AndroidHealthClinic

voor de beginners: deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke vandaag voor de tweede keer gedeadlift
ben vooral thuis ff bezig geweest met de techniek oefenen voor de spiegel, aangezien ik geen zin heb in blessures etc.

maar volgens mij ga ik te diep met naar de kont naar beneden/door de knieen om een rechte rug te houden( dit ontstaat wanneer ik de laatste cm wil overbruggen met me armen om de bar te pakken, doe ik dit niet met de knieen dan krijg ik een bollere rug, en dat is volgens mij niet de bedoeling), maar als als ik de filmpjes zie op youtube en wat diverse plaatjes, dan gaat men lang niet zo diep met de ass/knieen naar beneden en zijn de ruggen ook wat boller dan hoe ik het wil doen.

Ik voel de deadlift zeker wel na de training, en volgens mij voel ik hem ook niet verkeerd :P
anders haal ik volgende keer wel nog ff de boss van de zaak erbij om te checken
anders maar keer filmpje maken en hier neer zetten :o

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Als dat zo is, dan is het tijd voor ofwel een nieuwe definitie ofwel een naamsverandering.
Je noemt het "isolatie" omdat je één spieren isoleert, en compound omdat je meerdere spieren traint.

er is geen oefening waarbij je 1 spier isoleert dus dat is sowieso onzin.

ben vooral thuis ff bezig geweest met de techniek oefenen voor de spiegel, aangezien ik geen zin heb in blessures etc.

maar volgens mij ga ik te diep met naar de kont naar beneden/door de knieen om een rechte rug te houden( dit ontstaat wanneer ik de laatste cm wil overbruggen met me armen om de bar te pakken, doe ik dit niet met de knieen dan krijg ik een bollere rug, en dat is volgens mij niet de bedoeling), maar als als ik de filmpjes zie op youtube en wat diverse plaatjes, dan gaat men lang niet zo diep met de ass/knieen naar beneden en zijn de ruggen ook wat boller dan hoe ik het wil doen.

Ik voel de deadlift zeker wel na de training, en volgens mij voel ik hem ook niet verkeerd :P

zolang je je onderrug maar echt houd en je hele lichaam op spanning zet is er geen gevaar.
verder moet op het moment dat de bar van de grond komt je hele lichaam op spanning staan. je ziet wel eens dat armen niet op spanning staan en dat ze dan ineens een ruk geven. dat kan schouder en biceps blessures opleveren.

verder moet je zorgen dat op het moment dat de bar van de grond komt je rug alleen maar verticaler komt en niet eerst je kont omhoog en dan gaan liften.

waarschijnlijk zijn je hamstrings te kort, die kantelen je bekken naar achteren als ze op rek zijn, waardoor je rug bolt. probeer ze wat te stretchen. Ik weet niet of je in staat bent om een arched back fullsquat te maken, zodra je die kan zijn je hams zowieso wel flexibel genoeg om te deadliften.

er is geen oefening waarbij je 1 spier isoleert dus dat is sowieso onzin.

Bon, ik snap je punt. Maar ik ga nog steeds niet akkoord dat je een goodmorning (een oefening waarmee je hamstrings, onderrug en glutes traint) isolatie noemt en een curl (waarmee je uitsluitend biceps traint) een compound.

Bovendien is het evenmin mogelijk één enkel gewricht te isoleren, zo hebben we allebei ongelijk.

Een goodmorning isolatie noemen is echt bullshit idd. Fijne tips geef je ook over deadliften RnB, onderrug een beetje bollen maakt niet uit als je maar spanning op je hele lijf zet. Prima, geef je ze wel mijn kaartje aub zodat ik ze ruim op tijd in kan plannen voor revalidatie?

Een goodmorning isolatie noemen is echt bullshit idd. Fijne tips geef je ook over deadliften RnB, onderrug een beetje bollen maakt niet uit als je maar spanning op je hele lijf zet. Prima, geef je ze wel mijn kaartje aub zodat ik ze ruim op tijd in kan plannen voor revalidatie?

Haha wat zie ik nou!

"RnBFlavour" levert de patienten en "TheNose" lapt ze op.. een lucratief businessje al zeg ik het zelf.

Laatst bewerkt:
Bon, ik snap je punt. Maar ik ga nog steeds niet akkoord dat je een goodmorning (een oefening waarmee je hamstrings, onderrug en glutes traint) isolatie noemt en een curl (waarmee je uitsluitend biceps traint) een compound.

Bovendien is het evenmin mogelijk één enkel gewricht te isoleren, zo hebben we allebei ongelijk.

jup het is maar hoe je de verdeling maakt.

maar 1 gewricht kun je wel zien.
met een curl belast je biceps,brachiales, voorste schouderkop, bovenste borstkop, brachioradiales, onderarmspier etc etc

weliswaar in mindere mate sommigen maar een spier isoleren doe je niet.

ehm waar heb jij het over?

ik heb niks over onderrug bollen gezegd

en wat mag er dan blessuregevoelig zijn in mijn tips?

heej :)

je zegt het zelf al het is wat weinig :)
hou me op de hoogte!!

Zo zag mijn voedingsschema voordat ik begon met krachttraining eruit:

Ontbijt (295kc) 9h:

3 sneden volkorenbrood met schijfjes banaan en dieetjam
Flesje Benecol

45' hometrainer (op't gemak, geen weerstand)

Lunch 12h30 (352kc):

Kleine tas groentesoep
Makreelfilets in tomatensaus, uit blik, 100g
Aardappelpuree (met 50 ml sojamelk en 158 g gekookte aardappelen)
200 g gekookte snijbonen en ajuin

Tussendoortje 15h (88kc): appel 205 g

Diner 17h15 (286kc):

3 sneden volkorenbrood met tomaat/komkommer/radijzen en 14 g gerookte zalmfilet
70 ml sojamelk

Tussendoortje 20h (72kc): Alpro Soja yofu natuur (2,5 g suiker per 100g), 120g, met stukjes aardbei (33g) 72kc

Tussendoortje 21h30 (60kc): 20 g kruidkoek (met 2 koffielepels suiker per kg en veel kruiden)

Nu eet ik dus, zoals je in mijn vorig schema kon lezen, meer eiwitten, en veel minder (complexe) koolhydraten. Er staan geen percentages en grammen eiwit, koolh., vetten bij omdat ik het verschil van toen met nu gewoon wou laten zien. Ik kan het altijd wel uitrekenen als je wil. Dit schema, gelijk ik vroeger at, zou dan te veel koolh. bevatten en eerder voor een refeed-dag dienen? Maar geef mij maar een junkdag, ik kan echt niet zonder mijn wekelijkse zonde van ijs, of een goeie pasta, of een friet,...

Dit was mijn nieuw schema trouwens, zal het hier voor het gemak maar opnieuw zetten:

Dinsdag 12/6
240 sit-ups, 3x40 been- en bilspieroefeningen met 1’ tussen

12’ gewandeld

Ontbijt 8h30 243.2kc, 18.16g e, 29.325g k, 6.02g v
Muesli met vruchten en noten, 40g 3.72e, 22.88k, 1.88v
Benecol 2.2e, 4.3k 1.5v
Sojamelk, 120ml 4.44e 0.12k 2.64v
75 g kwark 0% 7.8e 2.025k

Lunch 12h20 323.3kc, 18.543g e, 49.552g k, 4.613g v
2 sneden volkorenbrood (63g) met tomaat(54g)/komkommer(43g)/radijzen(13g) en 1 hardgekookt eiwit(40g) 6.993 27.72 1.449/0.486 1.026/0.344 0.516/.13 0.52/4.84
Kiwi 131g 1.31 19.65 0.524
Sojamelk, 120 ml 4.44 0.12 2.64

Tussendoortje 15h55: peer 167g 66.8kc, 1.002e, 15.698k

11’ gewandeld

Diner 18h25 309kc 23.45e, 37.005k, 8.63v
Gekookte aardappelen, 80g 1.84 13.44
Gekookte asperges (100g), snijbonen en ajuin (150g), 250g 1 3/2 5
2 quornfilets, 135g, gebakken in 2 kl olijfolie (+/-5g) 17.01 7.965 7.43
Kleine tas groentesoep 1.6 7.6 1.2

Tussendoortje 21h10: potje kwark 0%, 100g met stukjes aardbei (50g), suikervrije kauwgom 68k, 10.75e 6.3k
Suikervrije kauwgom 1k

Tussendoortje 21h45: 56g rauwe wortelen 15.68kc, 0.224e, 3.752k

Totaal: 1029.98kc, 72.129 g eiwit (28.01%), 142.632 g koolh.(55.39%),
19.263 vetten (16.83%)

Zonet een nieuw voedingsschema gekregen van de diëtiste (met 1,4-1,7 g eiwit per kg lichaamsgewicht, +/-1200 kcal, voor mijn 1m46, 32-33 kg en 6,6-6,8 g vetmassa):

Ontbijt:

60 g ontbijtgranen, 150 ml magere/halfvolle/sojamelk

Lunch:

2 sneden volkorenbrood met 20 g kaas of 40 g kwark of 40 g eiwit of 25 g vleeswaren, smeervet (dit ga ik niet doen, ik lust het gewoon niet)
150 ml melk

Tussendoortje: fruit, 25 g noten, pudding (bvb Forticreme), yoghurt, peperkoek, granenkoek,...

Diner:

Tas soep met vermicelli of sojaroom
150 g gekookte vis/100-120 g gevogelte
150 g gekookte eiwitrijke groenten of 250 g gekookte eiwitarme groenten
250 g gekookte aardappelen/125-150g gekookte zilvervliesrijst/volkoren deegwaren
1 eetlepel olie

Tussendoortje: idem boven (minstens 1 tussendoortje per dag moet dan eiwitrijk zijn)

Wat vinden jullie van dit schema? Is het goed als ik het zo doe? Graag reacties! Bedankt mensen!

Zonet een nieuw voedingsschema gekregen van de diëtiste (met 1,4-1,7 g eiwit per kg lichaamsgewicht, +/-1200 kcal, voor mijn 1m46, 32-33 kg en 6,6-6,8 g vetmassa):

Ontbijt:

60 g ontbijtgranen, 150 ml magere/halfvolle/sojamelk

Lunch:

2 sneden volkorenbrood met 20 g kaas of 40 g kwark of 40 g eiwit of 25 g vleeswaren, smeervet (dit ga ik niet doen, ik lust het gewoon niet)
150 ml melk

Tussendoortje: fruit, 25 g noten, pudding (bvb Forticreme), yoghurt, peperkoek, granenkoek,...

Diner:

Tas soep met vermicelli of sojaroom
150 g gekookte vis/100-120 g gevogelte
150 g gekookte eiwitrijke groenten of 250 g gekookte eiwitarme groenten
250 g gekookte aardappelen/125-150g gekookte zilvervliesrijst/volkoren deegwaren
1 eetlepel olie

Tussendoortje: idem boven (minstens 1 tussendoortje per dag moet dan eiwitrijk zijn)

Wat vinden jullie van dit schema? Is het goed als ik het zo doe? Graag reacties! Bedankt mensen!

opzich wel netjes ja :)
nu kijken wat het doet met je gewicht, maar neem aan dat je over tijdje terugkomt en gekeken word hoe het gaat en dan eventueel bijgesteld word :)

Ja, binnen 3 weken ga ik terug. 't Is heel wat meer dan mijn 60 g rijst, 40 g muesli, enkel brood is weinig, ik kan toch 3 sneden gebruiken ipv 2. En terug banaan op mijn boterham mag ik eten (zo 1/3, niet alle keren een ganse natuurlijk). Dat mis ik geweldig. En 1 keer per week eet ik 130 g meergranenstokbrood als lunch, dat laat ik niet. Mijn coupe roomijs 1 keer in de week ook niet, en ik voer mijn frietjes (100g) eens per week ook terug in denk ik.

hallo iedereen ik zou graag rap buikspieren hebben hou zou dat kunnen zou je mij uitlegwillen geven stuur het dan naar dolftorfs@hotmail.com maar ik heb aleen wat halters meer niet lukt het dan nog en ik snap niks van die moeilijke woorden plz srtuur wat

Ja, binnen 3 weken ga ik terug. 't Is heel wat meer dan mijn 60 g rijst, 40 g muesli, enkel brood is weinig, ik kan toch 3 sneden gebruiken ipv 2. En terug banaan op mijn boterham mag ik eten (zo 1/3, niet alle keren een ganse natuurlijk). Dat mis ik geweldig. En 1 keer per week eet ik 130 g meergranenstokbrood als lunch, dat laat ik niet. Mijn coupe roomijs 1 keer in de week ook niet, en ik voer mijn frietjes (100g) eens per week ook terug in denk ik.

het gaat erom dat je aankomt niet afvalt. okee niet al teveel vet maargoed.
je kunt dus eten wat je wil, maar MINSTENS dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven