Fitness Seller

Hulp gevraagd, Train ik teveel?

Mariss

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m67
Massa
60kg
Vetpercentage
16%
Hallo, ik ben vrij nieuw hier wat posts aangaat maar ik lees altijd al graag op de forums.
Mijn vraag is of ik betere resultaten haal als ik minder vaak zou trainen.
Ik train nu al lange tijd dagelijks een half uur waarvan een kwartier gericht op de buik (onder andere in totaal 300 crunches) en het andere op been en armspieren.
Ik merk totaal geen vooruitgang meer en voel ook nog nauwelijks dat mijn spieren na het trainen enigzins geprikkeld zijn.
Ik vroeg me af of iemand mij wat tips wil geven om m'n flut schema te verbeteren :o

Mischien nog belangrijk?
Doel: strak fit lichaam met gespierd buikje (heb een beetje "blokjes")
leeftijd: 18 (gewicht: ondergewicht en zou wel in spiermassa aan willen komen)
Bijzonderheden: ik heb een eetstoornis die ik probeer te overwinnen, maar eet nu toch wel voldoende om te kunnen groeien geloof ik.

• Like
Waarderingen: Ymir
Misschien een idee je een beetje te verdiepen in voeding en training..
Dagelijks trainen is niet verstandig. Je buik elke dag een kwartier trainen is ook vrij apart en nutteloos. En het is misschien ook een idee om alle spiergroepen te trainen ipv 3.

Laatst bewerkt:
De eerste uitdaging is het overwinnen van jouw eetstoornis. En ik weet uit eigen ervaring dat dit niet gemakkelijk is en het vergt een hoop doorzettingsvermogen.
Goed eten is echter noodzakelijk voor de spieropbouw. Ik heb er nog steeds moeite mee maar hou mezelf voor dat als ik mij niet aan mijn "dieet" hou, ik niet het gewenste resultaat krijg. Helaas is er geen standaard voorschrift hoe je dit moet aanpakken. Ikzelf ben naar de dietist gegaan en heb mij een dieet voor laten schrijven.

Laat je daarnaast op bijv. een trainingsschema voorschrijven op een sportschool want met een eenzijdige training ga je geen resultaat behalen.

Laatst bewerkt:
Hey Mariss!
Je moet ook zien dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt!
Een whey shake zal je ook goed doen!
Dit kun je nemen met water of magere melk (voor en na de training)
En 's avonds magere kaas...zelf neem ik 250gr met wat noten, fruit, cacao, honing,...je kan afwisselen met wat je het liefste je magere kaas eet.
En zeker kleine porties per dag eten. Veel fruit en groenten.
Als je gaat trainen kun je een dag bv je tricep en borst trainen en daarna 20min cardio(maandag), dag erna rust (dinsdag), na rustdag benen en buik daarna terug 20min cardio (woensdag). Dag erna cardio dag (donderdag)! Je ziet wat je wil doen maar lopen (20min), fietsen (15 a 20min) en rotex (15min) zijn wel goed! Roeien (10min ongeveer) is ook wel goed ;-) dan vrijdag de rug, bicep en buik daarna terug 20min cardio.
Dit doe ik en begin resultaten te zien ;-)

Wat versta jij onder LANGERE TIJD.

1 maand, 2 maanden, half jaar...

Het lijkt mij het beste dat je professionele hulp zoekt voor je eetstoornis.

He mannen, niemand die over foto's begint. Wat is er aan de hand? :)

Sommige mensen moeten minder laisez faire zijn ze moeten meer controle houden over eten en trainen. Dat zijn de wat luie en gemakzuchtige mensen. Maar mensen met de aanleg voor een eetstoornis moeten juist leren de boel op zijn beloopt te laten gaan. Een sport als BB kan dan risicovol zijn want het draait om controle en perfectie. Wees je bewust van dit feit.

Ik denk dat jij gaat groeien als je minder control freak bent met eten en niet zo doorslaat zoals met 300+ crunch. Doe eens een keer per week een junk dag, ga relaxed niks aan sport doen een dag per week en pak er een pizza hamburger en een stuk ijs bij :) Kan je daarna weer 6 dagen gediciplineerd doen. Het klinkt tegenstrijdig maar wedden dat je door die rust, extra eten en het leren loslaten van controle juist gespierder kan worden zonder vet te worden.

Laatst bewerkt:
Goed gezegd Erik77!!

Hallo, ik ben vrij nieuw hier wat posts aangaat maar ik lees altijd al graag op de forums.
Mijn vraag is of ik betere resultaten haal als ik minder vaak zou trainen.
Ik train nu al lange tijd dagelijks een half uur waarvan een kwartier gericht op de buik (onder andere in totaal 300 crunches) en het andere op been en armspieren.
Ik merk totaal geen vooruitgang meer en voel ook nog nauwelijks dat mijn spieren na het trainen enigzins geprikkeld zijn.
Ik vroeg me af of iemand mij wat tips wil geven om m'n flut schema te verbeteren :o

Mischien nog belangrijk?
Doel: strak fit lichaam met gespierd buikje (heb een beetje "blokjes")
leeftijd: 18 (gewicht: ondergewicht en zou wel in spiermassa aan willen komen)
Bijzonderheden: ik heb een eetstoornis die ik probeer te overwinnen, maar eet nu toch wel voldoende om te kunnen groeien geloof ik.
Lees nog wat meer op dit forum: er is een beginnersschema te vinden voor o.a. vrouwen - probeer dit eens een tijdje, dan train je in ieder geval je hele lichaam.
Daarbij DENK je dat je voldoende eet om te kunnen groeien - schrijf eens op wat je op een dag eet dan.
Afvallen hoef je zo te horen niet, dus cardio is niet noodzakelijk.

Cardio is mss niet noodzakelijk maar wel goed voor de uithouding :)

Daar kan ik je geen ongelijk in geven meid! Eerst haar eetstoornis oplossen!!!

Hey Mariss zou over gaan op een fullbody schema waarbij je je hele lichaam traint in 1 training. Als je dat doet train je je hele lichaam en pak je je buik ook meteen aan

Hey Mariss zou over gaan op een fullbody schema waarbij je je hele lichaam traint in 1 training. Als je dat doet train je je hele lichaam en pak je je buik ook meteen aan

Lees nog wat meer op dit forum: er is een beginnersschema te vinden voor o.a. vrouwen - probeer dit eens een tijdje, dan train je in ieder geval je hele lichaam.
Daarbij DENK je dat je voldoende eet om te kunnen groeien - schrijf eens op wat je op een dag eet dan.
Afvallen hoef je zo te horen niet, dus cardio is niet noodzakelijk.

Like I said ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen!
Bedankt voor de tips :)
Ik train nu om de dag en ben al lekker wat losser met het eten (weer een schepje erboven op)
Op trainingsdagen train ik ongeveer 45 minuten en dan probeer ik zoveel mogelijk verschillende oefeningen en spiergroepen te doen, van die 300 crunches ben ik af hoor ^^ nu doe ik veel minder herhalingen en heb ik veel meer variatie in de oefeningen.
Ik puzzel nog wat om een net schema ervan te maken die ik hier nog zal posten binnenkort voor kritiek ^^ en ik kijk nog even naar de fullbody schema's.
cardio doe ik maar niet nee, het uithoudingsvermogen is al langzaam wat aan het verbeteren ook ivm beter eten.

S'avonds nog voor slapen eten vind ik wel erg moeilijk nog, blijft meestal bij een kleine portie kwark.
Maar goed, ik ben erg gemotiveerd t allemaal goed aan te pakken en m'n eetstoornis te overwinnen! (hulp heb ik trouwens al gezocht hoor, ben ook bij een dietist geweest, de huisarts en zit binnenkort in dagbehandeling)

maar zoals ik t nu aanpak.. om de dag trainen enzo, zal dat al een mooi verschil maken ivm spieropbouw en aanmaak van vet voorkomen? :)
Alvast heel erg bedankt!

Nu had ik net een berichtje geplaatst hier maar er is volgens mij een probleem ermee.
ik zie het hier niet staan maar tussen mijn posts wel.. en klik ik vanaf daar tript het hele systeem :S
erg jammer als niemand het verder kan zien want t was een heel stuk.
weet iemand hier raad mee?

---------- Toegevoegd om 23:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Wat flauw, nu werkt t opeens wel :S sorry mensen!

Hé Mariss - je pakt het goed aan! :thumbs:
Zo veel mogelijk verschillende oefeningen en spiergroepen... ik weet niet hoe ik dat moet opvatten. Train je met een schema?
Zowel eet- als trainingsschema mag je hier neergooien, dan kijken we (iig ik) er naar.

Dat je een kleine portie kwark eet voor het slapen is fantastisch! Lekker belangrijk dat het maar een beetje is: binnenkort eet je weer wat meer, en kunnen die spieren goed groeien (je weet dat in kwark langzaam opneembare eiwitten zitten die je spieren voeden? En spiermassa is nodig om genoeg te eten zonder dik te worden)

Als je wilt zien wat voldoende eten en krachttraining in combinatie met wat cardio kan doen dan moet je maar eens kijken naar de foto's in mijn log (eerste pagina). Ik moest wel flink vet kwijt, en dat heb ik niet bereikt met een hongerdieet ;)

Kijk anders eens naar deze discussie - (vrijwel) alle dames die daar te zien zijn hebben een behoorlijke spiermassa, en doen daarom ook aan krachttraining. Als dat is wat je wilt dan weet je wat je te doen staat ;)

Snap er niks meer van!

Ik weet niet of het ligt aan mijn computer of dit forum maar ik kan de nieuwe posts niet lezen vanaf nr 14.. ik ben erg benieuwd naar alles reacties! ik kon wel zien dat er in totaal 18 waren maar bij 9 v/d 10 keer blijft hij bij dit topic "steken" ofzo (constant herladen?) als iemand hier raad mij heeft zou die mij mischien een prive bericht willen sturen? die kan ik namelijk nog wel ontvangen ???

Terug
Naar boven