofwel een naamsverandering.het gaat niet om de spier maar om de gewrichten (beweging) waarop de indeling tussen isolatie en compound gemaakt worden