AndroidHealthClinic

hulp bij vetpercentage (beginner)

Waardering
0
Lengte
1m70
hallo,
Ik sport nu een paar maanden en mijn doel was om gewoon een mooi strak lijfje te krijgen en dan vooral mijn benen. Ik was vroeger altijd een sprietje maar toen ik in de puberteit kwam ben ik heel veel gegroeid en vooral bij mn bovenbenen en billen, toch ben ik altijd slank geweest. Ik weeg momenteel 57 kilo en ik ben 170.
Gister was ik in de sportschool en toen had een vrouw (geen trainer) mijn bf gemeten want de trainer was aaan het bellen. Ik bleek een bf te hebben van 30%... de vrouw zonder opleiding zei dat ik vooral krachttraining moet doen om bf naar beneden te krijgen maar ik had juist gelezen dat je aan cardio moet doen, ik kon het niet echt geloven en toen ik het aan de trainer vertelde zei ze we meten volgende keer opnieuw. Ik heb vandaag via zon formule mn bf gemeten en toen kwam ik uit op 20%.. ??????Maar wat ik dus graag zou willen weten is waar ik heen kan (liefst groningen) waar ze mn bf kunnen meten, beste zone voor vetverbranding.
Ik heb al lijntjes van een sixpack dus hoe kan ik dan bf hebben van 30%?

en ik zou heel graag willen weten hoe veel calorien, vet, eiwit ik per dag moet eten. Ik heb zoveel van die rekenschemas voorbij zien komen waarbij ze dat uitrekenen en iets met micros, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Er is alleen geen mogelijkheid om echt te cutten omdat ik nog elke dag naar school ga en 3 dagen per week werk. dus elke dag sporten lukt nu echt niet.

alvast bedankt!

Op 57 kilo lijkt 30% mij wat veel. Het is echter moeilijk te zeggen zonder foto. Overigens zitten vrouwen altijd hoger in VP daar de formule anders werkt dan bij mannen. Vergelijk je dan ook nooit met mannen hun VP.

Je kan je het beste niet zo druk maken over details...

Spieren trainen met krachttraining is goed, want dan krijg je meer spier en zijn de spieren die de Kcals verbruiken.

Vervolgens/tegelijk moet je de spieren dat werk ook lekker lang laten doen. Met matig intensieve cardiotraining kan je in redelijke tijd behoorlijk veel kcals verbruiken, bv kcals 750 per uur kan je na een tijdje trainingsopbouw zeker halen.

Wat je eet maakt voor vetpercentage niet zoveel uit, als het maar minder kcals is dan je verbruikt gaat het altijd omlaag. Zorg dat je geregeld (maar niet de hele dag) honger hebt, eet niet als je geen honger hebt, en eet matige porties gevarieerd voedsel, dan zakt je vetpercentage geleidelijk. Je hoeft dat niet precies te meten: je gaat bv op je kuiten spiercontouren zien die je eerst niet zag, en als je met je hand het vel op bv de achterkant van je bovenarm knijpt, dan merk je het echt wel als de huidplooi dunner wordt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ooh okee,. Ik heb zo 2 weken vakantie en dan wou ik graag voor de eerste keer cutten, ik heb hulp van een vriend die bodybuilder is en ook de sportopleiding doet. Kan ik dit wel doen als beginner? (Ik sport al wel mn hele leven, maar niet echt in het cirquit met dieeten, schemas en supplementen alhoewel ik daar niet aan doe) En hoelang moet je dat eigenlijk volhouden

Zo lang cutten of bulken als je zelf wilt. Zijn geen bepaalde richtlijnen voor.

Vind je jezelf te dik, ga je cutten. Vind je jezelf niet te dik, ga je bulken.

Hmm ik ben niet dik en wil ong nog 2 kilo kwijt. Maar ik wil juist lager in vp gaan zitten.

2 kilo moet prima te doen zijn. Voor de juiste intensiteit zone van je hartslag kan je de karvonen methode gebruiken. Wat je het beste kan doen is met een hartslag meter kijken wat je hartslag is als je voluit gaat (anders 220 - leeftijd).

Dan sochtends een meten wat je rust is (liefst na een rustdag anders kan het zijn dat je rust hartslag hoger is omdat je nog niet 100% herstelt bent).

Als je Je rust en je Max in de Karvonen formule stopt heb en daar 60-70% heb je de beste vet burn zone.

Maar 2KG moet je ook met goed eten kunnen kwijt raken.

heel erg bedankt, ik was al een tijdje opzoek naar de beste zone om vet te verbranden, morgen de sporthorloge er weer es bij pakken. volgende week beginnen met cutten, erg benieuwd hoe het gaat

Succes!

Terug
Naar boven