MuscleMeat

voor de beginners: deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Over het cutschema op pagina 1.

Ik ben zelf veel aan het lezen browsen op dit forum omdat ik graag wil gaan afvallen. Zelf heb ik niet de toereikende kennis om een voedingsschema samen te stellen. Dus leek het mij een goed plan om dit schema te gaan gebruiken.

Alleen heb ik enkele dingen die mij niet duidelijk zijn. Je hoort en leest overal dat je veel gevarieerd moet eten. Maar in dit schema, eet je best vaak het zelfde, of zie ik dit verkeerd? Zelfde geld voor dat je 2 stuks fruit moet eten, vanwaar zijn die dan niet verwerkt? Niet dat ik het erg vind, want persoonlijk ben ik geen liefhebber van fruit. :rolleyes:

Ik heb mijn BMR uitgerekend en dat komt uit op een kleine 1900 kcal, dit schema eindigt op 2100 kcal. Op wat en hoe kan ik het dan 'inkorten' zodat ik de juiste hoeveelheid binnenkrijg?

• Topic Starter Topic Starter
Over het cutschema op pagina 1.

Ik ben zelf veel aan het lezen browsen op dit forum omdat ik graag wil gaan afvallen. Zelf heb ik niet de toereikende kennis om een voedingsschema samen te stellen. Dus leek het mij een goed plan om dit schema te gaan gebruiken.

Alleen heb ik enkele dingen die mij niet duidelijk zijn. Je hoort en leest overal dat je veel gevarieerd moet eten. Maar in dit schema, eet je best vaak het zelfde, of zie ik dit verkeerd? Zelfde geld voor dat je 2 stuks fruit moet eten, vanwaar zijn die dan niet verwerkt? Niet dat ik het erg vind, want persoonlijk ben ik geen liefhebber van fruit. :rolleyes:

Ik heb mijn BMR uitgerekend en dat komt uit op een kleine 1900 kcal, dit schema eindigt op 2100 kcal. Op wat en hoe kan ik het dan 'inkorten' zodat ik de juiste hoeveelheid binnenkrijg?

het is gewoon een voorbeeldschema zodat je weet hoe je aan de slag kunt gaan. het is geen heilig perfect berekend schema etc.
en fruit is idd gewoon goed :)

Hoi rnb,

Momenteel probeer ik wat te cutten en wat ervaring op te doen over mijn lichaam. Ik heb een weekje geprobeerd op 2700 kcal per dag te eten, dat ging niet zo goed. Tijdens de lunch had ik echt enorme honger en ik voelde me helemaal niet lekker meer bij het schema. Persoonlijk denk ik dat ik te hoog in eiwitten zat (ja te hoog, schuimkraagje op de urine, ammoniakzweetgeur) en te laag in KH. Ik voelde me vermoeid. Nu ga ik een schema opstellen voor ongeveer 3000 kcal om te kijken of dat beter gaat. Ook ga ik de hoeveelheid eiwitten lager houden. (en rustiger opbouwen)

Nu zit ik eigenlijk met het volgende. Om het geheel wat draaglijker te maken ben ik op zoek naar wat gevarieerder broodbeleg. Ik heb nu eigenlijk alleen de volgende producten voor op de boterham: tonijn, ei of pindakaas en af en toe kipfilet (beetje prijzig). Nu is pindakaas niet echt geweldig in de cut vanwege de hoeveelheid kcal. Dus een aantal tips zijn welkom.

Wat vind jij van ham als broodbeleg. Volgens de verpakking 19 gram eiwit per 100 gr en 2 gram vet oid.

Het schema zal ik hier nog wel een keer posten. Eerst even goed uitrekenen. Wil je trouwens de hoeveelheden per product of per maaltijd?

goed toppic zal dit zeker goed doorlezen

schema

hallo,

ik weet dat dit topic al wat verouderd is maar ik ga het toch proberen.

ik ben 23 jaar en heb in november 2008 mijn voorste kruisband gescheurd met voetballen.

Sinsdien ben ik aardig wat gewicht aan gekomen. Ik ga maandag beginnen met fitnes voor het herstel maar wil hierbij ook derest van mijn lichaam gaan trainen.

mijn doel = goed gespierd worden met volle armen en borstkas. verdere spieren moeten uiteraard ook zichtbaar zijn.

ik weet ook dat ik geen wonderen meot verwachten en binnen een paar manden een super strak lijf zal hebben.

Mijn lengte is 176cm en mijn gewicht is 93 kilo.

zou je voor mij een schema kunnen maken??

alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven