AndroidHealthClinic

hulp bij het cutten

hefbounty

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
19%
hallo iedereen..

ik wil graag hulp bij het cutten en probeer het althans al voor 3weken, maar ik zie echt weinig verandering. hoort het zo langzaam te gaan?
De reden waarom ik het doe is omdat ik al best wel een gevormd lichaam heb want ik train nu al bijna 11 maanden.. maar de abs blijven weg onder een laagje vet best frustrerend.. ik ben 177m 75kg ongeveer 18 procent buik vet. (dacht ik) het vet zit voornamelijk alleen bij mijn buik!
Ik train 5 a 6 x per week meestal alleen kracht! anderhalf uur lang en altijd als ik begin 5 a 10minuten joggen voor ik begin..

mijn eetschema bestaat uit:

ochtend 07:00 - *3hele eieren + 1 ei alleen het eiwit. *2eetlepels havermout met melk, en een appel.

09:30 - whey perfection 1 maatschep met water + handjevol noten ongezout

12:00 - 2 sneetjes bruin brood met smeerworst/smeerkaas, 2xpeer

14:30 - whey perfection 1 maatschep met water + appel

appel en peer voor het trainen

avond eten geen rijst of aardappels meestal alleen veel groenten met kip of vis bijna 300g denk ik

voor het slapen gaan nog een zak doritos cheese en een magere kwark..

*141,32 vet,
*299,35 kolhy
*219,22 eiwit
*3265 cal krijg ik binnen volgens een telefoon app genaamd fatsecret

hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik fout/goed doe en wat ik kan verbeteren e.v.t.

mvg, arnold

Je eet te veel.

Cardio bijvoegen of kcal verlagen.

Een cutschema dat dagelijks een zak chips bevat.
Is dit het echte leven?

Als je nou gewoon een klein bakje chips eet en die Whey perfection vervangt door een fatsoenlijke shake dan denk ik dat je al heel wat meer progressie zal boeken.

• Like
Waarderingen: Ot92
Jij eet veel te veel. Ik ben 1m 90 en 82 kg en ben aan het cutten op 2100 kcal. Je moet dringend je onderhoud berekenen en daar 500 kcal onder zitten

Jammer dat er gelijk wordt geroepen dat hij teveel eet. Ik ken iemand van ongeveer dezelfde stats en hij komt nauwelijks aan op 4000 kcal per dag.

TS: je bent pas 3 weken bezig, op 3 weken kun je nog niet heel veel zeggen. Blijf doorgaan en weeg jezelf elke week. Als je zo'n 0,5 kg per week verliest, dan zit je goed. Verlies je minder of kom je aan, dan moet je minder eten (verlaag dan met zo'n 300 kcal als je stabiel blijft en meer als je aankomt). Kijk het dan weer aan.
Het beste is om niet al te snel vet te willen verliezen, dan verlies je ook spiermassa.

... die Whey perfection vervangt door een fatsoenlijke shake dan denk ik dat je al heel wat meer progressie zal boeken.

Serious? Niemand anders die dit tegenspreekt? Ik weet niet, maar zover ik weet hangt je progressie meer af van je vet/eiwit/koolhydraten inname dan een "wondershake". Whey is goed zat, zolang het binnen je voedingsschema past prima. Ik gebruik het slechts omdat het gemakkelijke eiwitten zijn, voornamelijk na het sporten. Maar als je genoeg eiwit uit je voeding haalt is dat toch ook prima!

Ik denk dat het specifiek om Whey Perfection ging en niet om Whey in het algemeen. Labtesten hebben uitgewezen dat Whey Perfection veel minder eiwitten bevat dan dat er op het label werd aangegeven.

Oh nou, dan zal het nu wel kloppen hoor.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze reactie had ik al verwacht. Maar kom dan eens met een goed argument dat alle andere merken wél goed zijn plus getest? Wie zegt dat zij wel te vertrouwen zijn?
Zo nutteloos ook dit, als je merken niet op hun producten vertrouwt, ja wat kun je dan nog wel vertrouwen. Misschien dat je met een halve bak kwark iets meer vertrouwen hebt
dat je de juiste hoeveelheid eiwitten binnenkrijgt ;)

Jammer dat er gelijk wordt geroepen dat hij teveel eet. Ik ken iemand van ongeveer dezelfde stats en hij komt nauwelijks aan op 4000 kcal per dag.

TS: je bent pas 3 weken bezig, op 3 weken kun je nog niet heel veel zeggen. Blijf doorgaan en weeg jezelf elke week. Als je zo'n 0,5 kg per week verliest, dan zit je goed. Verlies je minder of kom je aan, dan moet je minder eten (verlaag dan met zo'n 300 kcal als je stabiel blijft en meer als je aankomt). Kijk het dan weer aan.
Het beste is om niet al te snel vet te willen verliezen, dan verlies je ook spiermassa.

Hij eet ook veel te veel, als je biet afvalt dan eet je te veel of verbrand te weinig. Dus minder eten. Met 75 kg cutten op 3265 met 18% vet is te veel, en dat blijkt, want hij valt niet af.

Hij eet ook veel te veel, als je biet afvalt dan eet je te veel of verbrand te weinig. Dus minder eten. Met 75 kg cutten op 3265 met 18% vet is te veel, en dat blijkt, want hij valt niet af.

''ik wil graag hulp bij het cutten en probeer het althans al voor 3weken, maar ik zie echt weinig verandering.''

3 weken..Daar kan je niks mee.
Weinig verandering, dus wel iets van verandering. Verder is mijn post gewoon goed aangezien ik rekening hou met het feit dat het alsnog teveel kán zijn.

De rest gooit gewoon gelijk met: nee is teveel kcal.

Weer een topic verneukt vanwege Body & Fit.. kap daar eens mee. Als het 1x aangegeven wordt is dat meer dan voldoende ipv elk topic te verzieken. Wat gezegd is klopt inderdaad. Ik raad aan deze topics even door te lezen (maak je het jezelf een stuk makkelijker mee om te cutten). Cutten hoeft geen straf te zijn :)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingswaarden-voorbeeldschemas-24805/

Dus:
- chips
- smeerworst
- enkel eiwit. Waarom gooi je uberhaupt ei weg? Dat is toch zonde.

Zorg daarbij voor voldoende fruit, groentes, vezels en vetten. Dus niet alleen verzadigde vetzuren uit chips. Af en toe eens een lekkere snack kan natuurlijk, maar probeer ook kwaliteitsvoedsel (voeding met vitamines, mineralen, vezels etc, dat vult ook nog eens beter) te eten. Je merkt dat je je energieker wordt ook :) Het is zonde om voor het slapen gaan nog eens ruim 1000kcal aan troep naar binnen te beuken. Dan kun je beter overdag goed voedsel eten, zodat je s avonds niet als een gek gaat snacken. En post je trainingsschema eens.. langer dan een anderhalf uur trainen, is echt niet nodig.

Ik raad aan bij de basis een nieuw cutschema te maken. Het hoeft niet extreem clean oid te zijn, maar probeer een goede basis te leggen met ruimte voor wat lekkers.

Terug
Naar boven